Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

A belföldi turizmus legerősebb időszaka jöhet Magyarországon egy friss kutatás szerint
A magyarok 71,7 százaléka tervez utazást az idén, háromból két ember pedig belföldön szeretne kikapcsolódni; sosem látott népszerűségnek örvend a Balaton és hatalmas lehetőséget kaphat Budapest - derül ki az Everguest turisztikai tanácsadó cég és a Tárki friss felméréséből.
külföld
Megszűnik a 22 eurós áfamentességi értékhatár
2021. július 1-jén az Európai Unióban megszűnik az unión kívülről érkező 22 euró alatti áruk áfamentessége, 150 eurós értékig azonban a termékek behozatala továbbra is vámmentes marad. A Magyar Posta automatikus vámeljárással készül a jogszabályi változásra.
belföld
Varga Mihály: az átoltottság növekedésével visszatérhet a gazdaság dinamikus növekedése
Az átoltottság növekedésével, az oltási lendület folytatásával hamarosan meg lehet nyitni a még zárva levő helyeket, a magyar gazdaság visszaállhat korábbi dinamikus, és stabil növekedési pályájára - mondta a pénzügyminiszter pénteken Tiszafüreden, a város főterének ünnepélyes átadásán.
belföld
Letették a Veszprémi Iparos Park alapkövét
A mintaprojektnek is beillő közel 9 milliárd forintos beruházással a szakképzésben tanuló fiatal generációk XXI. századi ipari körülmények között tanulhatnak helyi vállalkozók közreműködésével.
belföld
Megháromszorozta a magyar aranytartalékot az MNB
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 31,5 tonnáról 94,5 tonnára növelte Magyarország aranytartalékát - közölte az MNB szerdán.
belföld
György László: indul a Magyar falu vállalkozás-újraindítási program
Hamarosan, még tavasszal indul a Magyar falu vállalkozás-újraindítási program, amelynek alapvető célja a beruházások ösztönzése - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.

Jógával az immunrendszer erősítéséért

Hullám
2021. március 16. 18:41

A szervezet legfontosabb védőbástyája az immunrendszer, amely az emberi test legösszetettebb rendszere. Napjainkban különösen fontos szerepe van az immunrendszer erősítésének, hiszen ez a rendszer az, ami minden nap szorgos munkával védelmez minket a kórokozók ezreitől, melyek megbetegíthetnek bennünket. Az immunrendszer egészségét a kiegyensúlyozott táplálkozás, az elegendő alvás és a tartós stressz kivédése alapozza meg. Emellett a mozgással is nagyon sokat tehetünk az egészségünk megőrzéséért.

Hogyan segít a jóga a test védekező mechanizmusának erősítésében?

Az ayurveda, az indiai természetgyógyászat szerint nem csak az immunrendszert érdemes támogatni, hanem jó, ha fokozzuk a vérkeringést, javítjuk a szív munkáját, az ászanák segítségével picit megmasszírozzuk a belső szerveket és támogatjuk a nyirokrendszer munkáját. (Az ászana szanszkrit szó, jelentése: elhelyezkedés, kitartás, testtartás, illetve stabil, kényelmes póz. Az ászana a jóga pózainak megtartása.) A jóga számos gyakorlati módszere támogatja a szervezet védekező rendszerét, a fizikai gyakorlataival (ászana) fiziológiailag erősíti a szervezetünk ellenálló képességét. Az ászanák a test teljes átmozgatásával serkentik a vérkeringést, így a szervezet több tápanyaghoz jut, illetve a nem kívánatos anyagok kiválasztásának folyamatát is felgyorsítja, egyszerre hat a szervekre, nyirokkeringésre, hormonokra és a sejtek egészére, nyugtatja és kiegyensúlyozza az idegrendszert és ezáltal csökkenti a stresszt.

Bármilyen gyakorlatsort állítsunk is össze, jótékonyan hat az immunrendszerre. Egy átgondolt gyakorlatsorral még erőteljesebben támogathatjuk szervezetünk működését.

Az ászanákat igazítsd a saját állapotodhoz, fizikai határaidhoz! Tartsd be a fokozatosság elvét! (A következő gyakorlatsort akkor végezd, ha ismered az ászanákat vagy kérj segítséget egy jógaoktatótól)

Ráhangolódással kezdd:

Keress egy számodra kényelmes ülő helyzetet, amiben pár percig mentálisan hangolódj rá a gyakorlásra. Próbáld kizárni a külvilágot. Ebben segít, ha elkezded figyelni a légzésed, ahogy ki és beáramlik a testedbe a levegő. Ez lecsendesíti majd az elméd.

Bemelegítésként mozgasd át az ízületeket vagy csinálj néhány kör szúrjanamaszkárt (napüdvözlet gyakorlatsort).

Álló ászanákkal kezdd el, lehet ez a

trikónászana:

Kéztámaszos pozíciók, ezek közül az adhó-mukha-svanászana (lefelé néző kutya):

majd sarokülésben sasankászana (magzatpóz)

Levezetés: Viparita karani (fordított póz) falnál. Ennél a pozíciónal egy összetekert vagy összehajtogatott pokrócot tehetsz a medencéd alá, ami picit megemeli azt.

Relaxáció: savászanában (sava=hulla-> hullapóz)

Hanyatt fekvésben ráfektetjük a törzset a földre, megnyújtjuk a gerincet. A farokcsonttal nyújtózz lefelé, a fejtetővel felfelé, majd engedd rá magad a talajra. A karjaiddal, felfelé néző tenyérrel nyújtózz meg, majd lazítsd el őket. A lábaiddal aktívan nyújtózz lefelé, majd lazítsd el és engedd a lábfejeket lazán oldalra billenni. Lazítsd el a tested, az izmaid, feküdj a pózban 5-10 percig.

A savászana kiváló a feszültség és a stressz oldására. Nyugtatja az elmét, segíti a testben az energia áramlását, oldja az izmok feszültségét.

Csáti-Ersók Marietta, jógaoktató I Fotók: Freepik