Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

Kutatás: Alulértékelik a cégvezetők az IT fejlesztések jelentőségét
A magyar cégvezetők a saját bőrükön érezték meg a jól működő informatikai háttér előnyeit, de sokan még mindig csak rövidtávú tűzoltásként tekintenek a távoli munkavégzésre – derült ki az Infosector Kft. friss kutatásából. A felmérés eredményei rámutattak, hogy habár számos cég életére volt pozitív hatással a távmunka, a vezetők közül sokan hajlamosak továbbra is alulértékelni az IT fejlesztések jelentőségét. A szakértők ugyanakkor kiemelték, hogy ha ezek a megoldások kézzelfogható előnyökkel járnak a szervezet részére, a vezetők ma már sokkal könnyebben döntenek az informatikai megoldásokba való befektetés mellett, mint a pandémiás válság előtt bármikor.
Ecoport magazin
Jubileumi számmal jelentkezik az Ecoport magazin
25. lapszámához érkezett kiadónk gazdasági, kulturális és életmód magazinja: Oberfrank Pállal, a Veszprémi Petőfi Színház igazgatójával a címlapon megjelent az Ecoport.
belföld
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató egy felmérés szerint
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba - közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
belföld
Felpöröghet idén a diákok foglalkoztatása
A vendéglátásban és turizmusban minden korábbinál több diákot foglalkoztathatnak idén nyáron, de megjelent az igény a munkát vállaló tanulók iránt a magán-egészségügyi szolgáltatók részéről is. A Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet az idén várható nagyobb kereslet minél gördülékenyebb kiszolgálása érdekében digitalizálta az adminisztrációt, így akár egy napon belül munkába állhatnak a fiatalok.
kkv
Így reagálnak a kkv-k a kata szigorításra
Közel minden tizedik kkv-t érint megrendelői oldalról a katás adózás idén életbe lépett szigorítása. A cégek túlnyomó többsége ezért a 3 millió forintos éves megbízási díj eléréséig tervez szerződést kötni katás vállalkozóval, illetve más adózási forma választását javasolja számukra – derül ki a K&H kkv-k körében végzett kutatásából. Az adóhatóság fokozott ellenőrzése és a vevői kapcsolatok megőrzése szempontjából is egyaránt elengedhetetlen azonban az adózási státuszra vonatkozó pontos tájékoztatás.
külföld
Újabb kínai-amerikai egyeztetés a gazdasági kapcsolatokról
Videókapcsolaton keresztül egyeztetett egymással szerdán Liu Ho kínai miniszterelnök-helyettes és Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter, szűk egy héttel az után, hogy a két ország kereskedelmi főképviselői telefonon tanácskoztak.
vállalatok
Szijjártó: magyar élelmiszeripari beruházások Üzbegisztánban
Öt magyar élelmiszeripari vállalat 42 milliárd forintnyi beruházás előkészítését folytatja Üzbegisztánban, ez azt jelenti, hogy magyar növényi olajgyár, szarvasmarhatelep és zöldségtermelő üzem jön létre Közép-Ázsia egyik leggyorsabban növekvő gazdaságában - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden az üzbég fővárosban, Taskent a közmédiának.
belföld
Elemzők: a bruttó keresetek növekedése alig, a reálbéreké viszont jelentősen lassulhat az idén
Az újranyitás következtében a bruttó bérek növekedési üteme idén egyáltalán nem, vagy alig gyengül, a magasabb infláció miatt viszont a reálkeresetek emelkedésének lényeges lelassulására számítanak idén az MTI-nek nyilatkozó elemzők.
belföld
Több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a NIF Zrt.
Az elmúlt évtizedben több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. - közölte a társaság vezérigazgatója pénteki sajtótájékoztatóján Siófokon.
belföld
Támogatást kérnének a balatoni önkormányzatok a kieső helyi adók kompenzálására
Egyeztetést kért a Miniszterelnökséget vezető minisztertől a Balatoni Szövetség olyan támogatási rendszer kidolgozásához, amely a kieső önkormányzati adók és bevételek helyett biztosítja a turisztikai övezet kiemelt feladataihoz szükséges forrásokat - közölte a szervezet elnöke.
Ellentmondásos változások a hitelpiacon
