Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

Kutatás: Alulértékelik a cégvezetők az IT fejlesztések jelentőségét
A magyar cégvezetők a saját bőrükön érezték meg a jól működő informatikai háttér előnyeit, de sokan még mindig csak rövidtávú tűzoltásként tekintenek a távoli munkavégzésre – derült ki az Infosector Kft. friss kutatásából. A felmérés eredményei rámutattak, hogy habár számos cég életére volt pozitív hatással a távmunka, a vezetők közül sokan hajlamosak továbbra is alulértékelni az IT fejlesztések jelentőségét. A szakértők ugyanakkor kiemelték, hogy ha ezek a megoldások kézzelfogható előnyökkel járnak a szervezet részére, a vezetők ma már sokkal könnyebben döntenek az informatikai megoldásokba való befektetés mellett, mint a pandémiás válság előtt bármikor.
Ecoport magazin
Jubileumi számmal jelentkezik az Ecoport magazin
25. lapszámához érkezett kiadónk gazdasági, kulturális és életmód magazinja: Oberfrank Pállal, a Veszprémi Petőfi Színház igazgatójával a címlapon megjelent az Ecoport.
belföld
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató egy felmérés szerint
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba - közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
belföld
Felpöröghet idén a diákok foglalkoztatása
A vendéglátásban és turizmusban minden korábbinál több diákot foglalkoztathatnak idén nyáron, de megjelent az igény a munkát vállaló tanulók iránt a magán-egészségügyi szolgáltatók részéről is. A Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet az idén várható nagyobb kereslet minél gördülékenyebb kiszolgálása érdekében digitalizálta az adminisztrációt, így akár egy napon belül munkába állhatnak a fiatalok.
kkv
Így reagálnak a kkv-k a kata szigorításra
Közel minden tizedik kkv-t érint megrendelői oldalról a katás adózás idén életbe lépett szigorítása. A cégek túlnyomó többsége ezért a 3 millió forintos éves megbízási díj eléréséig tervez szerződést kötni katás vállalkozóval, illetve más adózási forma választását javasolja számukra – derül ki a K&H kkv-k körében végzett kutatásából. Az adóhatóság fokozott ellenőrzése és a vevői kapcsolatok megőrzése szempontjából is egyaránt elengedhetetlen azonban az adózási státuszra vonatkozó pontos tájékoztatás.
külföld
Újabb kínai-amerikai egyeztetés a gazdasági kapcsolatokról
Videókapcsolaton keresztül egyeztetett egymással szerdán Liu Ho kínai miniszterelnök-helyettes és Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter, szűk egy héttel az után, hogy a két ország kereskedelmi főképviselői telefonon tanácskoztak.
vállalatok
Szijjártó: magyar élelmiszeripari beruházások Üzbegisztánban
Öt magyar élelmiszeripari vállalat 42 milliárd forintnyi beruházás előkészítését folytatja Üzbegisztánban, ez azt jelenti, hogy magyar növényi olajgyár, szarvasmarhatelep és zöldségtermelő üzem jön létre Közép-Ázsia egyik leggyorsabban növekvő gazdaságában - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden az üzbég fővárosban, Taskent a közmédiának.
belföld
Elemzők: a bruttó keresetek növekedése alig, a reálbéreké viszont jelentősen lassulhat az idén
Az újranyitás következtében a bruttó bérek növekedési üteme idén egyáltalán nem, vagy alig gyengül, a magasabb infláció miatt viszont a reálkeresetek emelkedésének lényeges lelassulására számítanak idén az MTI-nek nyilatkozó elemzők.
belföld
Több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a NIF Zrt.
Az elmúlt évtizedben több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. - közölte a társaság vezérigazgatója pénteki sajtótájékoztatóján Siófokon.
belföld
Támogatást kérnének a balatoni önkormányzatok a kieső helyi adók kompenzálására
Egyeztetést kért a Miniszterelnökséget vezető minisztertől a Balatoni Szövetség olyan támogatási rendszer kidolgozásához, amely a kieső önkormányzati adók és bevételek helyett biztosítja a turisztikai övezet kiemelt feladataihoz szükséges forrásokat - közölte a szervezet elnöke.
Ellentmondásos változások a hitelpiacon
