Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

belföld
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató egy felmérés szerint
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba - közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
belföld
Felpöröghet idén a diákok foglalkoztatása
A vendéglátásban és turizmusban minden korábbinál több diákot foglalkoztathatnak idén nyáron, de megjelent az igény a munkát vállaló tanulók iránt a magán-egészségügyi szolgáltatók részéről is. A Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet az idén várható nagyobb kereslet minél gördülékenyebb kiszolgálása érdekében digitalizálta az adminisztrációt, így akár egy napon belül munkába állhatnak a fiatalok.
kkv
Így reagálnak a kkv-k a kata szigorításra
Közel minden tizedik kkv-t érint megrendelői oldalról a katás adózás idén életbe lépett szigorítása. A cégek túlnyomó többsége ezért a 3 millió forintos éves megbízási díj eléréséig tervez szerződést kötni katás vállalkozóval, illetve más adózási forma választását javasolja számukra – derül ki a K&H kkv-k körében végzett kutatásából. Az adóhatóság fokozott ellenőrzése és a vevői kapcsolatok megőrzése szempontjából is egyaránt elengedhetetlen azonban az adózási státuszra vonatkozó pontos tájékoztatás.
külföld
Újabb kínai-amerikai egyeztetés a gazdasági kapcsolatokról
Videókapcsolaton keresztül egyeztetett egymással szerdán Liu Ho kínai miniszterelnök-helyettes és Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter, szűk egy héttel az után, hogy a két ország kereskedelmi főképviselői telefonon tanácskoztak.
vállalatok
Szijjártó: magyar élelmiszeripari beruházások Üzbegisztánban
Öt magyar élelmiszeripari vállalat 42 milliárd forintnyi beruházás előkészítését folytatja Üzbegisztánban, ez azt jelenti, hogy magyar növényi olajgyár, szarvasmarhatelep és zöldségtermelő üzem jön létre Közép-Ázsia egyik leggyorsabban növekvő gazdaságában - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden az üzbég fővárosban, Taskent a közmédiának.
belföld
Elemzők: a bruttó keresetek növekedése alig, a reálbéreké viszont jelentősen lassulhat az idén
Az újranyitás következtében a bruttó bérek növekedési üteme idén egyáltalán nem, vagy alig gyengül, a magasabb infláció miatt viszont a reálkeresetek emelkedésének lényeges lelassulására számítanak idén az MTI-nek nyilatkozó elemzők.
belföld
Több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a NIF Zrt.
Az elmúlt évtizedben több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. - közölte a társaság vezérigazgatója pénteki sajtótájékoztatóján Siófokon.
belföld
Támogatást kérnének a balatoni önkormányzatok a kieső helyi adók kompenzálására
Egyeztetést kért a Miniszterelnökséget vezető minisztertől a Balatoni Szövetség olyan támogatási rendszer kidolgozásához, amely a kieső önkormányzati adók és bevételek helyett biztosítja a turisztikai övezet kiemelt feladataihoz szükséges forrásokat - közölte a szervezet elnöke.
Ellentmondásos változások a hitelpiacon
Jelentősen visszaesett a személyi hitelek és hasonló kölcsönök kihelyezése tavaly, ám ennek nem kizárólag a válság az oka – derül ki az Intrum jelentéséből. Lakáshitelből és a babaváró hitelből többet vettek fel, mint egy évvel korábban, a hitelmoratórium mellett ezért is nő a lakossági hitelállomány.
Kutatás: a magyarok közel fele kész arra, hogy bármikor átképezze magát
A magyar munkavállalók csaknem fele mondta a világjárvány alatt azt, hogy bármikor kész átképezni magát és egy teljesen más területen elhelyezkedni - derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a The Network és annak magyar partnere, a Profession.hu közös, globális, Decoding Global Reskilling and Career Paths című legfrissebb tanulmányából.