Jelentősen visszaesett a személyi hitelek és hasonló kölcsönök kihelyezése tavaly, ám ennek nem kizárólag a válság az oka – derül ki az Intrum jelentéséből. Lakáshitelből és a babaváró hitelből többet vettek fel, mint egy évvel korábban, a hitelmoratórium mellett ezért is nő a lakossági hitelállomány.
Kutatás: a magyarok közel fele kész arra, hogy bármikor átképezze magát
A magyar munkavállalók csaknem fele mondta a világjárvány alatt azt, hogy bármikor kész átképezni magát és egy teljesen más területen elhelyezkedni - derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a The Network és annak magyar partnere, a Profession.hu közös, globális, Decoding Global Reskilling and Career Paths című legfrissebb tanulmányából.
gazdaság
Schanda: a feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna
A feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna. A kormány célja, hogy aki dolgozni akar, az találjon magának munkát - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára kedden a Facebook-oldalán megosztott videóban.
belföld
Ovádi: stabil lábakon álló, átgondolt és jövőbe mutató a 2022-es költségvetés
A térség országgyűlési képviselője Veszprémről is szót ejtett a jövő évi költségvetés általános vitáján csütörtök reggel a Parlamentben.
A járvány árnyékában telt a 2020-as év hazánkban
Öt százalékkal csökkent a gazdasági teljesítmény, 58 százalékkal visszaesett a kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák száma, valamint 11 százalékkal a járműgyártási volumen, miközben 34 százalékkal több lakás épült, mintegy 376 ezren dolgoztak otthonról, 42 százalékkal nagyobb bevételt értek el a csomagküldő és internetes kiskereskedelmi szolgáltatók, illetve rekordközeli lett a kukorica termésátlaga – csak néhány adat a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legújabb, Magyarország számokban, 2020 című kiadványából, amely a pandémia gazdasági-társadalmi folyamatokra gyakorolt főbb hatásait is bemutatja.
Veszprém a használt autó piacon is eltér az országos átlagtól
A koronavírus-járvány számos ponton írta át a társadalmi és nem utolsó sorban gazdasági helyzetet az egész világon, benne Magyarországon is. Ennek az egyik szegmense a használt autó piac, ahol a járvány egy éve alatt új trendek kezdtek kirajzolódni. Az országos tendenciát összevetettük a veszprémi helyzettel a Ring Autó segítségével, és több helyi sajátosságot is találtunk.
külföld
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly, az eredeti tervekhez képest nagyobb mértékben bővült a létszám, 2021-ben 2 százalékos árbevétel növekedést terveznek - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
Varga Mihály: jövőre is folytatódnak az adócsökkentések és adóegyszerűsítések
A gazdaság újraindítását az adópolitikán keresztül is segíti a kormány, erről szól a jövő évi adókönnyítő törvényjavaslat, amely hamarosan az Országgyűlés elé kerül - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében kedden.
belföld
Európában lassult, itthon töretlen a kínai befektetési kedv
A kínai cégek felvásárlási kedve nemcsak globálisan, de Európában is több éves mélyponton van. A befektetéseket ösztönző tényezők ugyanakkor továbbra is erősek, ami elősegítheti a kínai cégek befektetési kedvének növekedését – állapítja meg a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda elemzése.
vállalatok
Szijjártó: közel kilencmilliárdos fejlesztést indít a Flextronics Kft.
Közel 9 milliárd forintos beruházással - ebből 3,6 milliárdos állami támogatással -, 120 új munkahelyet teremtve, hosszú távú stabilitást biztosító autóipari beruházást valósít meg Zalaegerszegen és Sárváron a Flextronics International Kft. - jelentette be kedden a zalai megyeszékhelyen Szijjártó Péter.
vállalatok
Varga Mihály: a napokban 3,5 milliárd forint értékű beruházást adtak át a nagyvállalatok
A nagyvállalati beruházási támogatási program keretében a napokban három, összesen 3,5 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg, amelyből az állami támogatás 1,2 milliárd forintot tett ki - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára felkerült videóüzenetében hétfőn.
Veszprém
Megújult az Ördögárok utcai gyermekorvosi rendelő
Európai Uniós támogatással, 77,2 millió forintból újult meg az Ördögárok utcai orvosi rendelő.

