Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

Veszprém
Együttműködési megállapodást kötött a Veszprém Megyei Mérnöki Kamara és a Pannon Egyetem
A megállapodással újabb távlatok nyílnak a két intézmény hosszútávú oktatási, kutatási és fejlesztési együttműködései terén, illetve a már meglévő szakmai kapcsolatok is tovább erősödnek.
Az AutoWallis a szlovén piac jelentős szereplőjét vásárolja fel
Tovább folytatja nemzetközi terjeszkedését az AutoWallis, miután kötelező érvényű megállapodást kötött a szlovén piac jelentős autókereskedőjével az Avto Aktivval tevékenységének és ahhoz kapcsolódó ingatlanjainak felvásárlásáról - közölte a cég az MTI-vel pénteken.
belföld
Turisztikai ügynökség: minden idők legsikeresebb nyarát zárta a belföldi turizmus
Minden idők legsikeresebb nyarát zárta 2021-ben a belföldi turizmus Magyarországon - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója a nyári szezont értékelő sajtótájékoztatóján pénteken Budapesten.
belföld
Bio őrölt mandulát hívtak vissza aflatoxin szennyezés miatt
A forgalmazó dm-drogerie markt Kft . 200 grammos dmBio őrölt mandulát hívott vissza a határérték feletti aflatoxin tartalom miatt - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) az Európai Unió élelmiszer- és takarmánybiztonsági riasztási rendszeren (RASFF) keresztül érkezett jelzés alapján.
Veszprém
Kívül-belül megújult a Csermák Antal Zeneiskola
A Modern Városok Program keretében több mint 1,6 milliárd forintos állami támogatásból megvalósult fejlesztés részeként új tan- és hangszeres termek, megszépült folyosók, valamint nagyobb ruhatár és büfé várja a tanulókat az új tanévben.
Varga Mihály: állami támogatásból épült koronavírus elleni gyógyszert gyártó üzem
Az Egészségipari Támogatási Program keretében a koronavírus elleni gyógyszerek gyártására új kapacitásokat épített a Pannonpharma Kft. 1,6 milliárd forintból Pécsváradon - közölte Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalán csütörtökön.
belföld
Tállai András: mintegy 57 ezer nagycsaládos anya mentesült az adófizetés alól
Tavaly mintegy 57 ezer négy- vagy többgyermekes anya nem fizetett egyetlen fillér személyi jövedelemadót sem. Az Európai Unióban is egyedülálló a nagycsaládosokat segítő, magyar adómentesség, amely 2020-ban összességében 22 milliárd forintot hagyott az érintetteknél - tájékoztatta az MTI-t Tállai András.
Új nagymacska bemutató komplexum és háziállat kifutó épül a Veszprémi Állatkertben
Új otthont kapnak a tigrisek, hiúzok és hópárducok. Összesen 3 hektáron újul meg a megyeszékhely vadasparkja.
Szijjártó: a rendszerváltás óta soha nem dolgoztak még annyian Magyarországon, mint ma
A rendszerváltás óta soha nem dolgoztak még annyian (4,7 millióan) Magyarországon, mint ma és jelenleg is 1700 milliárd forintnyi beruházás zajlik az országban - közölte a tárca szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Nyírbátorban.
Veszprém
20 éves születésnapját ünnepli a Maxon Motor
A svájci cég veszprémi üzeme kerek két évtizede van jelen a városban. Az évforduló alkalmából felidézték, hogy honnan hova jutott el a vállalat.
Nőtt az AutoWallis árbevétele és nyeresége az első fél évben
Az AutoWallis csoport 97,6 milliárd forint árbevételt ért el az első fél évben, 156 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, a kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 3,18 milliárd forint volt, ami több mint négyszerese az előző év hasonló időszakában elért 757 millió forintnak - tájékoztatta a vállalat pénteken az MTI-t.
Több mint 100 millió forint értékű fejlesztések Szentgálon
A község a Belügyminisztérium és a Magyar Falu Program támogatásával fejlesztette ingatlanjait, újította fel útjait, könyvtárát, orvosi rendelőjét és óvodáját az elmúlt másfél évben.
Környezetkímélő és fenntartható üzemanyagok fejlesztését segíti a Pannon Egyetem
Egy négyéves projekt keretében olyan üzemanyag-komponensek kifejlesztésén dolgozott az egyetem, melyek révén a környezetet kímélő, ugyanakkor hosszabb távon is energiatartalmú üzemanyagok kerülhetnek a járművekbe.
belföld
A lakáskiadás jövedelméből adózni kell
A kiadó ingatlanok piacának csúcsszezonja augusztusra és szeptemberre esik, évek óta ilyenkor keresnek a legtöbben bérelhető házat, lakást. A felsőoktatási tanév kezdetével lassan elfogynak a kiadó albérletek, ezért nem árt tisztázni a hosszútávú lakáskiadás szabályait.
belföld
Varga Mihály: rekordösszeget költ felsőoktatásra a kormányzat
Soha korábban nem költöttek még Magyarországon felsőoktatásra annyi forrást, mint a jelenlegi kormányzati ciklusban - jelentette ki Varga Mihály, az Óbudai Egyetemet fenntartó Rudolf Kalman Óbudai Egyetemért Alapítvány kuratóriumának elnöke az intézmény hétfői, Budapesten megtartott tanévnyitó ünnepségén.
Évtizedes mélyponton a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Évtizedes mélyponton a Michigan Egyetem augusztusra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe az Egyesült Államokban.
Távközlési szuperholdingot hoz létre a magyar állam és a 4iG