gazdaság
Schanda: a feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna
A feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna. A kormány célja, hogy aki dolgozni akar, az találjon magának munkát - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára kedden a Facebook-oldalán megosztott videóban.
belföld
Ovádi: stabil lábakon álló, átgondolt és jövőbe mutató a 2022-es költségvetés
A térség országgyűlési képviselője Veszprémről is szót ejtett a jövő évi költségvetés általános vitáján csütörtök reggel a Parlamentben.
A járvány árnyékában telt a 2020-as év hazánkban
Öt százalékkal csökkent a gazdasági teljesítmény, 58 százalékkal visszaesett a kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák száma, valamint 11 százalékkal a járműgyártási volumen, miközben 34 százalékkal több lakás épült, mintegy 376 ezren dolgoztak otthonról, 42 százalékkal nagyobb bevételt értek el a csomagküldő és internetes kiskereskedelmi szolgáltatók, illetve rekordközeli lett a kukorica termésátlaga – csak néhány adat a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legújabb, Magyarország számokban, 2020 című kiadványából, amely a pandémia gazdasági-társadalmi folyamatokra gyakorolt főbb hatásait is bemutatja.
Veszprém a használt autó piacon is eltér az országos átlagtól
A koronavírus-járvány számos ponton írta át a társadalmi és nem utolsó sorban gazdasági helyzetet az egész világon, benne Magyarországon is. Ennek az egyik szegmense a használt autó piac, ahol a járvány egy éve alatt új trendek kezdtek kirajzolódni. Az országos tendenciát összevetettük a veszprémi helyzettel a Ring Autó segítségével, és több helyi sajátosságot is találtunk.
külföld
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly, az eredeti tervekhez képest nagyobb mértékben bővült a létszám, 2021-ben 2 százalékos árbevétel növekedést terveznek - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
Varga Mihály: jövőre is folytatódnak az adócsökkentések és adóegyszerűsítések
A gazdaság újraindítását az adópolitikán keresztül is segíti a kormány, erről szól a jövő évi adókönnyítő törvényjavaslat, amely hamarosan az Országgyűlés elé kerül - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében kedden.
belföld
Európában lassult, itthon töretlen a kínai befektetési kedv
A kínai cégek felvásárlási kedve nemcsak globálisan, de Európában is több éves mélyponton van. A befektetéseket ösztönző tényezők ugyanakkor továbbra is erősek, ami elősegítheti a kínai cégek befektetési kedvének növekedését – állapítja meg a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda elemzése.
vállalatok
Szijjártó: közel kilencmilliárdos fejlesztést indít a Flextronics Kft.
Közel 9 milliárd forintos beruházással - ebből 3,6 milliárdos állami támogatással -, 120 új munkahelyet teremtve, hosszú távú stabilitást biztosító autóipari beruházást valósít meg Zalaegerszegen és Sárváron a Flextronics International Kft. - jelentette be kedden a zalai megyeszékhelyen Szijjártó Péter.
vállalatok
Varga Mihály: a napokban 3,5 milliárd forint értékű beruházást adtak át a nagyvállalatok
A nagyvállalati beruházási támogatási program keretében a napokban három, összesen 3,5 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg, amelyből az állami támogatás 1,2 milliárd forintot tett ki - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára felkerült videóüzenetében hétfőn.
Veszprém
Megújult az Ördögárok utcai gyermekorvosi rendelő
Európai Uniós támogatással, 77,2 millió forintból újult meg az Ördögárok utcai orvosi rendelő.