A marketing rock 'n' roll

Ecoklub
2018. március 5. 15:36

Létezik egy cég Veszprémben, egy fiatal vállalkozó megvalósult álma, aki bebizonyította, hogy nem kell világgá menni, ha a világot tudod idehozni. Egyszemélyes online marketinggel foglalkozó vállalkozásból indult története – mára országos- és nemzetközi projekteket menedzselő céget vezet. Szívvel, lélekkel, emberséggel és elapadhatatlan lelkesedéssel. Mert szerinte jól csinálni, amit csinálsz – csak így lehet. Birincsik Alberttel, a BEMIND tulajdonosával, vagy ahogy a koncertlátogató közönség és a zenészvilág ismeri, a Queen’s Land és FunThomas zenekarok gitárosával beszélgettünk.

Zenészként vagy marketing szakemberként ismert inkább Veszprémben?

Mindkettő az életem. Magánemberként általában fele-fele arányban ismernek, zenészként gyakrabban jelenek meg, mégis az időm 95%-át jelenleg a marketing fedi le, és mindössze 5%-át teszi ki a zene. A jövőben viszont szeretnék komolyabban foglalkozni a zenével, producerként is kipróbálni magam.

Elképzelhető, hogy egyszer a zene fogja játszani a főszerepet az életében?

Bármi lehet, de célom, hogy a kettő aránya elérje az 50-50%-ot. Akkor találom meg az egyensúlyt az életemben, ha a zene és a marketing szakma együttesen van jelen benne. Ilyen a képességrendszerem is: a művészi és a szakmai véna ugyanakkora arányban van jelen benne. A két terület pedig egymásra is hat: nagyon sok az alkotói folyamat a munkámban, ami eredetiséget, kreativitást kíván, de a szakmai tudásom a zenében is tudom kamatoztatni. Ráadásul egyik a másiknak kikapcsoló pontja: amikor túl sok a munka, jólesik zenélni, és amikor a zene lesz sok, felüdülés visszatérni dolgozni: szeretek gondolkozni, problémákat megoldani, a nagy ívű megoldások mozgatnak. Lételemem a fejlődés.

És melyik volt előbb? Mert gondolom, az a fajta marketing tevékenység, amivel ma foglalkozik, 10-20 éve még nem létezett.

Gitározni előbb kezdtem – egy házibulit követően, egy barátomtól kölcsönkapott gitárral, otthon, könyv alapján. Az egyetemi évek alatt, a Veszprémi Fiatalok Egyesületének elnökeként aztán már belecsöppentem a marketing világába: rengeteg rendezvényt szerveztünk, plakátokat készítettünk hozzájuk, szövegeket írtunk, hirdettük őket. Kifejezetten online marketinggel 12 éve foglalkozom, ezzel a régi motorosok közé tartozom.

Első vállalkozásának ötlete is ilyen spontán született?

Még az egyetemi éveim alatt hoztam létre egy árösszehasonlító portált és webshopot. Ekkor a Google még béta fázisban volt. Háztartási gépet akartam venni, de nem volt kedvem körülnézni az üzletekben, egyetemistaként viszont a legolcsóbb megoldást kerestem. Így született meg a vállalkozás. Talán kicsit koravén volt az ötlet: 2005-ben egy keresőoptimalizált webshopnak még nem volt piaca. Ma már tudjuk, hogy az e-kereskedelem a legdinamikusabban fejlődő iparág. Ugyanakkor rengeteget tanultam ez idő alatt: online marketingről, SEO-ról, közösségi médiáról. Ráadásul ebben az időben indult a Facebook is. Magába szippantott ez a világ, és onnantól kezdve nem volt megállás. Egyébként éppen most dolgozunk a következő nagy innovációs dobáson. Erre már úgy látom, hogy érett a piac.

Ezek után hogyan alakult az élete?

