Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

A belföldi turizmus legerősebb időszaka jöhet Magyarországon egy friss kutatás szerint
A magyarok 71,7 százaléka tervez utazást az idén, háromból két ember pedig belföldön szeretne kikapcsolódni; sosem látott népszerűségnek örvend a Balaton és hatalmas lehetőséget kaphat Budapest - derül ki az Everguest turisztikai tanácsadó cég és a Tárki friss felméréséből.
külföld
Megszűnik a 22 eurós áfamentességi értékhatár
2021. július 1-jén az Európai Unióban megszűnik az unión kívülről érkező 22 euró alatti áruk áfamentessége, 150 eurós értékig azonban a termékek behozatala továbbra is vámmentes marad. A Magyar Posta automatikus vámeljárással készül a jogszabályi változásra.
belföld
Varga Mihály: az átoltottság növekedésével visszatérhet a gazdaság dinamikus növekedése
Az átoltottság növekedésével, az oltási lendület folytatásával hamarosan meg lehet nyitni a még zárva levő helyeket, a magyar gazdaság visszaállhat korábbi dinamikus, és stabil növekedési pályájára - mondta a pénzügyminiszter pénteken Tiszafüreden, a város főterének ünnepélyes átadásán.
belföld
Letették a Veszprémi Iparos Park alapkövét
A mintaprojektnek is beillő közel 9 milliárd forintos beruházással a szakképzésben tanuló fiatal generációk XXI. századi ipari körülmények között tanulhatnak helyi vállalkozók közreműködésével.
belföld
Megháromszorozta a magyar aranytartalékot az MNB
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 31,5 tonnáról 94,5 tonnára növelte Magyarország aranytartalékát - közölte az MNB szerdán.
belföld
György László: indul a Magyar falu vállalkozás-újraindítási program
Hamarosan, még tavasszal indul a Magyar falu vállalkozás-újraindítási program, amelynek alapvető célja a beruházások ösztönzése - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.

Láthatatlanból láthatót

Jövőbetekintő
2018. december 11. 18:05

Veszprém hét éve indult kreatív ügynöksége, a LUPEX Creative Agency nem csak azért különleges, mert a tervezéstől a kivitelezésig mindennel foglalkoznak, hanem mert az ő nevükhöz fűződik az ország harmadik legnagyobb LED-fala – ami épp a belvárosban található.

– Összesen heten vagyunk a cégnél: grafikusok, webfejlesztők, videósok, és projektvezetők. Valójában nem is számít a titulus, hisz nálunk nincs meg a klasszikus főnök-beosztott viszony. Csapatként dolgozunk, kicsit nyugatiasabb felfogásban és munkarendben. Saját tapasztalatainkból tudjuk, hogy a kreatív szakma nem a keretekről szól. Akár sörözni is együtt megyünk el a nap végén. Persze nem szabad átesni a ló túloldalára, de egy kis céges közösségben így tudunk jól működni – meséli Ikládi Patrik és Szabó Péter, a LUPEX két vezetője, amikor egy kávé mellett faggattuk őket.


Ikládi Patrik és Szabó Péter

Péter a vállalkozást egy jó barátjával, Pápai Márkkal, a videós üzletág oszlopos tagjával hét évvel ezelőtt kezdte, mely akkor még csak vállalati, esküvői filmek készítésével és kisebb-nagyobb grafikai munkákkal foglalkozott. A csapathoz három éve csatlakozott Patrik, akinek segítségével megindult a LUPEX felfuttatása. Ez jó húzásnak bizonyult, hisz mára elérték, hogy a kisebb kreatív munkák mellett nagyvállalatok igényeit is ki tudják elégíteni.

– Másfél évvel ezelőtt eljutottunk arra a szintre, hogy már kevesek voltunk a megrendelésekhez, hisz akkora ügyfélállománnyal rendelkeztünk, amit képtelenek voltunk kezelni. A teamhez ezért további tagok csatlakoztak, mára már hét főt tudunk teljes állásban foglalkoztatni – mondja Péter, aki szerint nagyon jó szakembereket sikerült a LUPEX-hez szerződtetni. Ma már abban tudnak egyedit nyújtani, hogy az arculattervezéstől a webes- és a közösségi médiás megjelenésen át a vállalati kisfilmen, fotózáson keresztül bármilyen dekorációs és nyomdai munkát egy komplett szolgáltatás-csomag részeként tudnak elvégezni. – A LUPEX-nél valljuk, hogy a megrendelő legkisebb problémáját is úgy kezeljük, mintha az a mi legnagyobb megoldandó problémánk lenne.