Együttműködési megállapodást kötött Mager Andrea, az Antenna Hungária Zrt. (AH Zrt.) tulajdonosi jogait gyakorló nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter és a 4iG Nyrt. (4iG) - tájékoztatta az informatikai cég szerdán az MTI-t.
Felmérés: a munkáltatók kétharmada nem bízik ellégé kollégáiban távoli munkavégzés közben
A munkáltatók mindössze 35 százaléka bízik meg teljes mértékben a távmunkában dolgozó munkatársaiban, 39 százalékuk viszont úgy véli, hogy emberei otthon nem dolgoznak olyan keményen és hatékonyan, mint az irodában - közölte a Ricoh Europe kedden az MTI-vel.
albérlet
Emelkedtek az albérleti díjak
Egyre többen veszik online az iskolaszereket
Jelentősen nőtt az idén az iskolaszerek online eladása az Extreme Digital adatai alapján.
Veszprém
Fedett gokartpálya nyílt Veszprémben
A Házgyári úton egy raktárépületet alakítottak át gokartpályává, így jött létre a környéken egyedülállóan fedett Balatonkarting. A 360 méter hosszú aszfaltcsíkon 20 kanyart kell bevenni, mellette pedig a legmodernebb időmérő technológiával és biztonsági funkciókkal is fel vannak szerelve a gokartok.
bank
Jelentős mennyiségű készpénz maradt a lakosságnál a jegybanki szakértők szerint
Tavaly óta jelentős mennyiségű készpénz maradt a lakosságnál - mondták a Magyar Nemzeti Bank (MNB) keddi online könyvbemutatójának résztvevői.
Varga Mihály: várakozáson felül nőtt a magyar GDP a második negyedévben
Várakozáson felül, 17,9 százalékkal nőtt a bruttó hazai termék (GDP) a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, ez a valaha mért legmagasabb negyedéves növekedésnek számít - hangsúlyozta Varga Mihály pénzügyminiszter kedden a Facebook oldalán.
Veszprém
Megkezdték a kerékpárút építését Márkó és Bánd irányába
A Veszprémvölgyi úttól induló kerékpárutat várhatóan jövő május végén vehetjük birtokba.
Az Euronics üzlethálózat árbevétele erőteljesen nőtt az első fél évben
Az Euronics üzlethálózat árbevétele az első fél évben - a márciusi zárva tartást nem számolva - 20 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, annak köszönhetően, hogy a gazdaság újraindításával jelentősen nőtt a kereslet a műszaki cikkek iránt - közölte az üzlethálózatot Magyarországon üzemeltető Vöröskő Kft. hétfőn az MTI-vel.
belföld
Még mindig sokan dolgoznak szabadságuk alatt is
A magyar munkavállalók harmada alkalmanként, 9 százaléka pedig rendszeresen dolgozik szabadsága alatt is - közölte a Profession.hu állásportál kedden az MTI-vel.
belföld
10 ezer fővel ismét elstartol az ingyenes informatikusképzés
Idén augusztusban az Innovációs és Technológiai Minisztérium 10 ezer fő számára ismét elindítja a 100 százalékban államilag támogatott informatikusképzést, az Újratervezés Programot, amelyre augusztus 9-ig még bárki jelentkezhet. Az Újratervezés Programot sikeresen teljesítők jövő tavasszal informatikusként válthatnak karriert, ráadásul a képzések résztvevői szabad felhasználású, nulla százalékos kamatozású diákhitelt is igényelhetnek megélhetési költségeik fedezésére.
belföld
Elérte legmagasabb pontját a Mol épülő székháza
Elérte legmagasabb pontját a Mol épülő székháza, ebből az alkalomból bokrétát állítottak kedden a toronyház szerkezetének tetejére.
bank
Magyarnemzet.hu - Matolcsy: csak a biztonságos és sikeres euróbevezetés elfogadható
Amikor Magyarország csatlakozott az Európai Unióhoz, kötelezően vállalta, hogy bevezeti a közös fizetőeszközt; a kormány és a Magyar Nemzeti Bank tartja magát ehhez a kötelezettséghez, de csak biztonságos és sikeres euróbevezetést tartanak elfogadhatónak - fejtette ki a jegybank elnöke a magyarnemzet.hu-n vasárnap megjelent, "Miért jobb nekünk a forint, mint az euró?" című írásában.
külföld
A nem őshonos fajok sokba kerültek Európának az elmúlt hatvan évben
A nem őshonos, invazív fajok több mint 116 milliárd euróba (42 ezer milliárd forintba) kerültek az elmúlt hatvan évben Európának. Csak a patkányok az 1960 és 2020 közötti időszakban mintegy 5,5 milliárd eurónyi (2 ezer milliárd forintnyi) kárt okoztak - állapította meg egy kutatás, amelyről a phys.org tudományos ismeretterjesztő portál számolt be.
Veszprém megyében is gyűjtik a búzaadományokat
Veszprém megyében tavaly 185 gazdálkodó 14 tonna búzát ajánlott fel a rászorulóknak. A Magyarok Kenyere program idei búzagyűjtő napját Tésen tartották csütörtök délelőtt.
További drágulásra számítanak az agrárium szereplői
Tovább javultak a magyar agrárium kilátásai, az ágazat helyzetét mérő Takarék AgrárTrend Index értéke kismértékben tovább emelkedett a második negyedévben. A piaci szereplők helyzetértékelése főként a baromfi, a szőlő-bor és szántóföldi növénytermesztésre alapozott termékpályákon javult, a többi alágazatban alapvetően stagnálás, minimális csökkenés figyelhető meg. Azzal az élelmiszerpiac minden szereplője egyetért, hogy a nyersanyagok drágulása nem épült még be teljesen az értékesítési árakba. A Takarékbank Agrár Üzletágának szakértői is arra számítanak, hogy az élelmiszerárak a következő egy évben tovább emelkednek, és egy többéves növekedési ciklusra is számítani kell.