Jelentősen visszaesett a személyi hitelek és hasonló kölcsönök kihelyezése tavaly, ám ennek nem kizárólag a válság az oka – derül ki az Intrum jelentéséből. Lakáshitelből és a babaváró hitelből többet vettek fel, mint egy évvel korábban, a hitelmoratórium mellett ezért is nő a lakossági hitelállomány.
Kutatás: a magyarok közel fele kész arra, hogy bármikor átképezze magát
A magyar munkavállalók csaknem fele mondta a világjárvány alatt azt, hogy bármikor kész átképezni magát és egy teljesen más területen elhelyezkedni - derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a The Network és annak magyar partnere, a Profession.hu közös, globális, Decoding Global Reskilling and Career Paths című legfrissebb tanulmányából.
gazdaság
Schanda: a feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna
A feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna. A kormány célja, hogy aki dolgozni akar, az találjon magának munkát - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára kedden a Facebook-oldalán megosztott videóban.
belföld
Ovádi: stabil lábakon álló, átgondolt és jövőbe mutató a 2022-es költségvetés
A térség országgyűlési képviselője Veszprémről is szót ejtett a jövő évi költségvetés általános vitáján csütörtök reggel a Parlamentben.
A járvány árnyékában telt a 2020-as év hazánkban
Öt százalékkal csökkent a gazdasági teljesítmény, 58 százalékkal visszaesett a kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák száma, valamint 11 százalékkal a járműgyártási volumen, miközben 34 százalékkal több lakás épült, mintegy 376 ezren dolgoztak otthonról, 42 százalékkal nagyobb bevételt értek el a csomagküldő és internetes kiskereskedelmi szolgáltatók, illetve rekordközeli lett a kukorica termésátlaga – csak néhány adat a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legújabb, Magyarország számokban, 2020 című kiadványából, amely a pandémia gazdasági-társadalmi folyamatokra gyakorolt főbb hatásait is bemutatja.
Veszprém a használt autó piacon is eltér az országos átlagtól
A koronavírus-járvány számos ponton írta át a társadalmi és nem utolsó sorban gazdasági helyzetet az egész világon, benne Magyarországon is. Ennek az egyik szegmense a használt autó piac, ahol a járvány egy éve alatt új trendek kezdtek kirajzolódni. Az országos tendenciát összevetettük a veszprémi helyzettel a Ring Autó segítségével, és több helyi sajátosságot is találtunk.
külföld
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly, az eredeti tervekhez képest nagyobb mértékben bővült a létszám, 2021-ben 2 százalékos árbevétel növekedést terveznek - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
Varga Mihály: jövőre is folytatódnak az adócsökkentések és adóegyszerűsítések
A gazdaság újraindítását az adópolitikán keresztül is segíti a kormány, erről szól a jövő évi adókönnyítő törvényjavaslat, amely hamarosan az Országgyűlés elé kerül - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében kedden.
belföld
Európában lassult, itthon töretlen a kínai befektetési kedv
A kínai cégek felvásárlási kedve nemcsak globálisan, de Európában is több éves mélyponton van. A befektetéseket ösztönző tényezők ugyanakkor továbbra is erősek, ami elősegítheti a kínai cégek befektetési kedvének növekedését – állapítja meg a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda elemzése.
vállalatok
Szijjártó: közel kilencmilliárdos fejlesztést indít a Flextronics Kft.
Közel 9 milliárd forintos beruházással - ebből 3,6 milliárdos állami támogatással -, 120 új munkahelyet teremtve, hosszú távú stabilitást biztosító autóipari beruházást valósít meg Zalaegerszegen és Sárváron a Flextronics International Kft. - jelentette be kedden a zalai megyeszékhelyen Szijjártó Péter.
vállalatok
Varga Mihály: a napokban 3,5 milliárd forint értékű beruházást adtak át a nagyvállalatok
A nagyvállalati beruházási támogatási program keretében a napokban három, összesen 3,5 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg, amelyből az állami támogatás 1,2 milliárd forintot tett ki - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára felkerült videóüzenetében hétfőn.
Veszprém
Megújult az Ördögárok utcai gyermekorvosi rendelő
Európai Uniós támogatással, 77,2 millió forintból újult meg az Ördögárok utcai orvosi rendelő.

