Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

A belföldi turizmus legerősebb időszaka jöhet Magyarországon egy friss kutatás szerint
A magyarok 71,7 százaléka tervez utazást az idén, háromból két ember pedig belföldön szeretne kikapcsolódni; sosem látott népszerűségnek örvend a Balaton és hatalmas lehetőséget kaphat Budapest - derül ki az Everguest turisztikai tanácsadó cég és a Tárki friss felméréséből.
külföld
Megszűnik a 22 eurós áfamentességi értékhatár
2021. július 1-jén az Európai Unióban megszűnik az unión kívülről érkező 22 euró alatti áruk áfamentessége, 150 eurós értékig azonban a termékek behozatala továbbra is vámmentes marad. A Magyar Posta automatikus vámeljárással készül a jogszabályi változásra.
belföld
Varga Mihály: az átoltottság növekedésével visszatérhet a gazdaság dinamikus növekedése
Az átoltottság növekedésével, az oltási lendület folytatásával hamarosan meg lehet nyitni a még zárva levő helyeket, a magyar gazdaság visszaállhat korábbi dinamikus, és stabil növekedési pályájára - mondta a pénzügyminiszter pénteken Tiszafüreden, a város főterének ünnepélyes átadásán.
belföld
Letették a Veszprémi Iparos Park alapkövét
A mintaprojektnek is beillő közel 9 milliárd forintos beruházással a szakképzésben tanuló fiatal generációk XXI. századi ipari körülmények között tanulhatnak helyi vállalkozók közreműködésével.
belföld
Megháromszorozta a magyar aranytartalékot az MNB
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 31,5 tonnáról 94,5 tonnára növelte Magyarország aranytartalékát - közölte az MNB szerdán.
belföld
György László: indul a Magyar falu vállalkozás-újraindítási program
Hamarosan, még tavasszal indul a Magyar falu vállalkozás-újraindítási program, amelynek alapvető célja a beruházások ösztönzése - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.

Egészségesen a munkanapokon is

Hullám
2018. december 11. 17:57

Hektikus, pörgős, stresszes. Gondolom, sokunk tudná így jellemezni a munkanapjait. Rendkívül elfoglaltak vagyunk: mégis hogyan férne bele az egészséges táplálkozás? Mindegy azonban, milyen az időbeosztásunk, tápanyagokra szüksége van a szervezetünknek. Sőt, ilyen felfokozott állapotban még jobban szükségünk lenne arra, hogy helyesen táplálkozzunk.

Sajnos az evés az utolsó, amit be tudunk illeszteni sűrű teendőink közé, pedig ha ezt megtennénk, talán energikusabbak maradnánk a nap végére is.

Kezdjük a reggelivel! Biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan reggeli nélkül indulnak el otthonról, pedig egy pörgős nap kezdetén elengedhetetlen, hogy energiával lássuk el a szervezetünket. A legjobb választás valamilyen fehérjében gazdag étel: a tojás például kiváló opció, változatosan és gyorsan elkészíthető, és elegendő energiát biztosít a következő étkezésig.

Amennyiben annyira sietősek a reggelek, hogy nincs időnk leülni otthon, csinálhatunk belőle szendvicset, amit útközben is könnyedén elfogyaszthatunk. Ugyanakkor a nyugodt étkezés nagyon fontos, így talán megérné tíz perccel korábbra állítani az ébresztőt.

Lényeges, hogy megfelelő mennyiségű rosttal lássuk el testünket, így a zöldségeket se felejtsük ki a reggelinkből – ez majd segít, hogy ne legyünk éhesek a következő étkezésig. Tippem a reggelire: a zabkása igazi jolly joker, minden megvan benne, amire szüksége van a szervezetünknek a nap kezdetén.

Gyakran hangoztatjuk a kifogást, hogy nincs időnk 4-5 alkalommal étkezni egy nap, ám ha belegondolunk, hogy egy kis étkezés néha csak annyiból áll, hogy bekapunk egy maréknyi diót, diákcsemegét vagy megeszünk egy almát, látjuk, ez semmit nem vesz el az időnkből. Miközben egyik tárgyalásról rohanunk a másikra, már meg is ehetjük a tízórainkat.

Kiugrunk az irodából vagy megrendeljük az ételünket, esetleg otthonról hozzuk – teljesen mindegy: a lényeg, hogy egy komplex, minden szükséges tápanyagot tartalmazó ebédet együnk, és szánjunk rá 15 nyugodt percet.

A tányérunk a következőképpen nézzen ki: fele zöldséggel legyen tele – ez lehet nyers saláta, grill- vagy párolt zöldség –, negyede legyen a fehérjeforrás – hús, hal, tojás, sajt –, a másik negyed pedig valamilyen egészséges szénhidrátforrás: például barna rizs, teljes kiőrlésű tészta, hajdina, quinoa, bulgur, polenta (kukoricadara), kuszkusz, hüvelyesek (bab, lencse, sárgaborsó).

Pont belecsörög valaki, amikor eszünk? Egy visszahívást megér az egészségünk.

Csík Orsolya dietetikus|fotó:Pixabay

További képek

További cikkek

Hullám
A sport és a fogyás kapcsolata: mi igaz a mítoszokból?
A testmozgás mindenképp alapvető fontosságú a fogyás, alakformálás szempontjából. Viszont nem minden mozgás segíti elő, vagy nem ugyanolyan mértékben a céljaink elérését.
Hullám
Intuitív étkezés: akkor most bármennyit ehetek?
Az intuitív étkezés egy nagyon jó irányzat, amely "gyógyír" lehet a sok diétás előírás között elveszett, frusztrált embereknek, amely a következő 10 alappillérre támaszkodik.
Hullám
Jógával az immunrendszer erősítéséért
A szervezet legfontosabb védőbástyája az immunrendszer, amely az emberi test legösszetettebb rendszere. Napjainkban különösen fontos szerepe van az immunrendszer erősítésének, hiszen ez a rendszer az, ami minden nap szorgos munkával védelmez minket a kórokozók ezreitől, melyek megbetegíthetnek bennünket. Az immunrendszer egészségét a kiegyensúlyozott táplálkozás, az elegendő alvás és a tartós stressz kivédése alapozza meg. Emellett a mozgással is nagyon sokat tehetünk az egészségünk megőrzéséért.
Hullám
A sport szerepe a mentális egészségünk megőrzése érdekében
Erről a témáról már egy ideje akartam egy kis szösszenetet írni, de nem gondoltam volna, hogy ennyire aktuális lesz aztán…
Hullám
A hiteles jógaoktató ismérvei
Napjainkban rendkívül elterjedtek azok a jógatanfolyamok, melyek mindenféle marketing és reklámeszközzel gyors megvilágosodást, azonnali egészséget, különleges képességeket ígérnek.