Servo Movement: felvillanyoznák a jövőt

Üzlet-trend
2019. szeptember 13. 17:35

A klímaváltozás itt van a nyakunkon és gyökeresen fogja átalakítani az életünket – ezt ma már nem kell bizonygatni. Ahogy azt sem, hogy a hagyományos, dugókba torkolló, parkolóhelyért versengő autós közlekedés mennyire idegölővé és fullasztóvá teszi a városi életet. A problémát mindenki látja, a megoldást kevesen. A Servo Movement csapata utóbbi kategóriába tartozik, a könnyű elektromos közlekedés meghonosítását szolgáló fejlesztéseikkel pedig jó eséllyel radikálisan írhatják át a városi mobilitásról alkotott elképzeléseinket.

A történet épp 11 éve kezdődött, amikor Csapó Balázs, a cég alapítója nászútján pár napra eljutott Pekingbe és a saját szemével látta, hova vezet a túlzott kényelem hajszolása: az utakon centiméterenként vánszorgó autósok, mellettük a szmog ellen maszkkal védekező gyalogosok, az égbolton csak a Nap halovány emléke. Korai disztópia. De valami más is volt ott: millióan közlekedtek nem túl szép, ám praktikus könnyű elektromos járművekkel.

Csapó szerint ez volt az a heuréka pillanat, amikor eldöntötte, itthon is meg kellene honosítani az e-mobilitás e formáját, hiszen ha nem vigyázunk, hasonló sorsra jutunk. Csakhogy az elektromos járművek infrastruktúrája gyerekcipőben sem járt, egy dizájn-érzékeny személy nem szívesen ül fel egy „kínai” mopedre, és a lophatóság is gond.