EGY CSAPATKÉNT TUDJUK ELÉRNI A SIKEREKET

Ecoklub
2018. szeptember 10. 17:29

Csekényi István még buszsofőrként, mellékállásban kezdte el lerakni 1984-ben közúti áruszállítással és építőanyag kereskedelemmel foglalkozó családi vállalkozásuk alapjait. Miközben felesége az udvarról cementet, meszet, kisméretű téglát árult és italboltjukat üzemeltette városlődi otthonuk garázsában, ő ugyanott cementet pakolt és vitte az ügyfeleknek. Mára a cég a térség piacvezető építőipari szolgáltatójává vált városlődi és ajkai telephelyükkel, a stafétát pedig fiaik, Henrik és Kristóf vették át a telephelyek élén, munkafilozófiájuk azonban nem változott: egy családként, közösen gondolkodva érhetik el a sikereket.

„A szüleink nulláról kezdtek mindent, gyakorlatilag két-három emberrel, és kemény fizikaimunkával alapozták meg a céget – idézi fel a kezdeteket Henrik és Kristóf ajkai telepükön. – Volt egy kis italboltjuk a garázsban – cement, mész, tégla eladása mellett –, amit anyu vezetett, apu pedig buszsofőrként dolgozott, és délutánonként – miután letette a busz járatot – átült a billencs IFA-ra és fuvarozott. Hozott cementet, amit egy nagy katonai sátorban árultak az udvaron, a forgalom növekedésével pedig megfeleződött a garázs: egyik felében működött az italbolt, míg a másikat az építőanyagok foglalták el, akárcsak a katonai sátrat. Viszonylag hamar eljött aztán a pillanat, hogy kinőtte magát akkorára a cég, hogy már nem lehetett a családi háznál folytatni ezt a tevékenységet, így 1993-ban létrejött a városlődi telephelyünk. De ahhoz, hogy egyáltalán erre a szintre eljussunk, és aztán tovább tudjon fejlődni a vállalkozás, a szüleink rengeteg munkát tettek bele. Nagyon sokat köszönhetünk nekik.”

Egyértelmű volt számotokra, hogy csatlakoztok a családi vállalkozáshoz?

Csekényi Henrik: Bennem soha nem merült fel az ellenkezője: gyerekkorom óta ebben a közegben mozogtam, itt nőttem fel, mindig is vonzott a szakma, elsősorban a fuvarozás része. Már a középiskolai nyári szünetekben is besegítettem a cég körüli teendőkbe, a kihívások megoldása közben szerzett sikerélmények pedig hozzájárultak, hogy ezt az utat válasszam. A tanulmányaimat is ez alapján folytattam: a győri Széchenyi István Egyetemen szereztem diplomát logisztika szakon, közben a cégnél is dolgoztam, főiskola után pedig én vettem át édesapámtól a vállalkozás áruszállítással foglalkozó részét.

Csekényi Kristóf: Gyerekkoromban számomra is egyértelmű volt, hogy beszállok a családi vállalkozásba: hétvégéken, nyaranta Henrikkel együtt forgattuk az emelő villát a darus kocsikon, így segítve a sofőröket – és nagyon élveztük. Középiskola után aztán egy duó tagjaként, producerként elkezdtem zenével foglalkozni, számos fellépésünk akadt, és a zene lett az első és az utolsó gondolatom. Idővel viszont elkezdtem dolgozni a cégben is, fél-egy év után pedig megláttam benne ugyanazt a szépséget, mint a zenében, és teljesen beleszerettem a kereskedelembe. Ma már nem tudnám elképzelni, hogy mást csináljak.

Ma hogyan alakulnak a szerepkörök? Ki miért felel?

CSK: Hat évvel ezelőtt kezdtem el dolgozni a cégnél főállásban értékesítőként, Henrik pedig akkor már az ajkai telephelyet vezette. Pár éve aztán úgy alakult, hogy Henrik szeretett volna nagyobb fókuszt helyezni a fuvarozócégre időben és az autók számában is, így azóta ő irányítja a városlődi telepet, én pedig az ajkait.

CSH: Mivel a városlődi volt az első telephelyünk, a hely adottságai miatt az lett a teherautók központja, így nekem is sokkal egyszerűbb ott dolgoznom. Ráadásul a családom is Városlődön él, a gyerekeink oda járnak óvodába, a feleségem szintén a városlődi cégünknél dolgozik – a mindennapi logisztikát is könnyebb így megoldani.

