Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

Kutatás: Alulértékelik a cégvezetők az IT fejlesztések jelentőségét
A magyar cégvezetők a saját bőrükön érezték meg a jól működő informatikai háttér előnyeit, de sokan még mindig csak rövidtávú tűzoltásként tekintenek a távoli munkavégzésre – derült ki az Infosector Kft. friss kutatásából. A felmérés eredményei rámutattak, hogy habár számos cég életére volt pozitív hatással a távmunka, a vezetők közül sokan hajlamosak továbbra is alulértékelni az IT fejlesztések jelentőségét. A szakértők ugyanakkor kiemelték, hogy ha ezek a megoldások kézzelfogható előnyökkel járnak a szervezet részére, a vezetők ma már sokkal könnyebben döntenek az informatikai megoldásokba való befektetés mellett, mint a pandémiás válság előtt bármikor.
Ecoport magazin
Jubileumi számmal jelentkezik az Ecoport magazin
25. lapszámához érkezett kiadónk gazdasági, kulturális és életmód magazinja: Oberfrank Pállal, a Veszprémi Petőfi Színház igazgatójával a címlapon megjelent az Ecoport.
belföld
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató egy felmérés szerint
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba - közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
belföld
Felpöröghet idén a diákok foglalkoztatása
A vendéglátásban és turizmusban minden korábbinál több diákot foglalkoztathatnak idén nyáron, de megjelent az igény a munkát vállaló tanulók iránt a magán-egészségügyi szolgáltatók részéről is. A Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet az idén várható nagyobb kereslet minél gördülékenyebb kiszolgálása érdekében digitalizálta az adminisztrációt, így akár egy napon belül munkába állhatnak a fiatalok.
kkv
Így reagálnak a kkv-k a kata szigorításra
Közel minden tizedik kkv-t érint megrendelői oldalról a katás adózás idén életbe lépett szigorítása. A cégek túlnyomó többsége ezért a 3 millió forintos éves megbízási díj eléréséig tervez szerződést kötni katás vállalkozóval, illetve más adózási forma választását javasolja számukra – derül ki a K&H kkv-k körében végzett kutatásából. Az adóhatóság fokozott ellenőrzése és a vevői kapcsolatok megőrzése szempontjából is egyaránt elengedhetetlen azonban az adózási státuszra vonatkozó pontos tájékoztatás.
külföld
Újabb kínai-amerikai egyeztetés a gazdasági kapcsolatokról
Videókapcsolaton keresztül egyeztetett egymással szerdán Liu Ho kínai miniszterelnök-helyettes és Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter, szűk egy héttel az után, hogy a két ország kereskedelmi főképviselői telefonon tanácskoztak.
vállalatok
Szijjártó: magyar élelmiszeripari beruházások Üzbegisztánban
Öt magyar élelmiszeripari vállalat 42 milliárd forintnyi beruházás előkészítését folytatja Üzbegisztánban, ez azt jelenti, hogy magyar növényi olajgyár, szarvasmarhatelep és zöldségtermelő üzem jön létre Közép-Ázsia egyik leggyorsabban növekvő gazdaságában - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden az üzbég fővárosban, Taskent a közmédiának.
belföld
Elemzők: a bruttó keresetek növekedése alig, a reálbéreké viszont jelentősen lassulhat az idén
Az újranyitás következtében a bruttó bérek növekedési üteme idén egyáltalán nem, vagy alig gyengül, a magasabb infláció miatt viszont a reálkeresetek emelkedésének lényeges lelassulására számítanak idén az MTI-nek nyilatkozó elemzők.
belföld
Több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a NIF Zrt.
Az elmúlt évtizedben több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. - közölte a társaság vezérigazgatója pénteki sajtótájékoztatóján Siófokon.
belföld
Támogatást kérnének a balatoni önkormányzatok a kieső helyi adók kompenzálására
Egyeztetést kért a Miniszterelnökséget vezető minisztertől a Balatoni Szövetség olyan támogatási rendszer kidolgozásához, amely a kieső önkormányzati adók és bevételek helyett biztosítja a turisztikai övezet kiemelt feladataihoz szükséges forrásokat - közölte a szervezet elnöke.
Ellentmondásos változások a hitelpiacon