Az egyetem végén Pestre költöztem, ahol barátokkal létrehoztam egy szervezetfejlesztéssel és marketinggel foglalkozó ügynökséget. Már akkor is fontos volt számunkra, hogy ne csak pénzt keressünk, hanem értéket is adjunk. Itt elsősorban a vezetésért és az online marketingért feleltem, és rengeteget fejlődtem: a szakma javát a saját bőrömön kísérleteztem ki, amolyan csináld-tanuld módszerrel. Három év után aztán hazajöttem Veszprémbe.

Miért? Nem érezte jól magát?

Rengeteget tanultam a fővárosban, de nem voltam boldog. Gyakorlatilag csak dolgoztam, keveset foglalkoztam az igazi önmagammal. Hiányoztak a barátaim, a családom, a városom, a zene. Nem bántam meg, hogy hazajöttem: most itt van minden, ami én vagyok. Itt születtek gyerekeim, itt van a BEMIND székhelye is, ahol már több mint tíz emberrel dolgozom együtt – sikeresen és lelkesen.

Ugorjunk még vissza a kezdetre! Miként jött létre a BEMIND?

Miután eladtam az üzletrészemet a fővárosi cégben, ki akartam próbálni magamat. Pályáztam, több helyre is felvettek volna, el is kezdtem dolgozni. Két hónap után aztán rájöttem, ez nem én vagyok. Kicsit nagyobb léptékben gondolkodtam, mint a cégvezető, így szabadúszó lettem és 2010-ben megalapítottam a BEMIND-ot. Kisebb munkákat vállaltam, Facebook-oldalakat, hirdetéseket menedzseltem, arculatot terveztem – mindazt, amit ma is, csak kisebb mértékben és az akkori eszközökkel. Aztán egy ajánlás nyomán egyszer csak megkerestek a Lindt csokitól, hogy a BEMIND vállalná-e a közösségi média kommunikációjukat? Természetesen vállaltam, és az lett az első nagy projektem: gyakorlatilag én vezettem be őket az online marketingkommunikációs felületekre. Szerettem és szeretem ezt csinálni.

Ma hogy fest az ügynökség élete?

Jelenleg 14 fővel dolgozunk. Termékek, szolgáltatások, márkák piacra vezetésével és építésével foglalkozunk. Amolyan out-of the box szervezet vagyunk, mert mindig igyekszünk a megszokott kreatívoktól eltérő megoldásokat keresni. Stratégiát alkotunk, kidolgozzuk a kreatív koncepciót, kutatunk és megvalósítunk. Facebook, valamint Google partnerként menedzseljük is a kampányokat. Így juttatjuk el az üzeneteinket a célcsoportok felé és bírjuk őket interakcióra. Holisztikusan gondolkodunk: olyan folyamatokat is figyelemmel követünk, amelyek nem csak hozzánk tartoznak – így tudjuk segíteni egymást a partnerekkel, hogy a lehető legjobb legyen a végeredmény. Ehhez fontos, hogy a megbízóink is ugyanolyan komolyan vegyék magukat és velünk együtt beletegyék a projektbe a megfelelő energiát. Ma már az online világban az ügyfélnek nemcsak az a dolga, hogy információt szolgáltasson az elképzeléseiről, hanem részt kell vennie a kommunikációban. Minden mindennel összefügg. A trendek is ezt mutatják: minél közelebb kell hozni a márkát, a terméket, a szolgáltatást a fogyasztóhoz. Mi ebben töltünk be egy szerepet: kiépítjük az utakat, egyenleteket, kik, hogyan és milyen fórumokon fognak találkozni.

Mit takar az, hogy out-of the box ügynökség?

Nem vagyunk szériagyártó ügynökség, inkább manufaktúraként gondolunk magunkra: nincsenek sablon megoldásaink, fiókból előkapott gondolatok. Az adott projektre szabjuk a módszereinket és igyekszünk sokkal mélyebben részt venni a folyamatokban – én magam például üzletfejlesztési tanácsadással is foglalkozom. Elsődleges célunk, hogy a megbízóink számára eredményeket mutassunk fel. A legtöbb esetben közösen alakítjuk ki azt a célstruktúrát, amelyet ügyfeleink és mi magunk is követünk. Alapvetően minden kampány tervezésekor azzal a kérdéssel indítunk, hogy „Hogyan csinálhatnánk ezt másképpen?” Úgy gondoljuk és érezzük, hogy mindenki azzal jár a legjobban, ha a megszokottól eltérő dolgokkal találkozik, amit meg tud jegyezni, vagy amivel kapcsolatban kialakul egy benyomása. Jól jár ezzel a megbízónk, mert különlegeset kap. Jól jár a célcsoport, mert valami érdekessel találkozik. Jól járunk mi, mert sohasem unatkozunk.