CSK: A mai napig a cégnél dolgozik édesanyánk is: ő a cégvezető, ő felel a gazdasági feladatok, a háttérmunkák irányításáért. Édesapánk már nem vesz részt a napi munkában, mióta ő lett Városlőd polgármestere, de tanácsadóként továbbra is segít, gyakran bejár, főleg a szállítmányozásban van otthon. Ugyanakkor tervezi a visszajövetelét, szeretnénk ugyanis újabb telephelyet nyitni Celldömölkön, illetve a szállítás területén is bővítenénk, a szaktudása pedig nagyon jól jön.

Ugorjunk még vissza egy kicsit a múltba! Milyen feltételek vártak titeket, amikor becsatlakoztatok a cég irányításába?

CSH: 2004-ben, amikor elkezdtem főállásban dolgozni a cégnél, már egy jól működő, fejlődőképes vállalkozásba csatlakoztam be. Éppen felfelé ívelő ágban voltunk: akkor nyílt meg az ajkai telephelyünk, ami a forgalomban is jelentős növekedést hozott. Városlőd, Pápa és Devecser mellett sikerült Ajka vonzáskörzetében is jobban befutni, ami a piaci helyzetünket is megerősítette a térségben.

CSK: Akkoriban az építőipar is dübörgött, aztán jött a gazdasági válság. Mi ezt valamelyest később, 2009-10 körül éreztük meg. Onnantól kezdve nálunk is kicsit visszaesett a forgalom, de szerencsére nem annyira, hogy az komolyan megrengette volna a cég életét vagy egyetlen embert is el kellett volna küldenünk. Ilyen problémánk sosem volt.

CSH: Talán éppen az volt a szerencsénk, hogy akkor a szüleink megnyitották ezt a második telephelyet, elindult a növekedés és nem egy helyen ért minket a válság: ha ez nem lett volna, lehet, jobban megérezzük a hatását. Úgy tűnik, jó időben hoztak jó döntést.

2001-ben a cég csatlakozott az ÚjHáz Centrum csoporthoz. Miért volt szükség erre a lépésre és mit nyertetek vele?

CSK: Az ÚjHáz Centrumot négy-öt győri cég alapította, hogy minél jobb beszerzési feltételekhez jussanak a gyártóknál, majd ők voltak azok is, akik a régióban terjeszkedve megkerestek minket, hogy nem csatlakoznánk-e a csoportosuláshoz. Együtt sokkal kedvezőbb áron tudjuk beszerezni a magas minőségű építőanyagokat, jó ár-érték arányt tudunk biztosítani a vásárlóknak, ami segít a piaci pozíciónk megerősítésében is. Ma már ugyanakkor ennél jóval többről szól az együttműködésünk: közös az arculatunk, a marketingtevékenységtől kezdve a beszerzésekig mindent összehangolunk.

Az egyes fejlesztésekhez mennyire kellett külső segítséget bevonnotok? Mennyire jellemezte organikus fejlődés a céget?

CSK: Mivel tényleg a nulláról kezdték a szüleink, elengedhetetlen volt, hogy az egyes fejlesztésekhez hitelt vagy pályázati forrást vegyenek igénybe. Így tudtuk megnyitni az ajkai telephelyet is, de pályázatra készült el a honlapunk is. Próbáljuk keresni azokat a lehetőségeket, amelyekkel előre tudunk lépni.

CSH: A jó döntéseknek köszönhető az is, hogy bár a telephelybővítéshez a szüleink felvettek hitelt, ez nem svájci frankban történt, és mire betört a válság és a banki kamatok elszálltak, sikerült visszafizetni ezt az összeget. Emiatt is tudtuk könnyebben kivárni, amíg lecseng a válság és normalizálódik a piac, hogy aztán újra nekivághassunk a fejlesztéseknek.

Ti magatok mikor éreztétek, hogy stabil lábakon áll a cég?

CSH: Az első nagy fordulópontot az ajkai telephely nyitása jelentette, amivel sikerült szélesebb körhöz eljutnunk. Alapvetően az emberek kényelmesek és nem mindenki hajlandó 10-15 km-t utazni azért, hogy jobb áron jusson hozzá egy termékhez. Ha helyben adott a lehetőség, az apróságokat megveszik ott. Ezzel sikerült kiküszöbölni ezt a problémát.

CSK: Sokat jelentett az is, hogy meg tudtuk nyitni a fürdőszobaszalonunkat 2017-ben. Még 20052015-ben nyertünk egy pályázatot vashajlító üzem létrehozására, amivel egy új tevékenység, a betonacél hajlítás is bekerült a portfólióba, illetve részben ez volt az előzménye a szalon létrejöttének. Kisebb mértékben korábban is foglalkoztunk szaniterek, burkolatok kereskedelmével, ennek eredményeként viszont az egykori fedett raktárhelyiség átalakításával létrejöhetett egy közel 300 m²-es bemutatóterem, ahol szélesebb körben ki tudjuk szolgálni a vevőket.

