Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

ÁKK: jól fogyott a Magyar Állampapír Plusz termékcsalád
Továbbra is közkedvelt a Magyar Állampapír Plusz termékcsalád a lakosság körében, a második negyedévben állománynövekedése csaknem 400 milliárd forint volt - közölte az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) szerdán.
MÁV-Start: év végéig huszonkét légkondicionált fekvőhelyes és hálókocsi érkezik
A MÁV-Start az év végéig 22 használt, légkondicionált fekvőhelyes és hálókocsival bővíti nemzetközi járműparkját a szlovákiai Wagon Service Travellel kötött szerződés alapján - közölte a vasúttársaság.
Donald Trump nem bánja, ha a Microsoft felvásárolja a TikTok kínai videómegosztót
Nem bánja, sőt, jóvá is hagyja, ha a Microsoft amerikai szoftvergyártó óriásvállalat felvásárolja a TikTok kínai videómegosztót - jelentette ki Donald Trump amerikai elnök újságíróknak hétfőn a Fehér Házban, hozzátéve, hogy ha szeptember 15-ig nem jön létre megállapodás a vásárlásról, akkor a TikTokot betiltja az Egyesült Államok területén.
Kampány indult az élelmiszerpazarlás csökkentésére
"Élj maradéktalanul!" elnevezéssel társadalmi célú kampányt indított a Médiaunió Alapítvány az élelmiszerpazarlás visszaszorítása érdekében - közölte a szervezet hétfőn az MTI-vel.
Még mindig alacsony a lakossági fizetőképesség, de a mélyponton már túl van a magyar gazdaság
Jelentősen esett a COVID-járvány csúcsán a magyarok fizetőképessége, ám a gazdaságnak a fő problémát nem ez, hanem a nemzetközi kereskedelem visszaesése okozza. A második negyedévben már láthatóan elkezdődött a gazdaság visszakapaszkodása, de a válság még nem mindenki számára ért véget.
A hivatalos adatok szerint már a koronavírus előtt új pályára állt a lakáspiac
Guller: Nulla százalékos, szabad felhasználású hitel a turisztikai vállalkozásoknak, állami garanciavállalással
A kormány döntése értelmében a Széchenyi Kártya Program szeptemberben új hitelkonstrukcióval bővül, amely csak a turisztikai szektorban tevékenykedő mikro-, kis- és közepes vállalkozások számára lesz elérhető - mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója szombaton az MTI-nek.
188 milliárd forint ment online vásárlásra a második negyedévben
2019-hez képest 34%-kal többet, csaknem bruttó 188 milliárd forintot költöttünk online vásárlásra április, május és június során, miközben sok vállalkozás „növesztett” hirtelen internetes lábat. A piacvezető, havonta 2,6 millió látogatót fogadó Jófogás a GKI Digitallal közösen tekinti át, hogy a járványhelyzet miatt felgyorsulva változó felhasználói igények milyen hatással voltak az e-kereskedelmi szereplők üzleti megoldásaira, a kapcsolódó logisztikai folyamatokra és a legnépszerűbb termékkategóriákra.
2008-as sokk kontra koronavírus-járvány
Bár sokszor hasonlítják gazdasági szempontból a jelenlegi koronavírusjárvány-helyzetet a 2008-as válsághoz, a családi vállalatoknál az látható, hogy az akkori, illetve a jelenlegi krízis lényegesen más helyzetben érte a cégeket. Mennyire voltak felkészülve a mostani pandémia és a 12 évvel ezelőtti kihívásokra? Mit érdemes egy vállalkozásnak szem előtt tartania stratégiája megalkotásakor, hogy egy következő válsághelyzetben is sikeresen tudjon működni? A K&H családi vállalatok szakértői ezekre a kérdésekre keresték a választ, a legutóbbi recesszió tapasztalatainak felidézése alapján pedig három fő „összetevőjét” határozták meg a válságálló cégnek.
Hazai cégvezetők: optimista hangulat a következő 6 hónappal kapcsolatban