Említette, hogy minden munkájában fontosnak tartotta az értékteremtést. Mindezek alapján mi a munkafilozófiája?

Mindig is szívvezérelt ember voltam: nem feltétlenül emocionális alapon hozok döntéseket, de nagyon fontos számomra, hogy amivel foglalkozom, és amibe energiát fektetek, milyen érzéssel tölt el, jó-e nekem. S ami ennél is fontosabb, hogy a másiknak is az-e. A cég alapfilozófiája is erre épül: nemcsak a magunk érdekeit tartjuk szem előtt, hanem az ügyfeleinkét, és az ő célcsoportjukat is, akik felé kifejtjük a hatásunkat. Ma már ugyanis online bármit el lehet adni bárkinek, mi viszont nem akarunk mindenáron lenyomni a fogyasztók torkán olyasvalamit, amire nem vágynak.

Ezek szerint a marketing az Ön szemében kevésbé a fogyasztás eszköze, sokkal inkább arra szolgál, hogy az értékeket jobban megmutathassák.

Pontosan. A digitális marketingben legtöbben arra gondolnak, hogy elérjük azt, hogy a célcsoport vásároljon. Ennél azonban sokkal többről van szó. A fogyasztót az ő számára releváns helyen, időben és térben kell elérnünk. Ráadásul döntéseink során mindannyiunk számára egyre fontosabbá válnak a megfoghatatlan értékek és benyomások. Ezt nem lehet egyszerű árversennyel és tömegmarketinggel elérni. Ehhez már ötletek kellenek. Így marketing szakemberekként mi tulajdonképpen egy erősítő vagyunk: ha van egy jó ügy, termék, szolgáltatás vagy márka, felerősítve jobban elhelyezzük a köztudatban. Hisszük, hogy ha jó emberek és jó dolgok találkoznak, akkor együtt képesek értéket teremteni.

A cég ma már olyan jelentős ügyfelekkel dolgozik együtt, mint az Európa legnagyobb kertspecialistájának számító Bakker Holland vagy a CooperVision. Mikor és minek hatására jött el ez a pont a cég életében?

Ez számomra is misztikum. Sosem húztam meg egy vonalat, és proaktív sales stratégiát sem folytatunk. Egyszerűen maguktól történtek és történnek az események. Ugyanakkor házon belül sokat beszélgetünk arról, éppen hol tartunk, hova szeretnénk eljutni és ehhez min kell változtatni, kinek milyen kompetenciáját kell fejleszteni. Ma már az én szerepem is ehhez igazodik, jobban is szeretek szupervíziós és koordinációs jellegű tevékenységekkel foglalkozni.

Lokálisan mégis kevésbé ismerik Önöket. Mi ennek az oka?

Abban hiszek, hogy az eredmények és a tehetség előbb vagy utóbb utat tör magának. Ahogyan gondolkozol magadról és a világról, az eljut azokhoz, akik hasonlóan gondolkoznak. S ha ez megvan, akkor sokkal nagyobb, szebb és komolyabb eredményeket érhetünk el együtt. Eszerint állok a kollégáimhoz, az ügyfeleinkhez és a partnereinkhez. Veszprémben a mikrovállalkozások számára nagyok vagyunk. A kkv szektor pedig szeret a drága pesti ügynökségekkel dolgozni. Bennünket jellemzően fővárosi vagy nemzetközi vállalatok keresnek meg, mert ők tudják, hogy a „vidéki” ügynökségek olcsóbban dolgoznak, ugyanakkor a legtöbb esetben magasabb minőséget produkálnak. Büszkék vagyunk arra, hogy a Pannon Egyetem, a Bakony Expo és az Európa Kulturális Fővárosa projektekben részt vehetünk.