Az egyes fejlesztések tehát válaszok a vevői igényekre?

CSK: Így van. Folyamatosan vizsgáljuk a piacot, hogy meg tudjunk felelni az igényeknek. Ezért jött létre a fürdőszobaszalon is, hogy aki bejön, mindent megtaláljon, ami felújításhoz vagy házépítéshez szükséges. Jelenleg is zajlik egy kisebb fejlesztésünk: bővítjük a parketta szortimentünket, illetve létrehoztunk egy nyílászáró és parketta bemutató részt.

CSH: Mindig az az első, hogy a vevő jól érezze magát és elégedett legyen, illetve olyat tudjunk nyújtani, amit a környéken más nem biztosít: szebbet, jobbat, trendkövetőt, frissebbet. A visszajelzések azt bizonyítják, sikerült. Folyamatosan keressük az újdonságokat, amelyek eddig nem voltak jelen ezen a piacon, illetve arra is figyelünk, hogy mindezt úgy mutassuk be, hogy a vevők bele tudják illeszteni a saját környezetünkbe – akár 3D látványtervezést is vállalunk ingyen. Ahogy nő a vevők elvárása, úgy alakítjuk a céget is, mert csakis akkor tudunk hosszú távon eredményesen előre haladni, ha mindig tudunk valami újat mutatni. Azt valljuk, addig leszünk piacvezetők ebben a térségben, amíg előrenézünk, nem pedig a konkurenciát követjük.

Szükséges azért fél szemmel a versenytársakat is figyelni?

CSK: Nyilván aki azt állítja, nem figyeli a konkurenciát, hazudik. Némi egészséges verseny szükséges, hiszen ez is visz minket előre.

Ma mi jelenti a legnagyobb kihívást a cég életében?

CSH: Folyamatosan változik a világ és a vevőknek is egészen mások az elvárásai, akár az áru eljuttatását illetően is. Egyre felkészültebbek, rengeteg információnak utánanéznek az interneten és már ezek birtokában jönnek be az üzletbe. Ez naprakész, szakmailag magabiztos értékesítő kollégákat kíván meg a részünkről, de hasznos, ha a raktáros is ért az építőiparhoz, hiszen a vevők bármibe belekérdezhetnek, tanácsot kérhetnek tőlük is.

Miként lehet erre felkészíteni a kollégákat?

CSK: Éves szinten több szakmai képzést is tartunk, legyen szó értékesítésről, árukiadóról vagy a gépkocsivezetőkről. Ahol lehet, próbáljuk segíteni a kollégákat, hogy precízen tudják elvégezni a munkájukat.

Az építőipar és az ingatlanpiac új lendülete hogyan befolyásolja a cég életét?

CSK: Fellendült az ipar, ami kihívásokkal jár. Míg két-három évvel ezelőtt elég volt, ha leadtuk a rendelést a gyártók felé és 4-5 nap múlva mehettünk a termékekért, ma a gyártók több hónapos lekötöttsége miatt egy-egy áruból óriási hiány alakul ki, így sokkal nagyobb raktárkészlettel kell tervezni nekünk is. Ma valóban az nyer a piacon, aki tud adni.

Mekkora piacról beszélünk?

CSH: A térség magánvevőit, kivitelezőit és nagyobb projektek (például az ajkai uszoda, jégcsarnok, társasház építése) generálkivitelezőit tudjuk lefedni, az itteni 15-25 km-es körzetet. Eljutunk Veszprémbe, a Balatonra is, ha az elégedett ügyfelek beajánlanak minket az ismerősöknek. Szüleink révén rengeteg visszajáró ügyfelünk is van, a kivívott jó hírünk hatását a mai napig érezzük.

Ma hogyan súlyozódnak a cégen belül az egyes területek: szállítás, építőanyag, fürdőszobaszalon?

CSK: Mindegyik terület összefügg egymással, de a legnagyobb részt, mintegy 60-80%-ot az építőanyag kereskedés adja. Mivel a fürdőszobaszalont csupán egy éve nyitottuk, egyelőre a bevétel kisebb százalékát adja, de folyamatos fejlődésben van. Kb. hasonló szeletet tesz ki a szállítás is, ami viszont külön cégként működik – noha ennek ma már nincs különösebb jelentősége.