Blogger, vlogger – influencer, avagy a népszerűség elad(hat)ó

VEHIR10
2018. március 6. 10:12

Manapság egyre többet találkozni a kifejezéssel: influencer. Ez a szó azoknak a véleményvezéreknek az elnevezése, akiknek közösségi média felületeken tömegek a követői. Ha ezt egy kicsit továbbgondoljuk, felismerhetjük, hogy ezek a tömegek bizony komoly lehetőséget jelenthetnek bizonyos termékek, szolgáltatások értékesítésére. No és „itt ugrik a majom a vízbe”… Mert amennyire egyszerűnek tűnik, éppen annyira átgondolandó a dolog.

Az influencerek általában bloggerek vagy vloggerek, esetleg celebek vagy sportolók, vagy akár színészek is lehetnek. Sőt, vannak úgynevezett „pet influencerek”, akik cuki vagy éppen vicces házi kedvencek – a gazdijuk által létrehozott profillal. A lényeg, hogy népszerűek legyenek. Nagyon népszerűek. Hiszen minél nagyobb a rajongói táboruk, annál több lehetséges vásárlót érhetünk el rajtuk keresztül – gondolnánk elsőre. De…

A látszat ellenére nem biztos, hogy azzal járunk a legjobban, ha a legnépszerűbb influencert választjuk. Sokkal fontosabb szempont, hogy a kiszemeltünk mennyire „hiteles” a célcsoportunk szempontjából. Azaz a stílusa, az általa nyújtott tartalom minősége, tehát a személyisége mennyire felel meg a saját márkánkról szóló elképzelésünknek. Hiszen minél inkább azt érezzük, hogy termékünket, szolgáltatásunkat éppen neki találták ki – és ezt ő is így gondolja, illetve kommunikálja követőinek – annál közelebb tudunk jutni rajta keresztül a célcsoportunkhoz.

A virtuális térben bárkiből bárki lehet. Úgy és azt kommunikálhat magáról, amit és amikor szeretne. Ma már nem kell semmilyen szakirányú végzettség, tudás, tapasztalat ahhoz, hogy meghatározó személyiség legyen valaki. Csak egy kis szerencse, némi elszántság magabiztossággal fűszerezve és jó szimat ahhoz, hogy mire vevők az emberek. Ez az oka annak, hogy nagyon meg kell néznünk, kit szeretnénk „meggyőzni” magunknak.

Egy igazán alaposan megválasztott influencer segíthet az üzleti tervek megvalósításában. De itt is – mint minden biztos alapokon nyugvó döntésnél – fontos a megfontoltság és a minőség fókuszban tartása. Nem mindegy, „kihez” adjuk a nevünket, azaz a márkánkat. Hiszen tudnunk kell, hogy amennyiben influencerhez kötjük termékünket vagy szolgáltatásunkat, tulajdonképpen „megszemélyesítjük” azt, így téve egyenlőségjelet közéjük.

Az influencer marketing divatos eleme a virtuális térnek, de mindenképpen érdemes alaposan végiggondolni, hogy mi mit nyerhetünk, vagy éppen veszíthetünk rajta, ha alkalmazzuk.

Czoma-Szegedi Nóra | Fotó: Shutterstock

További képek

További cikkek

VEHIR10
Lendületben
Nulláról havi 150 000 látogatóig jutottunk el – foglalta össze a rá jellemző szűkszavúsággal a Vehir elmúlt 10 éves történetet az újságot kiadó Bakony-Balaton Média Kft. ügyvezetője, Tóth Gábor Szilárd. Erről és a számok mögött meghúzódó munkáról beszélgettünk.
VEHIR10
A sport különleges pillanatokat ad
Zatkalik Dávid és Zatkalik Dániel testvérek, a Vehirsport koncepciójának megalkotói. Céljuk nemcsak a sportportál olvasottságának elérése, hanem az állandó megújulás és hitelesség. Vallják, hogy a sportújságírás folyamatos tanulás, s szakmaiságuk az évek során a portállal együtt fejlődött.
VEHIR10
Dinamizmus és sokszínűség
Egy jó újsághoz megfelelő gazdasági, szakmai alapokra, közös gondolkodásra, bizonyos fokú szabadságra, nyitottságra és folyamatos megújulásra van szükség – véli Pethő Imre, a Vehir főszerkesztője, aki szerint részben ebben áll a lap sikere is. A lapot mozgató változásokról és eredményekről beszélgettünk.
VEHIR10
Vehir.hu – lehetőségek az online térben
A vehir.hu működésének 10 éve alatt nagyot változott a világ. Amíg 2008-ban a mobiltelefonok között éppen megjelentek a kamerás készülékek, és nagy dolognak számított az érintőképernyő, ma már ezek alapkövetelményekké lettek. Arról nem is beszélve, hogy a 2008. I. negyedév végi 2 millió internet-előfizetés száma 2017. II. negyedév végéig elérte a 9 milliót.