Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

A belföldi turizmus legerősebb időszaka jöhet Magyarországon egy friss kutatás szerint
A magyarok 71,7 százaléka tervez utazást az idén, háromból két ember pedig belföldön szeretne kikapcsolódni; sosem látott népszerűségnek örvend a Balaton és hatalmas lehetőséget kaphat Budapest - derül ki az Everguest turisztikai tanácsadó cég és a Tárki friss felméréséből.
külföld
Megszűnik a 22 eurós áfamentességi értékhatár
2021. július 1-jén az Európai Unióban megszűnik az unión kívülről érkező 22 euró alatti áruk áfamentessége, 150 eurós értékig azonban a termékek behozatala továbbra is vámmentes marad. A Magyar Posta automatikus vámeljárással készül a jogszabályi változásra.
belföld
Varga Mihály: az átoltottság növekedésével visszatérhet a gazdaság dinamikus növekedése
Az átoltottság növekedésével, az oltási lendület folytatásával hamarosan meg lehet nyitni a még zárva levő helyeket, a magyar gazdaság visszaállhat korábbi dinamikus, és stabil növekedési pályájára - mondta a pénzügyminiszter pénteken Tiszafüreden, a város főterének ünnepélyes átadásán.
belföld
Letették a Veszprémi Iparos Park alapkövét
A mintaprojektnek is beillő közel 9 milliárd forintos beruházással a szakképzésben tanuló fiatal generációk XXI. századi ipari körülmények között tanulhatnak helyi vállalkozók közreműködésével.
belföld
Megháromszorozta a magyar aranytartalékot az MNB
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 31,5 tonnáról 94,5 tonnára növelte Magyarország aranytartalékát - közölte az MNB szerdán.
belföld
György László: indul a Magyar falu vállalkozás-újraindítási program
Hamarosan, még tavasszal indul a Magyar falu vállalkozás-újraindítási program, amelynek alapvető célja a beruházások ösztönzése - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.

Légy vezető ebben is!

Hullám
2018. december 11. 18:00

Azt már a 70-es években is tudtuk, hogy vannak olyan szakmák, munkakörök, amelyek ártalmasak az egészségre, vagy olyan testi károsodást okozhatnak, amik akár maradandóan rossz irányba befolyásolhatják életminőségünket. Sokkal később derült ki azonban és talán a mai napig sem kapott akkora publicitást az ülőmunka ártalmai.

Kik a legveszélyeztetettebbek?

A fiatal, iskolás korosztály. De van még egy réteg, akik szintén komolyan érintve vannak: a szellemi munkát végzők, a közép- és felsővezetők, az üzletemberek. Azokra gondolok, akik a lehető legtöbb időt töltik az irodájukban, esetleg utazással, autóban vagy repülőn – bárhol, a lényeg, hogy ülve dolgoznak. Ezeknél a munkáknál, tisztségeknél gyakran nincs idő edzeni, magunkra, az egészségünkre. Bár egyszer-kétszer el tudunk menni edzeni, ami nagyon jó, de a gerincünk, a derekunk, a hátunk sokkal több törődést igényelne ennyi egyoldalú terhelés után.

Érdemes lenne tehát beletenni a napi rutinba egy-két olyan gyakorlatot, amit könnyedén el lehet végezni akár az irodában is, és ami nem utolsó sorban nagy segítségünkre lehet abban, hogy megőrizzük ruganyosságunkat, fájdalommentességünket.

Pozitív hatások:

  • Jobban teljesíthetünk a munkahelyen és a magánéletben is.
  • A mozgás nem csak testileg, lelkileg is hat.
  • Elnyomja az álmosságot, színt visz a mindennapjainkba, felfrissít és jót tesz a szív- és érrendszernek.
  • A kis “tornákkal” komoly kalória leadást is produkálunk, ami szintén nem mindegy az egészségünk szempontjából.

Ezeknél a gyakorlatoknál nem az a cél, hogy leteszteljük az izzadásgátló dezodorunk hatását a hónunk alatt az Armani ingben, hanem az, hogy egy kicsit megdolgoztassuk a gerincmerevítő és vázizmot tartó izmokat.

Egy kis irodai training:

  • 15-20 vállkörzés (elbow circles)
  • 15-20 púposítás-homorítás (cat pose-cow pose)
  • 12-25 guggolás (airsquat)
  • 12-20 fekvőtámasz asztalra támaszkodva (push up)
  • 10-15 hyperextensio

Ez egy kis átmozgató edzés, ami természetesen nem helyettesíti a rendszeres sportot, de ha erre nincs időnk, akkor akár napi többször is abszolválható. Nagyon fontos lenne megértenünk, hogy csak mi tudunk tenni a negatív hatások ellen. Ezt csak magunkért tesszük, és istenigazából lehet rajtunk bármilyen szép öltöny, ülhetünk bármilyen komoly és sikeres cég vezetői székében, ha fáj az ülés, a mozgás, nem leszünk boldogok.

Németh Richárd, funkcionális tréner

További képek

További cikkek

Hullám
A sport és a fogyás kapcsolata: mi igaz a mítoszokból?
A testmozgás mindenképp alapvető fontosságú a fogyás, alakformálás szempontjából. Viszont nem minden mozgás segíti elő, vagy nem ugyanolyan mértékben a céljaink elérését.
Hullám
Intuitív étkezés: akkor most bármennyit ehetek?
Az intuitív étkezés egy nagyon jó irányzat, amely "gyógyír" lehet a sok diétás előírás között elveszett, frusztrált embereknek, amely a következő 10 alappillérre támaszkodik.
Hullám
Jógával az immunrendszer erősítéséért
A szervezet legfontosabb védőbástyája az immunrendszer, amely az emberi test legösszetettebb rendszere. Napjainkban különösen fontos szerepe van az immunrendszer erősítésének, hiszen ez a rendszer az, ami minden nap szorgos munkával védelmez minket a kórokozók ezreitől, melyek megbetegíthetnek bennünket. Az immunrendszer egészségét a kiegyensúlyozott táplálkozás, az elegendő alvás és a tartós stressz kivédése alapozza meg. Emellett a mozgással is nagyon sokat tehetünk az egészségünk megőrzéséért.
Hullám
A sport szerepe a mentális egészségünk megőrzése érdekében
Erről a témáról már egy ideje akartam egy kis szösszenetet írni, de nem gondoltam volna, hogy ennyire aktuális lesz aztán…
Hullám
A hiteles jógaoktató ismérvei
Napjainkban rendkívül elterjedtek azok a jógatanfolyamok, melyek mindenféle marketing és reklámeszközzel gyors megvilágosodást, azonnali egészséget, különleges képességeket ígérnek.