Alkalmazottait tekintve hány főt foglalkoztat a cég?

CSH: Az ajkai telephely megnyitásáig viszonylag kis üzemben működött a cég, akkor volt egy nagyobb növekedés és tíz fölé emelkedett az alkalmazottak száma. Ma nagyjából 25 fővel dolgozunk, emellett alkalmanként a nyugdíjas munkavállalóink is visszatérnek. Ugyanakkor a forgalom nagysága megkívánja az új embereket, akik naprakészen tudnak segíteni a háttérmunkákban.

A munkaerőhiány okozta feszített tempót mennyire érzitek?

CSK: Az építőipar hullámzó: mindig vannak időszakok, amikor az utolsó másodpercig mindent bele kell adni, míg a téli hónapok jellemzően csendesebbek – noha az elmúlt telünk erre pont rácáfolt. Ez ugyanakkor általános tendencia, kevésbé a munkaerőhiány következménye. Azt viszont mi is érezzük, hogy egy-egy pozícióra nehezebben találni megfelelő munkatársat – szerencsére eddig ezt mindig megoldottuk.

Összességében hogy látjátok, mi kellett ahhoz, hogy kivívjátok a térségi piacvezető szerepet?

CSK: Megfelelő munkatársak és elégedett ügyfelek nélkül nem megy, és az is fontos, hogy szeresd, amit csinálsz, folyamatosan érjenek sikerélmények. Mindenekelőtt pedig a szüleink kitartása, akik rengeteg munkát fektettek abba, hogy idáig eljussunk.

CSH: Míg más családok gyakran mentek nyaralni és gondolkodás nélkül bármit megvásároltak, nálunk ez nem volt jellemző: szinte minden tőkét a vállalkozásba forgattunk vissza és folyamatosan fejlesztettük. De ez soha nem jelentett problémát. Mindig is egy családként dolgoztunk együtt, megértettük egymást és soha nem voltak vitáink a pozícióból vagy bármi másból. Öten egy családként irányítjuk a céget és egy csapatként tudjuk elérni a sikereinket.

A nagycsaládba a többi kolléga is beletartozik?

CSH: Természetesen. Tavaly, az év végi céges vacsorán egy új kolléga meg is jegyezte, hogy még nem dolgozott ilyen családias környezetben. Ezt nagyon jó hallani, noha egyébként hangsúlyosan nem törekszünk erre. Egyszerűen magunkat adjuk. Mindenkire munkatársként tekintünk, nem pedig beosztottként.

És a tágabb környezeteteket mennyire támogatjátok?

CSK: Édesapánk azért is lett polgármester, mert imádja a falunkat és környezetét, és szerette volna még tovább fejleszteni. Általa, illetve városlődiként kisebb-nagyobb megmozdulásokkal, a szervezésben vagy anyagilag mi is folyamatosan támogatjuk a környezetünket, legyen szó iskolai, kulturális eseményről, például a Polányi Passióról, vagy éppen temető felújításról.

És mi a jövőképetek? Egyszer, ha eljön az ideje, ugyanúgy bevonnátok a gyerekeket a vállalkozásba, mint a szüleitek tették?

CSH: Egyelőre szeretnénk terjeszkedni – Celldömölkön már megvan az építkezési terület, illetve jó lenne a kereskedést, a gépparkot is bővíteni, fejleszteni. Ebből a szempontból pozitívak a kilátásaim. Ami pedig az utódlást illeti, nem szeretnék gátat szabni a fiamnak és a lányomnak, ha más pályán érvényesülnének. Persze ha úgy látják, hogy ezt az utat választják, nagyon fogok neki örülni.

CSK: Minket sem kényszerítettek a szüleink, ha a zenéről volt szó, épp úgy támogattak. Az a fontos, hogy szeressük, amit csinálunk.