Birincsik Albert

Veszprém, 1981. szeptember 11.
Végzettség: Pannon Egyetem – műszaki menedzser
​Munkahely: 2010- BEMIND – alapító tulajdonos

Egyéb tevékenységek: Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Marketing Klub – elnök, Balatonfüred-Veszprém Rotary Club – tag, Queen’s Land, FunThomas zenekarok – gitár; Tokai gitárok és basszusgitárok dunántúli képviselője

Végül is minek köszönhető akkor a siker?

Engem mindig is a szenvedélyem hajtott előre, a tudásvágy, hogy minél jobban teljesítsek. Mindig igyekeztem a nyugati nívószintet produkálni, és sosem hagyott békén, ha valami nem a legjobb. Tény, emiatt sok évig nem aludtam, de ekkor tanultam meg mindent a szakmáról – és a mai napig is tanulok, a környezetemmel együtt.

Véleménye szerint egyébként a marketingről sokaknak kellene még tanulnia – legalábbis a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Marketing Klubjának elnökeként egyszer arról beszélt, hogy sokan még mindig rosszul állnak hozzá. Mit ért ez alatt?

A mai napig gond, hogy nem tudják a cégek, hogyan kell a marketingről gondolkodni: hogy büdzsét kell tervezni neki, célokat felállítani, ütemezni, célcsoportot meghatározni és a fejével gondolkodni. Sokszor fel sem merül, hogy ügynökséghez forduljanak, pedig a mai online marketing rendszerek csalókák: nagyon könnyű hozzájuk férni, hatékonyan használni őket viszont már annál nehezebb. Ahhoz egy magasabb belépési szintre, több tapasztalatra van szükség. Ügynökségként mi ebben vagyunk erősek. Sokszor azonban az sem evidens, mikor kell kiszervezni a marketinget. Komolyabb tapasztalati tudást igénylő PPC kampányokat például érdemes, mert ott nem feltétlenül jó, ha a titkárnőt elküldjük egy AdWords tanfolyamra és aztán feleslegesen költjük a pénzt. Sok, főleg a mikro-kkv szegmensben dolgozó cég nem követi figyelemmel költéseit, az eredménnyel sincsenek tisztában. Pedig az online marketingben a mérhetőség nagyon komoly fegyvertény, hiszen azonnal visszacsatolást ad. Számomra éppen ez a szakma szépsége, emiatt szerettem bele.

Részben ezzel van összefüggésben az is, amikor ugyanitt úgy fogalmazott: a marketing „mostohagyerek”?

Igen, noha a mostohagyerek kifejezést talán nem jól használtam abban a kontextusban. A marketing kiszervezése pénzbe kerül, egy mikrovállalkozásnak pedig néhány forint is sokat jelent. Magas fokú bizalomra van szükség ahhoz, hogy úgy érezze, érdemes költenie egy szakemberre vagy ügynökségre. Ezért nagyon fontos, hogy már az elején jól mérjük fel, biztosan tudunk-e együtt dolgozni, eredményeket hozni, hiszen ha nem, azzal az egész szakma kérdőjeleződik meg az ügyfél szemében.

A bizalom kérdésköre tehát mindent átsző, például azt is, egy vezető mennyire hisz a csapata képességeiben. Ön tudja delegálni a feladatokat?

Nagyon jó kollégáim vannak, mindenki önálló szakember a maga területén, így ez szépen működik. Az ügyvezetés, a sales és az üzletfejlesztés, a stratégiai tervezés átfogó része persze az én feladatom, de ettől eltekintve csapatként dolgozunk együtt: rendszeresen ötletelünk, és együtt megvalósítjuk az elképzeléseinket.

Úgy tűnik, nagyon oldott a légkör és nagy hangsúlyt fektet a törődésre – ez már az irodába belépve és a közösségi média oldalukon közvetített képek, közös születésnapok alapján is feltűnt. Ez mindig így van?

