Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

A belföldi turizmus legerősebb időszaka jöhet Magyarországon egy friss kutatás szerint
A magyarok 71,7 százaléka tervez utazást az idén, háromból két ember pedig belföldön szeretne kikapcsolódni; sosem látott népszerűségnek örvend a Balaton és hatalmas lehetőséget kaphat Budapest - derül ki az Everguest turisztikai tanácsadó cég és a Tárki friss felméréséből.
külföld
Megszűnik a 22 eurós áfamentességi értékhatár
2021. július 1-jén az Európai Unióban megszűnik az unión kívülről érkező 22 euró alatti áruk áfamentessége, 150 eurós értékig azonban a termékek behozatala továbbra is vámmentes marad. A Magyar Posta automatikus vámeljárással készül a jogszabályi változásra.
belföld
Varga Mihály: az átoltottság növekedésével visszatérhet a gazdaság dinamikus növekedése
Az átoltottság növekedésével, az oltási lendület folytatásával hamarosan meg lehet nyitni a még zárva levő helyeket, a magyar gazdaság visszaállhat korábbi dinamikus, és stabil növekedési pályájára - mondta a pénzügyminiszter pénteken Tiszafüreden, a város főterének ünnepélyes átadásán.
belföld
Letették a Veszprémi Iparos Park alapkövét
A mintaprojektnek is beillő közel 9 milliárd forintos beruházással a szakképzésben tanuló fiatal generációk XXI. századi ipari körülmények között tanulhatnak helyi vállalkozók közreműködésével.
belföld
Megháromszorozta a magyar aranytartalékot az MNB
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 31,5 tonnáról 94,5 tonnára növelte Magyarország aranytartalékát - közölte az MNB szerdán.
belföld
György László: indul a Magyar falu vállalkozás-újraindítási program
Hamarosan, még tavasszal indul a Magyar falu vállalkozás-újraindítási program, amelynek alapvető célja a beruházások ösztönzése - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.

Intuitív étkezés: akkor most bármennyit ehetek?

Hullám
2021. március 16. 18:41

Az intuitív étkezés egy nagyon jó irányzat, amely "gyógyír" lehet a sok diétás előírás között elveszett, frusztrált embereknek, amely a következő 10 alappillérre támaszkodik.

  • Utasítsuk el a fogyókúra mentalitást! Ez annyit jelent, hogy nem követjük az éppen felbukkanó fogyókúrás trendeket, és nem akarunk pillanatok alatt megszabadulni jó pár kilótól, ehelyett okosan építsük fel az életmódunkat.
     
  • Tiszteljük az éhségedet: nagyon egyszerűen megfogalmazva, amikor éhesek vagyunk, akkor együnk. Viszont arra figyeljünk oda, hogy az éhséget ne tévesszük össze a szomjúság érzésével, illetve a sóvárgással.
     
  • Béküljünk ki az ételekkel! Azaz ne zárjunk ki ételcsoportokat az étkezésünkből. Ez nem azt jelenti, hogy mostantól mérték nélkül szénhidrátot vagy zsírt kell fogyasztani. Minden alapanyagnak megvan a maga egészséges változata, semmi sem tilos, de a mértékletességre mindenképpen oda kell figyelni.
     
  • Ne engedjük, hogy a bűntudat irányítson minket az étkezésnél. Amikor megkívánunk egy sütit, akkor együnk meg. Amennyiben az étkezésünkben tudatosak tudunk maradni és nem gondolunk bizonyos ételekre úgy, hogy ez tilos, akkor nem lesz gond a mértéktartással sem.
     
  • Tartsuk tiszteletben a teltségünket! Sokszor ez a legnehezebb pont. Ne együnk többet, mint ami a testünknek jól esik. Na de ehhez figyelnünk kell a jelzéseket, és ezek a sok-sok év után, míg nem figyeltünk rájuk, néha nehezen észrevehetők. Együnk lassan, mert mire az agytól kapunk visszacsatolást, hogy tele vagyunk, eltelik legalább 15-20 perc.
     
  • Fedezzük fel az örömöt az ételben. Hogyan is lehetne úgy egészségesen étkezni, ha abban nem leljük örömünket?
     
  • Kezeljük az érzéseinket étel nélkül! Figyeljük meg magunkat, hogy melyek azok az érzelmi hatások, amelyek miatt nekiállunk enni! Ezután már könnyebben fogjuk tudni kezelni magát az érzelmet étel nélkül, legyen szó unalomról, csalódottságról, bánatról vagy bármilyen más érzelemről.
     
  • Tartsuk tiszteletben a testünket! Igyekezzünk elfogadni magunkat, ne támasszunk lehetetlen elvárásokat magunkkal szemben. Az önszeretet irányából sokkal könnyebb megközelíteni a dolgot.
  •  
  • Sportolj! Ennek sem kell kényszernek lennie, ezért mindenképpen olyan sportot válasszunk, amit élvezünk! A sport eszméletlen jó hatással van a szervezetünkre, a lelkünkre, érezzük a különbséget!
     
  • Tiszteljük az egészségünket! Válasszunk teljes, természetes, egészséges alapanyagokat az étkezésünkhöz! Amennyire lehetséges kerüljük a feldolgozott élelmiszereket!

Csík Orsolya, dietetikus I Fotó: Unsplash

További cikkek

Hullám
A sport és a fogyás kapcsolata: mi igaz a mítoszokból?
A testmozgás mindenképp alapvető fontosságú a fogyás, alakformálás szempontjából. Viszont nem minden mozgás segíti elő, vagy nem ugyanolyan mértékben a céljaink elérését.
Hullám
Jógával az immunrendszer erősítéséért
A szervezet legfontosabb védőbástyája az immunrendszer, amely az emberi test legösszetettebb rendszere. Napjainkban különösen fontos szerepe van az immunrendszer erősítésének, hiszen ez a rendszer az, ami minden nap szorgos munkával védelmez minket a kórokozók ezreitől, melyek megbetegíthetnek bennünket. Az immunrendszer egészségét a kiegyensúlyozott táplálkozás, az elegendő alvás és a tartós stressz kivédése alapozza meg. Emellett a mozgással is nagyon sokat tehetünk az egészségünk megőrzéséért.
Hullám
A sport szerepe a mentális egészségünk megőrzése érdekében
Erről a témáról már egy ideje akartam egy kis szösszenetet írni, de nem gondoltam volna, hogy ennyire aktuális lesz aztán…
Hullám
A hiteles jógaoktató ismérvei
Napjainkban rendkívül elterjedtek azok a jógatanfolyamok, melyek mindenféle marketing és reklámeszközzel gyors megvilágosodást, azonnali egészséget, különleges képességeket ígérnek.
Hullám
Jó, nem jó? Vegetáriánus és vegán étrend
Táplálkozás szempontjából nagyon központi téma pár éve a növényi alapú táplálkozás. Van, aki az egészségre gyakorolt hatása miatt, van, aki környezetvédelmi megfontolásból, és vannak olyanok, akik az állatok szeretete miatt térnek át vegetáriánus vagy vegán étrendre.