Jelentősen visszaesett a személyi hitelek és hasonló kölcsönök kihelyezése tavaly, ám ennek nem kizárólag a válság az oka – derül ki az Intrum jelentéséből. Lakáshitelből és a babaváró hitelből többet vettek fel, mint egy évvel korábban, a hitelmoratórium mellett ezért is nő a lakossági hitelállomány.
Kutatás: a magyarok közel fele kész arra, hogy bármikor átképezze magát
A magyar munkavállalók csaknem fele mondta a világjárvány alatt azt, hogy bármikor kész átképezni magát és egy teljesen más területen elhelyezkedni - derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a The Network és annak magyar partnere, a Profession.hu közös, globális, Decoding Global Reskilling and Career Paths című legfrissebb tanulmányából.
gazdaság
Schanda: a feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna
A feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna. A kormány célja, hogy aki dolgozni akar, az találjon magának munkát - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára kedden a Facebook-oldalán megosztott videóban.
belföld
Ovádi: stabil lábakon álló, átgondolt és jövőbe mutató a 2022-es költségvetés
A térség országgyűlési képviselője Veszprémről is szót ejtett a jövő évi költségvetés általános vitáján csütörtök reggel a Parlamentben.
A járvány árnyékában telt a 2020-as év hazánkban
Öt százalékkal csökkent a gazdasági teljesítmény, 58 százalékkal visszaesett a kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák száma, valamint 11 százalékkal a járműgyártási volumen, miközben 34 százalékkal több lakás épült, mintegy 376 ezren dolgoztak otthonról, 42 százalékkal nagyobb bevételt értek el a csomagküldő és internetes kiskereskedelmi szolgáltatók, illetve rekordközeli lett a kukorica termésátlaga – csak néhány adat a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legújabb, Magyarország számokban, 2020 című kiadványából, amely a pandémia gazdasági-társadalmi folyamatokra gyakorolt főbb hatásait is bemutatja.
Veszprém a használt autó piacon is eltér az országos átlagtól
A koronavírus-járvány számos ponton írta át a társadalmi és nem utolsó sorban gazdasági helyzetet az egész világon, benne Magyarországon is. Ennek az egyik szegmense a használt autó piac, ahol a járvány egy éve alatt új trendek kezdtek kirajzolódni. Az országos tendenciát összevetettük a veszprémi helyzettel a Ring Autó segítségével, és több helyi sajátosságot is találtunk.
külföld
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly, az eredeti tervekhez képest nagyobb mértékben bővült a létszám, 2021-ben 2 százalékos árbevétel növekedést terveznek - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
Varga Mihály: jövőre is folytatódnak az adócsökkentések és adóegyszerűsítések
A gazdaság újraindítását az adópolitikán keresztül is segíti a kormány, erről szól a jövő évi adókönnyítő törvényjavaslat, amely hamarosan az Országgyűlés elé kerül - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében kedden.
belföld
Európában lassult, itthon töretlen a kínai befektetési kedv
A kínai cégek felvásárlási kedve nemcsak globálisan, de Európában is több éves mélyponton van. A befektetéseket ösztönző tényezők ugyanakkor továbbra is erősek, ami elősegítheti a kínai cégek befektetési kedvének növekedését – állapítja meg a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda elemzése.
vállalatok
Szijjártó: közel kilencmilliárdos fejlesztést indít a Flextronics Kft.
Közel 9 milliárd forintos beruházással - ebből 3,6 milliárdos állami támogatással -, 120 új munkahelyet teremtve, hosszú távú stabilitást biztosító autóipari beruházást valósít meg Zalaegerszegen és Sárváron a Flextronics International Kft. - jelentette be kedden a zalai megyeszékhelyen Szijjártó Péter.
vállalatok
Varga Mihály: a napokban 3,5 milliárd forint értékű beruházást adtak át a nagyvállalatok
A nagyvállalati beruházási támogatási program keretében a napokban három, összesen 3,5 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg, amelyből az állami támogatás 1,2 milliárd forintot tett ki - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára felkerült videóüzenetében hétfőn.
Veszprém
Megújult az Ördögárok utcai gyermekorvosi rendelő
Európai Uniós támogatással, 77,2 millió forintból újult meg az Ördögárok utcai orvosi rendelő.