Igyekszünk jó hangulatot teremteni, ez számomra nagyon fontos. Szeretem tudni, ki miként látja a saját jövőjét, mit tekint erősségének, miben szeretne fejlődni. Bizonyos fokú keretet nyilván ad a cég, de azon belül szabad a mozgástér. Hiszem, ha valaki azzal foglalkozhat, amit szeret, ami jó érzéssel tölti el, s emellett stenk is van benne, az már rossz nem lehet. Az a fontos, hogy ennek aztán meg tudjuk teremteni a körülményeit. Mindig win-win szituációra törekszem házon belül is, azaz olyan célokat és körülményeket teremteni, amelyekben mindenki a legjobban érezheti magát és tudása maximumát tudja nyújtani. Persze nálunk a tanulás gyakorlatilag munkaköri kötelesség.

Mindemellett mennyire kemény a munka?

Emberek vagyunk, ez határoz meg bennünket: számunkra fontos a jóérzés, a szeretet. Jó szándékkal működünk, de nagyon szigorú szakmai elvek és elvárások mentén. A mi munkánkban egyszerre van jelen a kreativitás, a problémamegoldás és a kőkemény, precíz, tudatos menedzseri hozzáállás. Meg kell felelni bizonyos követelményeknek, amelyeket időnként szeretünk is emelni, hiszen ez a fejlődés záloga. Ugyanakkor fontos, hogy ebben is meglegyen az egyensúly.

Ön le tudja tenni a munkát?

Online vagyunk, jelen vagyunk. Ezt letenni nehéz, nem megy tökéletesen. Igyekszem, de nem mindig egyszerű kontroll alatt tartani. Mindig jár az agyam, folyamatosan gondolkodom. A legváratlanabb helyzetekben jönnek elő a legjobb ötleteim egy kampányhoz, termékhez vagy márkához kapcsolódóan. Minden inspirál és mindenről eszembe jut valami. Ilyen formán sohasem pihenek igazán, ugyanakkor ez a lényem része. Így működöm. Emellett a fejlődést is szem előtt kell tartani. Most épp nagyon sok újdonság van az életünkben: terméket fejlesztünk, pályázati támogatással egy prototípus rendszert hozunk létre, weboldal és webáruház tekintetében is új rendszereket dolgoztunk ki, egy startup céggel közösen fejlesztünk. Ezen felül időnként engem is megtalálnak különböző projektekkel. Szerencsére a két gyermekem a földön tart, mert megkövetelik, hogy rájuk figyeljek. Így gyakorlatilag már én is csak munkaidőben dolgozom. Nem mondom, hogy néha nem agyalok éjszaka is – a laptopot viszont csak akkor kapom elő, ha fel akarok jegyezni egy jó ötletet.

A családján és a zenén kívül mivel tud kikapcsolni?

Számomra remek kikapcsolódást jelent az oktatás is a Marketing Klubban: imádom átadni a tudásom másoknak. Emellett tagja vagyok a Balatonfüred-Veszprém Rotary Clubnak és nagy szerelmem a tehetséggondozás is. A két zenekar – a Queen’s Land, amivel saját dalokat készítünk és a várpalotai party zenekarunk, a FunThomas – mellett írok zenéket is, illetve tervben van, hogy novellákba, talán egyszer regénybe is belekezdek.

Csak ennyi tevékenységet űz?

Korábban kézilabdáztam és versenytáncoltam is, egyetemista koromban tagja voltam a Petőfi Színház tánckarának, de mára ezek elmaradtak. Azt hiszem, elég is az, amivel most foglalkozom. Így is rengeteg ötletem van még, amiket szeretnék megvalósítani a BEMIND-dal például a szolgáltatási portfólió bővítését, a termékfejlesztést vagy a médiafogyasztási szokásokat illetően.

A jövőjét illetően milyen távlati terveket fogalmazott meg?

Ami a szakmai életutamat illeti, szeretnék kevesebb ügyféllel, de nagyobb mélységben foglalkozni. Nagyon szeretek olyan projekteken dolgozni, melyeknek az indulásától jelen vagyunk. Emellett szeretnék egy olyan szoftverterméket fejleszteni, ami nemzetközi szinten is megállja a helyét, és ami időt és költséget takaríthatna meg a marketing szakembereknek és a cégeknek, valamint segítene a döntésekben, adatelemzésekben és levenné a terhet a vállukról. Személyes életutamat illetően pedig szeretném tovább fejleszteni a csapatot, minél többet zenélni, alkotni, és idővel – tanítás vagy coaching révén – ténylegesen is foglalkozni emberekkel. Elsősorban pedig olyan példát szeretnék mutatni a gyermekeimnek, amihez később talán ők is viszonyulhatnak.