– Mindannyian elkötelezetten azon dolgozunk, hogy a Veszprém és környékbeli vállalkozások és vállalatok vizuális megjelenése a kor követelményeinek a lehető leginkább megfeleljenek. Sok esetben ugyanis azt látjuk, hogy a vállalkozások azért nem tudnak egyről a kettőre lépni, mert elmaradott a megjelenésük. Ami tíz éve működött, ma már nem tudja eladni magát. Folyamatosan fejlődni kell ebben is, amit sok kisebb-nagyobb cég nem vesz figyelembe. Muszáj ezen változtatni, ha meg akarnak maradni a piacon – mondja Patrik, miközben rátérünk arra a témára, mellyel igazán sikerült nagyot húzniuk.

A LED-fal

A LUPEX Creative Agency volt az első, mely Veszprém városába 2018-ban elhozta az offline reklámeszközök anyahajóját, a LED-falat. A nyitottságnak hála a város egyik legforgalmasabb kereszteződésénél, a buszpályaudvarral szembeni tízemeletesen ma egy 48 m2 –es, P8-as extra éles hirdetési felületen futnak animált hirdetések. A budapesti Sugár mozi és a Hungária körúti után ez a harmadik legnagyobb LED-fal az országban. – Úgy látjuk, hogy Veszprém megérett arra, hogy egy ilyen mozgóképes hirdetési felületet kapjon, a tapasztalat szerint a cégek is nyitottak erre – osztja meg tapasztalatait Péter. És hogy mit hoz a jövő? A LUPEX nagyban gondolkodik, és a tervek szerint több városba telepítenek és gyártanak hasonló minőségű hirdetési felületeket. Ami pedig a csapatot illeti, tovább szeretnének bővülni, hisz az már most látszik, hogy szükségük lesz a hasonló gondolkodású és kvalitású szakemberekre.

Gesztesi Ákos | Fotó: Babják Tamás

További képek

További cikkek

Jövőbetekintő
Örökséget adni a jövőnek is
Fazekas Fanny tevékenységeivel oldalakat lehetne megtölteni: a mindennapokban fenntartható vállalkozások online megjelenését egyengeti, de szervezett már a témában kortárs design és divatkiállítást, végigjárta az El Caminót, makramézik, nemrég pedig párjával gobleines kabátokat készítettek. Interjúnkban megpróbáljuk röviden összefoglalni, miért érdemes odafigyelni rá.
Jövőbetekintő
A játékkészítő, akinek a játékait harminc év múlva is szeretni fogod
Mindannyiunk életében vannak tárgyak, amelyek ugyan a gyerekkorhoz tartoznak, ha a kezünkbe vesszük őket, harminc év múltán is olyan szeretettel nézünk rájuk, mint öt-hat évesen. S talán éppen ez a jó játékok titka: időtállóak és értékérzők. Akárcsak Káposznyák Viktória, a Tarkaplacc alapítójának csodás horgolt figurái.
Jövőbetekintő
Boldog felnőtteket 2040-re
2015-ben indult a Budapest School nevű iskola-hálózat, amely egyik társalapítója a Preziből is jól ismert Halácsy Péter. 2019 ősze óta már Veszprémben is jelen vannak, ahol a gyerekek ugyanazt megtanulják, mint a hagyományos iskolákban tanulók, csak más az út, amit bejárnak.
Jövőbetekintő
A lőállások menedékéből jelentjük: nem ez a teljes valóság
Vannak olyan országok, amelyektől óva intenek, egy fiatal fotóriporter viszont nem riad meg ezektől, célja, hogy bemutassa az arab országokat és embereket közelebbről, valamint az ő kultúrájukat, mindennapjaikat. Közel-keleti élményekről, tapasztalatokról és kulisszatitkokról is beszélgettünk Hölvényi Kristóffal.
Jövőbetekintő
Az Európát jelentő deszkákon
Magyarország egyetlen gördeszka lap gyártója Kádártán alkot, ő készíti a világ egyik legjobb freestyle-os, Tűri Zoltán lapjait is. Sosem a gazdasági érdekek mozgatták, Bolvári Dániel mégis az év Veszprém megyei vállalkozója díjat vehette át 2019-ben a VOSZ-tól.