Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

A belföldi turizmus legerősebb időszaka jöhet Magyarországon egy friss kutatás szerint
A magyarok 71,7 százaléka tervez utazást az idén, háromból két ember pedig belföldön szeretne kikapcsolódni; sosem látott népszerűségnek örvend a Balaton és hatalmas lehetőséget kaphat Budapest - derül ki az Everguest turisztikai tanácsadó cég és a Tárki friss felméréséből.
külföld
Megszűnik a 22 eurós áfamentességi értékhatár
2021. július 1-jén az Európai Unióban megszűnik az unión kívülről érkező 22 euró alatti áruk áfamentessége, 150 eurós értékig azonban a termékek behozatala továbbra is vámmentes marad. A Magyar Posta automatikus vámeljárással készül a jogszabályi változásra.
belföld
Varga Mihály: az átoltottság növekedésével visszatérhet a gazdaság dinamikus növekedése
Az átoltottság növekedésével, az oltási lendület folytatásával hamarosan meg lehet nyitni a még zárva levő helyeket, a magyar gazdaság visszaállhat korábbi dinamikus, és stabil növekedési pályájára - mondta a pénzügyminiszter pénteken Tiszafüreden, a város főterének ünnepélyes átadásán.
belföld
Letették a Veszprémi Iparos Park alapkövét
A mintaprojektnek is beillő közel 9 milliárd forintos beruházással a szakképzésben tanuló fiatal generációk XXI. századi ipari körülmények között tanulhatnak helyi vállalkozók közreműködésével.
belföld
Megháromszorozta a magyar aranytartalékot az MNB
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 31,5 tonnáról 94,5 tonnára növelte Magyarország aranytartalékát - közölte az MNB szerdán.
belföld
György László: indul a Magyar falu vállalkozás-újraindítási program
Hamarosan, még tavasszal indul a Magyar falu vállalkozás-újraindítási program, amelynek alapvető célja a beruházások ösztönzése - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.

Önálló beavatkozásra képes fékrendszert fejleszt a Continental és a Pannon Egyetem

Veszprém
2021. április 10. 5:55
Vehir.hu

A Continental technológiai vállalat tovább erősíti Magyarországon a fejlesztési és kutatási tevékenységét a Pannon Egyetemmel közösen, amelyhez a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap is hozzájárul 758 millió forint támogatással.

Az  összesen 2 milliárd forint költségvetésű, hároméves projekt megvalósításában a Continental  veszprémi és budapesti fejlesztési központjai vesznek részt, amely három egymásra épülő ipari  kutatási és kísérleti fejlesztési folyamatot céloz megvalósítani. A program a vezetőt támogató fejlett  járműtechnológiai megoldások alapvető és biztonságkritikus elemét, az önállóan is beavatkozásra  képes fékrendszer fejlesztését tűzi ki célul. A munkaterv részét képezi a szimulációs- és gyártási  tesztelésre alkalmas tesztkörnyezet kialakítása és annak fejlesztése. A munkaterv céljai között  szerepel, hogy a szenzor-fúziós, modell-referenciás és korszerű jelfeldolgozási eljárásokkal  sikerüljön megbecsülni azokat a nem mérhető paramétereket, amelyek hasznos kiegészítő  információkat adnak az alacsony szintű fékvezérlő szabályozási körnek és a magasabb szintű  döntéshozatali rendszereknek, mint a vészfék asszisztens, adaptív sebességtartó funkció,  gyalogosvédelmi és ütközéselkerülési rendszerek. A kutatás-fejlesztés folyamata kiterjed arra a  szimulációs környezetre is, amelyben a fékvezérlőbe integrálásra kerülő innovatív megoldások  tesztelése és validálása is megvalósul.

„A tavalyi évben megerősítettük a teljes értékláncunkat átfogó fejlesztési-gyártási-tesztelési  képességünket és bővítettük az új generációs menetbiztonsági termékeink gyártását  Magyarországon. Most a feladatunk kompetenciánk és tudásunk kiterjesztése, melyhez a Pannon Egyetem együttműködésére is számíthatunk. Az elmúlt két évtized eredményes munkája az  egyetemmel most új szintre lép, támogatva vállalatunk célkitűzéseit és a fiatal tehetségek fejlődését  hazánkban“- emelte ki Pápai Tamás, a veszprémi Continental ügyvezető igazgatója. 