A gentlemanek drágaköve

Tempó
2018. március 6. 10:00

Azt mondják, a Jaguar nem a hétvégi suhancok hobbiautója. A komoly, igényes emberek ékszere, azoké a konzervatív felhasználóké, akik tudják mit akarnak, és mit képviselnek. A vállalat elődje egykor az olcsóságra törekedett, később azonban átnyergeltek a sportautók és a luxuslimuzinok piacára, 2018 tavaszára pedig eljutottak odáig, hogy a Tesla babérjaira törjenek.

A mai napig kevés olyan jármű után fordulnak meg az utcán, mint a Jaguar. Megjelenése néha még az egyen mintára készülő német és olasz autócsodák között is vonzza a tekintetet. A márka neve mára eggyé vált a stílussal, az igényességgel és a minőséggel. Utóbbi azonban nem volt mindig igaz a márkára, hisz az 1930-as években kifejezetten az olcsóságra törekedtek.

Olcsó, de elegáns

A Jaguar elődjét egy bizonyos ír úriember, Sir William Lyons alapította 1922-ben. Az akkor 21 éves srác a műszaki iskolát és a motorkerékpár-kereskedésben való inaskodást hagyta ott, hogy szomszédjával, a lerobbant katonai motorkerékpárokra oldalkocsikat készítő, Walmsley-vel megalapítsa a Swallow Sidecar Company-t.Először csupán karosszériákat építettek különböző márkáknak, ám ahogy fejlődtek, üzemüket a brit autógyártás fellegvárába költöztetve, 1931-ben megalkották első saját autójukat, az S.S.I.-t. Autógyártásuk ekkor az „olcsó, de elegáns” recept szerint zajlott.

Az évszám 1934 volt, amikor a nevet S.S. Cars Ltd. névre változtatták, hogy a Bentley-khez hasonló kinézetű és teljesítményű, ám jóval olcsóbb luxus-limuzinokat gyártsanak. A Jaguar szó és az elrugaszkodó nagymacskát formáló orrdísz egy 2,5 literes Sedanon 1935-ben jelent meg először, típusnévként. Ez volt az S.S. Jaguar Saloon, amit egy exkluzív rendezvény keretében mutattak be a londoni Mayfair Hotelben.

A háború a vállalatot is elérte, így a brit ipar többi szereplőjéhez hasonlóan az S.S.-t is haditermelésre állították át, 1940-től autók helyett katonai utánfutókat és repülőgép-szárnyakat gyártottak, illetve bombázókat javítottak.

A nagymacska színre lép

A háború után nem meglepő módon az S.S. nevet 1945-ben megváltoztatták, hogy a még 1937-ben előrelátóan levédetett Jaguar nevet használják az újrainduló gyár autóin.„Az új név tükrözi a kecses eleganciát, a figyelemre méltó erőt, sebességet és ügyességet, amit a nagymacska képvisel” – mondták.

Kecses, tágas, gyors

„Grace, Space and Pace”– azaz kecses, tágas gyors. 1950-ben született meg a Jaguar eme szlogenje, amikor piacra dobták a teljesen új konstrukciójú Mark VII-t. Ezzel a modellel kezdődött a Jaguar sikertörténete, hiszen ez volt az első autó, amellyel már nemcsak Európában, hanem a tengerentúlon is nagy népszerűségre tettek szert. A Mark VII-t számos hasonló, de nagyobb modell követte (Mark VIII; Mark IX; Mark X; 420G), a márka négyajtósainak vonalát leginkább mégis az 1968-tól 1997-ig három egymást követő szériaként gyártott XJ6 (1972-től 12 hengeresként XJ12 is) határozta meg. Lyonst már a korai modellek is talán a legelismertebb angol autógyárossá emelték, ezért a királynő 1956-ban lovaggá ütötte. Sir William Lyons állítólag még rajzolni sem tudott, mégis gyurma-modellekkel maga tervezte autói formáját.