Míg áprilisban százból csupán négy cég vezetője várt javulást a következő fél évben, addig most már minden második vállalat optimistán tekint a jövőbe. Jelenleg minden ötödik cég távmunkában dolgozik továbbra is, minden másodiknál pedig hosszú távon megmarad a home office lehetősége – derül ki a Profession.hu friss, 750 hazánkban működő cég helyzetét vizsgáló felmérésének adataiból.
Bezár a balatonfüredi és a zirci ügyfélszolgálati hely
A NAV Veszprém Megyei Adó- és Vámigazgatóság balatonfüredi és zirci ügyfélszolgálatai augusztusban zárva tartanak.
Egyre olcsóbbak a nagyvárosi garzonok
vállalatok
Négymilliárdos veszteséget jelentett a Boeing az első fél évre
Több mint 4 milliárd dollár üzemi veszteséget jelentett a június 30-án zárult első pénzügyi fél évre a Boeing, az amerikai gyártó emellett bejelentette: egy évvel elhalasztja új típusa, a 777X premierjét.
Módosul a CIG Pannónia részvényeinek névértéke
A CIG Pannónia törzsrészvényeinek névértéke 33 forintról 100 forintra nő, mivel az igazgatóság szerdai döntése alapján ezzel emelik a társaság alaptőkéjét - közölték a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
Harley Davidson
A Harley-Davidson negyedéves veszteségről jelentett
Elemzők által várt minimális nyereség helyett jelentős veszteségről jelentett a Harley-Davidson motorkerékpár-gyártó vállalat a második negyedévről részben a koronavírus miatt visszaeső kereslet hatására.
Jövő nyárra megújul a nagyvázsonyi vár
Jövő nyárra megújul a nagyvázsonyi Kinizsi-vár a Nemzeti kastélyprogramnak és a Nemzeti várprogramnak köszönhetően mintegy másfél milliárd forintból.
vállalatok
Koronavírus - 95 százalékkal csökkent a Ryanair bevétele az első negyedévben
A koronavírus-járvány miatt bevezetett utazási korlátozások következtében 95 százalékkal, 2,2 milliárd euróval csökkent a Ryanair diszkont légitársaság bevétele az első negyedévben.
Újabb nagyszabású portfóliótisztítást indít a nemzeti vagyonkezelő
Portfóliótisztítási stratégiájának megfelelően folytatja az állami feladatellátásához nem szükséges ingatlanok piaci értékesítését a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV).
Több mint 150 ezer európai textilipari munkahely került veszélybe
Több mint 150 ezer munkahely került veszélybe az európai ruházati és textiliparban a koronavírus-járvány következtében az Euler Hermes hitelbiztosító nemrég közölt tanulmánya szerint.
NAV
KATA: Újra a NAV célkeresztjébe kerülhet a bújtatott munkaviszony
A kisadózó vállalkozások tételes adójának (KATA) szabályai a visszaélések elkerülése érdekében a közelmúltban módosultak. A döntés előjele annak, hogy Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a jövőben kiemelt figyelmet fog fordítani a bújtatott munkaviszony elleni harcra – hívja fel a figyelmet az EY. A társaságoknak érdemes megvizsgálni a katás partnereik kapcsán felmerülő kockázatokat, mielőtt az ellenőrök kopogtatnak.
A kkv-k már túl vannak a nehezén?
A vírusjárvány meglepő módon mérsékelten hatott a cégvezetők várakozásaira: nem sokkal maradnak el a hazai kkv-k következő egy évre vonatkozó árbevétel- és nyereségvárakozásai az előző év azonos időszakához képest – derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb kutatásából. A cégek várakozásai továbbra is pozitívak: a következő egy évre átlagosan 6,5 százalékos árbevétel-bővüléssel és 3,6 százalékos profitnövekedéssel számolnak.
A használt autók húzzák a hazai autópiacot