Nem a legideálisabb körülmények, ám ez nem szegte kedvét. Csak kivárt. Miután számos tapasztalatot szerzett digitális dizájnerként, csapattársaival és a Virgo Systems-szel közösen 2013-ban létrehoztak egy digitális termékfejlesztő céget, ahol hálózathoz kapcsolódó fizikai termékeket fejlesztettek, majd 2016-ban ennek oldalhajtásaként a Servo Movement Kft-t, ahol immár az internetre és a sharing economy-ra alapozva kezdték el kidolgozni a városi elektromobilitás három elemét: a Powershare-t, a Linda mopedet és az okos fedélzeti egységként működő OBU-t.

Oszd meg és élvezd!

Bár mindegyik elem fontos, a szerepük eltérő. A Linda a cég címerállata: külsejében egy Vespa, a 80-as évek magyar sorozatának és a scifi-filmek elképzeléseinek fúziója, tudásában a 21. század vívmánya. A padlóban lítium-ion akkumulátorok fészkelnek, az ülés alól önmagát felcsévélő kábelt lehet kihúzni, a műszerfal helyén pedig LCD monitor van beépített okos fedélzeti egységgel, az OBU-val. De ide tehetjük a telefonunkat is, amit ha egy applikáción keresztül összekötünk az OBU-val, a járművet internetre kötött okos eszközként használhatjuk: kulcs nélkül indítható, térképen végigkövethető a hatótáv, a GPS nyomkövető és a mozgásérzékelős riasztó pedig a vagyonvédelemről is gondoskodik.

Utóbbi bárkinek elérhető lesz pár tízezer forintért a saját járműve vagy flottája felokosítására, a Linda 5-6000 eurós tervezett árával már csak egy szűkebb rétegnek. De Csapó szerint a mopeddel soha nem is tömegtermékként számoltak. „Ez abszolút egy prémium termék, ami főleg a tehetősebb magánembereknek, progresszív gondolkodású cégeknek szól. A távol-keleti importtal nem is tudnánk felvenni a versenyt, az élhetőségért folytatott missziónkban viszont a Lindának is megvan a szerepe: felkelti a figyelmet a könnyű elektromos járművekre.”

Az igazi forradalomról a Powershare gondoskodik, amivel végre megoldódhat az alapvető probléma: az infrastruktúra hiánya. Mert könnyű elektromos jármű volt anno is sok, ma pedig főleg akad belőlük: Nyugat-Európában az új kerékpárok 80%-a elektromos rásegítésű, terjednek az e-rollerek, e-robogók, és mivel a mai piaci generáció többnyire nem birtoklásban gondolkodik, a kölcsönző rendszerek is. De ezek sem túl hatékonyak, így egyre nagyobbra nyílik az olló két szára – magyarázza.

Pedig a megoldás itt van az orrunk előtt. „Körbevesz minket az áram, minden épület belsejében ott vannak a konnektorok, a legtöbbnek már a külsején is. Csak meg kell osztani az áramot, és kész a töltőállomás, van egy sűrű infrastruktúránk, és többé nem kérdés a hatótáv, mert így már egy 10 km-es hatótávú járgánnyal is be lehet járni egy Veszprém méretű várost.” És mivel a konnektorok interneten keresztül vezérelt készüléken kapnak helyet a Powershare-en, tölteni csak az tud (viszont járművet és USB eszközt is!), aki az okostelefonjával regisztrál a Servo Movement oldalán. A töltés kreditrendszerben zajlik, egy két órás töltésre elegendő kredit (Spark) kb. 150 forintba kerül, a bevétel pedig arányosan oszlik el az áramot adó host, az operátor és a szoftverfejlesztő között, konstrukciótól függően: ha például egy bisztró vesz egy készüléket (ez kb. 200 ezer forint), a bevétel fele az övé lesz (de a vendég fogyasztásán is nyer), a maradék pedig a másik két fél között feleződik.

Főpróba Veszprémben

Az elképzelés zseniális, de vajon élesben is működik? Úgy tűnik, igen, amit egy veszprémi pilot projekt is bizonyított 2018 őszén. A helyszín mellett több érv is szólt. „Egyrészt balatonfüredi cégként évek óta voltak érdekeltségeink a térségben, és nagyon jó kapcsolatunk alakult ki az egyetemmel és a várossal – mondja az alapító. – Másrészt Veszprémet az adottságai is kiváló gyakorlótereppé tették. Jól áttekinthető méretű, a hét dombra épült városban viszont a kerékpáros közlekedés nem igazán honosodott meg, ahogy a közösségi közlekedés sem tudta lekövetni a város fejlődését. De a helyi hozzáállás, az üzemeltető partner, a VKSZ Zrt. innovatív szemlélete is szimpatikus volt: Veszprém fejlesztési stratégiájának szerves részét képezi a zöld gondolkodás. Ráadásul egy korábbi K+F projektben is Veszprémet jelöltük meg helyszínnek, és végül GINOP-os pályázati forrásból sikerült ezt megfinanszírozni.”