Fejlett technológia a biztonságos közlekedés szolgálatában  

A közlekedés biztonságának egyik fő eleme a jármű menetbiztonságának a kérdése, ami a gépjármű  úton való viselkedését jelenti, melyet több tényező is befolyásol. Többek között a tapadás és a  gépjárműre ható fizikai erők, mint az egyenes és oldal irányú gyorsulási erők, valamint a perdület.  Ennek megfelelően a mai korszerű gépjárművek egyik kötelező és – a menetbiztonság elősegítését  támogató– lényeges eleme az önmagától is beavatkozni képes fékrendszer.  

„A Continental budapesti Mesterséges Intelligencia fejlesztő központja mindehhez azzal a  megoldással járul hozzá, amely a fejlesztésnél a cég szenzoraiból származó adatokra építve egy  olyan környezeti modellt hoz létre, amelynek segítségével képessé válik a gépjármű a környezeti-,  közlekedési- és útviszonyokat felmérni és ez alapján a lehető legoptimálisabban felkészülni az adott  szituációban szükséges fékezésre.” – mondta el Lóránd Balázs, a budapesti Mesterséges  Intelligencia fejlesztési központ vezetője.  

A projekt célja, hogy növelni tudja egy új generációs brake-by-wire és hagyományos elvet követő  elektronikus fékrendszer megbízhatóságát, pontosságát és hatékonyságát, mégpedig az innovatív  keréksebesség- és szoftverszenzorok, illetve a mesterséges intelligencia alapú jelfeldolgozási és  öndiagnosztikai algoritmusok által.  

Több mint húsz éves együttműködés a tehetségekért Veszprémben  

„Az együttműködés tématerülete több mint egy évtizede a Pannon Egyetem nemzetközi szintű  kutatás-fejlesztési tevékenységének fókuszában áll, így erős tudományos alapokra építve tudjuk  kiemelt stratégiai partnerünkkel, a Continental technológiai vállalattal közösen a pályázat  ambíciózus, XXI. századi célkitűzéseit megvalósítani. Bízom benne, hogy közös munkánk  kézzelfogható eredményei a gazdasági és társadalmi hasznosság mellett oktatóink innovációs  szemléletének erősítéséhez, képzéseink tematikájának korszerűsítéséhez, sőt a műszaki pálya  iránti érdeklődés felkeltéséhez is hozzájárulnak“ – hangsúlyozta Gelencsér András, a Pannon  Egyetem rektora.  

A veszprémi Continental és a Pannon Egyetem közötti együttműködés 2000-re nyúlik vissza, amikor  a két fél megkötötte az első keretszerződését egymással, hogy összehangolják a tudományos  kutatás, fejlesztés és szakemberképzés megvalósulását. 2010-től a szakmai együttműködés  folyamatosan fejlődött, a Mérnöki Kar mechatronikai mérnök mesterképzésén elindult a Continental  járműrendszertechnikai szakirány.  

2013-tól a Műszaki Informatikai és a Gazdaságtudományi Karral is szorosabb lett a kapcsolat, a gyár  azóta fogad egyetemi hallgatókat szakmai gyakorlat letöltésére, rendszeressé váltak a szakmai  előadások. 2016 szeptemberében a vállalat két féléves tantárgyat is indított, Autóipari szoftver- és  hardverfejlesztés a gyakorlatban I-II néven, melyre azóta állandósult a hallgatói túljelentkezés az  egyetem Műszaki Informatikai Karán. A gyakorlatorientált oktatás célja, hogy a fiatalok  megismerkedjenek a járműipari fejlesztés alapjaival, majd erre épülve a járművekben lévő  szenzorokkal, az alapvető szoftver-rendszerekkel, a biztonságkritikus rendszerekkel és további,  gépjárművekben lévő szoftver-rendszerekkel. Mindemellett képet kapnak a Continental veszprémi  telephelyén zajló fejlesztésekről és eljárásokról, és az autóiparba való betekintés után, akár jövőbeli  munkatársakká válhatnak.   Egyetemi szakesteken és állásbörzéken évek óta jelen van a vállalat, melynek célja a hallgatókkal  való szorosabb kapcsolattartás kiépítése, a tehetségek korai beazonosítása és számukra  karrierlehetőségek biztosítása.