A személyautó-tulajdonosváltások száma igazolja azt, amit a piacvezető Használtautó.hu keresései már május közepétől mutattak: a vásárlók visszatértek a használt autók piacára. A júniusi használtautó-piaci adatokat a Használtautó.hu szakértője elemzi.
Szabadságot sokan, nyaralást jóval kevesebben terveznek idén
A koronavírus-járvány az élet minden területét átalakította: sok egyéb mellett a szabadság és nyaralás is teljesen más lesz idén, mint eddig bármikor. A magyar munkavállalók 82 százaléka fog még idén szabadságra menni, nyaralást viszont csak 40 százalékuk tervez. De a nyaralást tervezők többsége is a korábbiaktól eltérő módon pihen majd – derül ki a Profession.hu friss, reprezentatív felmérésének adataiból.
A pandémia újabb löketet adhat az ipar 4.0-nak
A koronavírus-járvány okozta felfokozott digitalizációs igény újabb löketet adhat az ipar 4.0-nak, ehhez azonban elengedhetetlen a megfelelő technológiai partnerek egymásra találása. Ebben nyújt segítséget az Enterprise Europe Network hálózat, amely a partnerkereséstől az együttműködési megállapodás megkötéséig segíti a hazai kkv-kat a hazai és a nemzetközi piacokon is. A komplex digitális transzformációt nyújtó Datatronic ennek köszönhetően féléves távon mintegy ötéves üzletfejlesztési projektet valósított meg.
A koronavírus járvány 27 országot fenyeget élelmezési válsággal
Egy új elemzés szerint, ami az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) és a Világélelmezési Program (WFP) gondozásában jelent meg, 27 országot fenyeget egy – a COVID-19 generálta – élelmezési válság, miután a járvány felerősíti az éhezés mögött álló folyamatokat.
Korszakváltással rajtol az albérletszezon: rekordnagyságú kínálat, olcsóbb albérletek és több tízezer átköltöző
A korábbinál nagyobb euróövezeti visszaesést jelez az EKB számára készített prognózis
A korábban vártnál nagyobb lesz a gazdasági visszaesés az euróövezetben az Európai Központi Bank (EKB) külső gazdasági szakértők körében negyedéves gyakorisággal végzett legfrissebb felmérése alapján.
Posta-vezérigazgató: nincs forrás a bérek emelésére
Nincs forrás a bérek emelésére az európai uniós szabályozások miatt - közölte a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója pénteken az M1 aktuális csatornán.
Nagyot estek a nagyvállalatok várakozásai
Nem tekintettek még ennyire pesszimistán a nagyvállalatok a következő évükre, mint amennyire a koronavírus-járvány első hulláma után. A K&H nagyvállalati növekedési index értéke még sosem volt a negatív tartományban az elmúlt 7 évben, most viszont a legutóbbi negyedévben mért 6 pont helyett csak -2 ponton áll. A vállalatok saját kilátásaikat sokkal kedvezőtlenebbnek ítélik, viszont többen tekintenek bizakodóan a gazdasági környezetre, amit az olyan kedvezményes hitelprogramok, mint az NHP Hajrá is segítenek.
Sprint helyett maratonra kell készülniük a munkavállalóknak
A vírusjárvány első heteiben a munka és a családi feladatok összeegyeztetése miatt minden eddiginél nagyobb nyomás nehezedett a munkavállalókra. A maximális helytállás, a virtuális bizonyítási vágy és a teljesítménykényszer rövid távon kedvezően hatott a feladatvégzésre, és számtalan új dolog kipróbálásában inspiráló volt, de a túlteljesítés hosszú távon nem fenntartható. Most már látható, hogy a koronavírus még velünk marad, így ahhoz, hogy elkerüljük a kiégést, pár hétnél tovább kell látni, azaz sprint helyett inkább maratonra érdemes felkészülni. A K&H szakemberei, hogy ezt segítsék, összegyűjtöttek 5 tippet.