A kísérlet során végül 8-9 ideglenes Powershare pontot alakítottak ki és hét tesztelő járta az utakat elektromos járművekkel, akik több társadalmi csoportot megtestesítettek. Csapó szerint a teszt abszolút pozitív lett. „A vizsgálódások homlokterében elsősorban az emberek reakciója és a prototípusok műszaki tartalma állt, illetve azoknak a dolgoknak a feltárása, amikre előzetesen nem gondoltunk, a tapasztalatok pedig azt mutatják, szerették az emberek a projektet, főleg a fiatalok. Nyilván a városi szén-dioxid-kibocsátást, a zajcsökkentést, az utak és parkolók tehermentesítését ilyen szűk metszettel még nem tudtuk mérni, de ha az egyéni adatokat felszorozzuk a tesztelők által képviselt társadalmi osztályokra jellemző számokkal, láthatjuk, komoly környezeti és társadalmi hatása van a tevékenységünknek” – vélekedik.

A tesztüzem pedig azt is alátámasztotta, hogy a város bevonása nélkül nem fenntartható egy ilyen projekt. „Nagyon sok megosztásra épülő cég elköveti a hibát, hogy nem teszi szövetségessé a várost. Csak érzéketlenül betörnek, aztán gyakran kiszorulnak. Mi tudtuk, hogy a működésünk eredője érték a városnak, míg nekünk az üzemeltető helyismerete, infrastruktúrája az. Ezért is tettük három szereplőssé az üzleti modellünket.”

A globális siker kapujában

Úgy látja, igazi információs aranybánya volt számukra a veszprémi egy hónap: nagyrészt ennek köszönhető, hogy mostanra piacérett, szériagyártás közeli állapotba kerültek. Nagy fejlődésen mentek keresztül az elmúlt évben, mind a hard- és szoftverek, mind az üzleti modell területén, de a jogi környezet tisztázásában is. Előbbi kulcsfontosságú a Powershare elterjedésében, hiszen a korábbi jogállás szerint nem lehetett tovább értékesíteni az áramot, noha azóta változott a törvény. „Most az a felállás, hogy a Powershare egy elektromobilitási szolgáltatás, amelyet igénybe vehetnek tőlünk a felhasználók, mi pedig az üzleti partnereinkkel kötött megállapodások alapján törvényesen és gazdaságosan működhetünk” – magyarázza Csapó.

A tömeges megjelenésre ugyanakkor még kicsit várni kell, ami érthető. Épp hogy kijöttek a bölcsőből, a növekedési fázisba lépve most kezdenek startupból scaleup típusú céggé válni. Nemrégiben egy nagyobb kockázati befektetés érkezett a Hiventures és két további magánbefektető konzorciumán keresztül, a tőkét pedig elsősorban a fejlesztői-gyártási kapacitásaik bővítésére, illetve a hazai és nemzetközi üzletfejlesztésre költenék.

Hamarosan például megnyitja kapuit egy labor, kisüzem és iroda hibridje, ahol dizájnerek, fejlesztőmérnökök, technikusok, menedzserek egy fedél alatt dolgozhatnak – maroknyian, de nagyvállalati spektrumban, ami nagyon gyors és reaktív termékfejlesztést tesz lehetővé. „Itt már a kis szériás sorozatgyártás know-how-ját is ki tudjuk alakítani – mondja Csapó Balázs. – Sok hardveres startup ugyanis azért vérzik el a növekedési fázisban, mert túl korán próbálja delegálni a sorozatgyártást. Mi úgy véljük, előbb meg kell tanulnunk gyártani, aztán lehet delegálni a feladatokat bérmunkába. Így sokkal olcsóbb lesz a kutatás-fejlesztési tevékenységünk, és a nagy nemzetközi autóipari cégekhez hasonlóan versenyképesen tudunk itthon gyártani.”