Beolvadás

Lyons irányítása alatt a cég számos gyárat vásárolt fel, többek között 1960-ban a Daimlert is. (Egy évvel később mutatták be egyébként a máig a világ egyik legszebb autójának tartott E-Type-ot Genfben.) 1966-ban Lyons lemondott a vezérigazgatói székről, és a cég beolvadt az állami tulajdonú, több tradicionális márkát magába foglaló BMC-be, részesévé válva a brit autógyártás összeomlásának és szomorú történetének. A céget 1989-ben vásárolta meg a Ford Motor Company. 2008-ban ismét tulajdonosváltás következett be a cég életében: az indiai Tata Motors Ltd. lett a Jaguar név birtokosa.

A Tesla babérjaira törve

Mint látszik – és ami a tulajdonosokat illeti –, a Jaguar élettörténete kicsit sem volt unalmas, ám ez egy percig sem jelentette azt, hogy megfeledkeztek volna a prémium minőségről. Sőt! Számos olyan modellt tettek le az asztalra, melyek egytől egyig ikonikus darabnak számítanak, és magán hordozzák a sportos és kifinomult gentleman életérzést. Gondoljunk csak a James Bond filmekben feltűnő S-typera, az XJ-re, az XKR-re, vagy az XK8-ra.

Az utóbbi években azonban a Jaguart is elérte a változás szele. Ahogy egyre jobban divatba jöttek a SUV-ok és kisterepjárók, kénytelenek voltak haladni a korral. Az E-Pace és F-Pace megalkotása után valami még izgalmasabb dologra készülnek 2018-ban: a hírek szerint idén tavasszal mutatják be az I-Pace névre keresztelt tisztán elektromos hajtású sorozatgyártásra készülő crossover Jaguart, mely a várakozások szerint komoly vetélytársa lesz Elon Musk csodaautójának. A koncepcióváltozat 400 lóerőre és 700 Nm nyomatékra volt képes, amivel 4 másodperc alatt gyorsult százra, egy feltöltéssel pedig 500 kilométert tudott megtenni. Ígéretes!

Forrás: autonavigator.hu, formula.hu

Gesztesi Ákos|Fotó: stock

További képek

További cikkek

Tempó
Ki hőlégballonnal száll e táj fölébe...
Magyarország első kereskedelmi hőlégballonos utasszállító cége a lehető legjobb helyen működik: Hévízről felszállva, a Balaton nyugati medencéje fölött repülve felejthetetlen látvány tárul az utasaik szeme elé.
Tempó
Szállni szabadon, mint a madarak
A koronavírus miatt sokan szorultak hosszú időre a négy fal közé – aki nem kertes házban él, az a szó legszorosabb értelmében. Semmire nem vágyunk jobban, mint hogy újra szabadok lehessünk, mint a madarak – a siklóernyőzés pedig pontosan ezt az élményt adhatja meg nekünk.
Tempó
A GAZDASÁGOT IS MAGASABB FOKOZATBA KAPCSOLNÁ A VERSENYPÁLYA
Hajdúnánás mellett épülhet meg a MotoGP majdani Magyar Nagydíját is befogadó versenypálya. Milyen hatással lesz a kiépülő infrastruktúra a magyar motorsportra és a térség gazdaságára? Többek között erről beszélgettünk Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnokkal, a projekt sportszakmai szakértőjével.
Tempó
ÚTTALAN UTAKON
A tereprali – főleg a Dakar-közvetítések révén – az egyik olyan autósport-szakág, ami hazánkban sok laikust meg tud szólítani. Több mint száz év alatt sokat fejlődött a technika, de az úttalan utak azóta is komoly kihívások elé állítják a versenyzőket.
Tempó
Még épül, de már vonzza a fejlesztőket
Európában is egyedülálló, komplex szolgáltatásokat nyújtó autóipari tesztpálya épül – és már üzemel is – Zalaegerszegen. A létesítményről dr. Háry Andrást, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezető igazgatóját kérdeztük.