Mindig stabilitásra törekedtek

Bár a cég ma már piacvezető, Csekényi István szerint kifejezetten jó volt, hogy lassan fejlődtek és nem szálltak el az elején. Mindig megfontoltan léptek előre: ha hitelről volt szó, akkor is azt az elvet tartotta szem előtt, hogy csak az árukészlet 30-40%-ig vegyenek fel kölcsönt, nehogy belerokkanjon a vállalkozás. „Mindig ezért a cégért dolgoztunk, a feleségemnek is nagy álma volt, hogy az építőiparban helyezkedjen el, így most teljesen kiteljesedett” – mondja, de amikor fiai és menye kerül szóba, akkor is büszkeség cseng a hangjában. „Nagyon ügyesek, ügyesebbek, mint én. A bemutatótermet is nagyon szépen megcsinálták, így most teljes körűen ki tudjuk szolgálni a vevőket.” S bár más esetben talán konfliktust szülhetne, hogy a család minden tagja aktívan kiveszi a részét a vállalkozásban, munka és magánélet között pedig könnyen összemosódnak a határok, ezt is megoldják. „Előfordul, hogy hazavisszük a munkát, de ha úgy érezzük, hogy kezd sok lenni, szólunk egymásnak. Ebből nincs probléma, másrészt viszont ha kell, mindig kéznél vagyunk egymásnak, és mindenki nagyon szereti azt, amit csinál.”

Csekényi Építőanyag és Fürdőszoba ÚjHáz Centrum

Alapítva: 1984

Telephelyek: Ajka, Városlőd

Vezetőség: Csekényi István (tulajdonos) Csekényiné Schneider Anna Katalin (cégvezető), Csekényi Kristóf, Csekényi Henrik (telephelyvezetők), Csekényi-Ménes Katalin (irodavezető)

Legutolsó éves forgalom: 924 millió (a két cégé)

Bertalan Melinda | Fotó: Kovács Bálint

További képek

További cikkek

Ecoklub
Érezni és érteni a közönséget
Oberfrank Pál, a Veszprémi Petőfi Színház igazgatója a fővárosi és vidéki színházi közegben is szerzett már tapasztalatokat. Ezek különbségeiről, a kultúra menedzsmentjéről és a veszprémi közönségről is beszélgettünk, valamint arról a bizonyos küszöbről, amit átlépve megszűnik a félelem az emberben.
Ecoklub
Egyházi vezető, világi kihívásokkal
A római pápa veszprémi helytartójaként az a feladata, hogy jó pásztorként egyben tartsa a keresztényeket, miközben a rábízott főegyházmegye egy több milliárd forintos fejlesztés küszöbén áll. Lelki vezetői és csúcsmenedzseri képességekre is egyszerre van szüksége a jelenlegi veszprémi főpásztornak. Udvardy Györggyel, a Veszprémi Főegyházmegye érsekével beszélgettünk a társadalmi folyamatokról, a legégetőbb feladatokról és az egyházi, valamint világi vezetők különbségéről és hasonlóságáról.
Ecoklub
MINDEN NAP TARTOGATHAT EGY HEURÉKA PILLANATOT
Az agykéreg működésének nemzetközi hírű tudósa, a Brain Prize díjazottja, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke. Hosszan tartana felsorolni dr. Freund Tamás érdemeit, de anélkül is kijelenthetjük: az egyik legmeghatározóbb hazai tudós. Talán azért is, mert a mai napig nem csillapodott a tudomány iránti szeretete, és ezt másoknak is igyekszik átadni, de ugyanennyire fontosnak tartja felhívni a figyelmet a művészet, a léleknemesítő tevékenységek fontosságára is. Zenéről, a felfedezés öröméről, a tudomány becsületéről és hitről beszélgettünk vele.
Ecoklub
Mentalistaként harcolni a győzelemért
Legenda övezi Veszprémben, pedig karrierje nagy részét Spanyolországban töltötte. Sterbik Árpád, a Telekom Veszprém kapusa idén januárban jelentette be visszavonulását a profi sporttól, de a kézilabdától nem tudott elszakadni. Borászatról, családról, csapattársakról és szurkolókról, valamint egy éjszakai telefonhívásról is beszélgettünk, aminek egyik legnagyobb sikerét köszönheti.
Ecoklub
A beteg üdve a legfőbb törvény
Alig negyed évet tölthetett azzal, hogy a megyei kórháznak megszabja az új irányát, máris szembe kellett néznie egy XXI. századi világjárvány kihívásaival. Idegenként érkezett fél éve Veszprémbe, mára viszont a közösség megbecsült tagja. A Csolnoky Ferenc Kórház jelenéről és jövőjéről, valamint az ideális magyar kórház ismérveiről és a jó vezető tulajdonságairól is beszélgettünk dr. Lippai Norberttel, a megyei kórház főigazgatójával.