A cégvezető szerint a gyártás felépülésével ősztől felvehetik az előrendeléseket a Linda mopedre, de több városi kölcsönző céggel tárgyalnak az OBU-ról is. Várhatóan idén megkezdődik a Powershare pontok gyártása és implementálása is, és jó esetben a pilot alatt kipróbált helyeken is újra lehet használni, immár fizetősen, az Óváros térre pedig egy ügyfélszolgálatot terveznek. Tömegesen aztán valószínűleg 2020-tól terjedhetnek el a töltőpontok a régióban, már csak azért is, mert az EKF program a mikromobilitásnak nagy szerepet szán. De a Servo Movement csapatának addig is van terve: lehetőleg a következő két évben néhány további magyarországi városban, egy-két külföldi középvárosban és akár egy nagyvárosban is megjelennének, és a járműkínálatukat is szívesen bővítenék: korábban már bemutattak egy sharing alapú, a közösségi közlekedésben használható e-roller koncepciót, de érdekli őket a városi mikrologisztika, és az idős vagy enyhén mozgáskorlátozott emberek elektromos közlekedésének elősegítése is.

Csapó Balázs szerint minden esélyük megvan egy nemzetközi sikerre, hiszen „az urbanizációval járó fenntarthatatlan állapot minden városra érvényes, ahogy a mikromobilitás infrastruktúrájának hiánya is. Igaz, sokan gondolkoznak ennek megoldásán, sok boszorkánykonyhában fő hasonló leves, de mi most elég jól állunk.”

Bertalan Melinda | Fotó: Kovács Bálint, Servo Movement

További képek

További cikkek

Üzlet-trend
Stabilan haladva a sikerhez vezető úton
Egy sportklub sikere nem csak abból áll, hogy a játékosok a mérkőzés döntő pillanatában értékesítik a helyzetüket, ezzel megnyerik a meccset. A háttérben jól megtervezett stratégiára és jól meghozott szakmai, illetve gazdasági döntésekre van szükség, ami aztán a pályán is érződik. Az Balaton Bútor FC Veszprém idén megnyerte a Magyar Kupát, a bajnokságban pedig bronzérmet szereztek, ezekkel a sikerekkel megünnepelve a klub tizedik születésnapját. Az évforduló alkalmából Rajki Tamással, a klub elnökével beszélgettünk a futsal helyzetéről, a veszprémi mérföldkövekről és arról, miért nem lehet kizárólag magyar játékosokkal megnyerni egy bajnokságot.
Üzlet-trend
Szakipark: beruházás a jövő szakembereibe
A Szakipark-projekt több annál, mint hogy magasabb fokozatba kapcsolja a helyi gazdaságot. Országos mintaprojektként épül fel egy olyan oktatóközpont Veszprémben, amely a CNC-technológiára szakosodott cégek összefogásával biztosítja a piaci sikereket az Ipar 4.0 korában, a kulcsmondat pedig a szakképzett és profi munkaerő kinevelése és életpálya-lehetőség biztosítása a fiataloknak.
Trend
Egy hely, ahol a négylábúból legjobb barát válik
Nem egy hétköznapi állatmenhely épül Veszprém határában, de nem is kizárólag csak egy kutyafuttatót fognak bekeríteni. Az új állatvédelmi kompetenciaközpont egyszerre szolgálja ki a kutyás gazdák igényeit, nyújt állatorvosi szolgáltatást, emellett pedig nagy hangsúlyt fektet a prevencióra és az oktatásra, hogy a négylábúak mellett a leendő gazdák is elsajátítsák azokat a magatartásformákat, amelyek egy kutyával, vagy más társállattal való együttéléshez szükségesek. A fejlesztés egy nagyobb összefogás eredménye lesz, amelyről az érintettek nyilatkoztak.
Üzlet-trend
Minden elvégzett munkáért felelősséget kell tudni vállalni
Évtizedes brand az építőiparban, most pedig új cégformát öltve néznek szembe a kor változó kihívásaival. Az ő nevükhöz kötődik többek közt a kolontári iszapkatasztrófa után rekordgyorsasággal felépített lakópark is, de a Dunától az osztrák határig, számos beruházásban érdekeltek. Hajdu Attilával, a VeszprémBer Építő Kft. újonnan kinevezett ügyvezetőjével beszélgettünk a régi-új vállalatról és a piaci trendekről.
Üzlet-trend
Át kell gondolni, mit értünk munka alatt
A 21. századi életformához jobban passzol a freelancer munka, ami elsőre ugyan nagyon vonzó, ám nem való mindenkinek – mondja a Freelancer Blog alapítója, Filep Szilvia, aki szerint azt is át kell gondolni, hogy mit értünk munkavégzés és munkahely alatt.