Felmérés: Vidéken a járvány alatt sem csökkent a plázalátogatási kedv

2020. július 6. 17:58

A soproniak és a szegediek a járvány alatt is a plázákban vásároltak – derült ki egy 23 ezer fős, országos felmérésből, ahol 13 vidéki és négy fővárosi pláza látogatóit kérdezték meg a vásárlási szokásaikról. A kutatás eredményeiből látszik, hogy akik egész évben látogatják a bevásárlóközpontokat, azok többsége a járvány alatt is a plázákban szerezte be a legszükségesebb termékeket. A fővárosban, Miskolcon és Pécsett pártolják a legtöbben az online vásárlást, Nagykanizsán és Debrecenben viszont a személyes vásárlás a népszerűbb. A fertőtlenítésre viszont minden plázában egyformán fokozottan ügyeltek.

Felmérték a plázázó magyarok vásárlási szokásait, amelyből kiderült, hogy sokan a járvány alatt sem változtattak a megszokott rutinjukon, és a plázákban szerezték be a legfontosabb élelmiszereket, gyógyszereket, higiéniás termékeket, ugyanakkor mindezt felelősségteljes módon, maszkban, és a csoportosulást elkerülve tették. Az Indotek Group felmérésében 23 ezer embert kérdeztek meg személyesen, 13 vidéki és négy fővárosi plázában. A kutatásban többek között arra voltak kíváncsiak, hogy vásároltak-e személyesen az adott bevásárlóközpontban a járvány alatt, mennyire pártolják az online vásárlást és tartanak-e a járvány esetleges következő hullámától.

 

A felmérés eredményéből kiderült, hogy a megkérdezettek közül 67 százalék a pandémia alatt is vásárolt az adott plázában – a fővárosban 56 százalék, vidéken 72 százalék vallotta ezt. A lista élén a soproniak, szegediek és szolnokiak szerepelnek, ott ugyanis a megkérdezettek több mint 90 százaléka a járványhelyzet alatt is járt bevásárlóközpontokban. Nagykanizsa, Győr és Kaposvár esetében 80, a Balaton és Zala Plaza, valamint Miskolc esetében már csak 50 százalék válaszolta ugyanezt. A lista sereghajtói a pécsiek, akik közül csak 40 százalék plázázott a tilalmak alatt.

 

A kutatást végző cégcsoport adatai szerint a plázák látogatottsága május 4. után fokozatosan visszaállt a járványhelyzet előtti szintre. Az enyhítések alatt minden héten körülbelül 10 százalékkal nőtt a vásárlók száma, a mozik megnyitása előtti napokban a vásárlók 80 százalékát visszakapták a kérdőívben részt vevő bevásárlóközpontok. A felmérésből az is jól látszik, hogy bár a fővárosi plázák esetében a legnagyobb a látogatószám, a vidékiek viszont törzsvásárlók, akik a nehezebb időkben is szívesen visszatérek a nyitva tartó üzletekbe.

 

Annak ellenére, hogy minden kitöltő személyesen, a bevásárlóközpontban válaszolta meg a kérdéseket, a megkérdezettek közel egyharmada az online vásárlást részesíti előnyben, kétharmaduk viszont inkább személyesen keresi fel az üzleteket. A vidéki és fővárosi válaszadók között ebben az esetben hasonló arányok voltak, ugyanakkor néhány városban (Nagykanizsán, Debrecenben és Kaposváron) a kitöltők több mint 90 százaléka voksolt a személyes vásárlás mellett. A fővárosi Duna Plázában, valamint Miskolcon és Pécsett a válaszadók fele vallotta azt, hogy szívesebben rendel az internetről.

 

A kitöltőknél arra is rákérdeztek, hogy tartanak-e a járvány második kitörésétől. A 23 ezer kitöltő szinte pontosan fele-fele arányban válaszolt igennel és nemmel, viszont területi megosztás alapján a fővárosi kitöltők 61 százaléka tart egy esetleges következő hullámtól, míg ugyan ez a szám vidéken 45 százalékos.

Ecoport magazin