Marketing, zene, tehetséggondozás, értékteremtés, jószolgálat. Végül is mi mozgatja az életben?

Mindez, de leginkább az emberek. Tudatosan akarok élni, gondolkodni, felismerve, hogy a korlátaink azért vannak, hogy megpróbáljuk őket ledönteni. Nagyon hiszek az emberi kollektívában: ha nem lennének a félelmeink, csodálatos helyen élhetnénk. Az érték alapú élményekkel is tulajdonképpen ez a végcélom: olyat adni, ami valami pozitívat indíthat el az emberekben.

BEMIND Online marketing ügynökség

Alapítva: 2010
Foglalkoztatottak létszáma: 14 fő
Büszkeségek: Balaton Fesztivál kampány, Bakony Expo, EKF 2023, BalaBit Zrt. grafika, Lindt online marketing, Metropolitan Egyetem webfejlesztés, Balaton TV média, CooperVision online márkafelügyelet, Kürt Zrt. – Adatmentés weboldal és online kampány, Bakker Holland e-kereskedelmi támogatás és online marketing, Itt élned, halnod kell kulturális projekt online megvalósítása

Bertalan Melinda ǀ Fotó: Kovács Bálint

További képek

További cikkek

Ecoklub
Érezni és érteni a közönséget
Oberfrank Pál, a Veszprémi Petőfi Színház igazgatója a fővárosi és vidéki színházi közegben is szerzett már tapasztalatokat. Ezek különbségeiről, a kultúra menedzsmentjéről és a veszprémi közönségről is beszélgettünk, valamint arról a bizonyos küszöbről, amit átlépve megszűnik a félelem az emberben.
Ecoklub
Egyházi vezető, világi kihívásokkal
A római pápa veszprémi helytartójaként az a feladata, hogy jó pásztorként egyben tartsa a keresztényeket, miközben a rábízott főegyházmegye egy több milliárd forintos fejlesztés küszöbén áll. Lelki vezetői és csúcsmenedzseri képességekre is egyszerre van szüksége a jelenlegi veszprémi főpásztornak. Udvardy Györggyel, a Veszprémi Főegyházmegye érsekével beszélgettünk a társadalmi folyamatokról, a legégetőbb feladatokról és az egyházi, valamint világi vezetők különbségéről és hasonlóságáról.
Ecoklub
MINDEN NAP TARTOGATHAT EGY HEURÉKA PILLANATOT
Az agykéreg működésének nemzetközi hírű tudósa, a Brain Prize díjazottja, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke. Hosszan tartana felsorolni dr. Freund Tamás érdemeit, de anélkül is kijelenthetjük: az egyik legmeghatározóbb hazai tudós. Talán azért is, mert a mai napig nem csillapodott a tudomány iránti szeretete, és ezt másoknak is igyekszik átadni, de ugyanennyire fontosnak tartja felhívni a figyelmet a művészet, a léleknemesítő tevékenységek fontosságára is. Zenéről, a felfedezés öröméről, a tudomány becsületéről és hitről beszélgettünk vele.
Ecoklub
Mentalistaként harcolni a győzelemért
Legenda övezi Veszprémben, pedig karrierje nagy részét Spanyolországban töltötte. Sterbik Árpád, a Telekom Veszprém kapusa idén januárban jelentette be visszavonulását a profi sporttól, de a kézilabdától nem tudott elszakadni. Borászatról, családról, csapattársakról és szurkolókról, valamint egy éjszakai telefonhívásról is beszélgettünk, aminek egyik legnagyobb sikerét köszönheti.
Ecoklub
A beteg üdve a legfőbb törvény
Alig negyed évet tölthetett azzal, hogy a megyei kórháznak megszabja az új irányát, máris szembe kellett néznie egy XXI. századi világjárvány kihívásaival. Idegenként érkezett fél éve Veszprémbe, mára viszont a közösség megbecsült tagja. A Csolnoky Ferenc Kórház jelenéről és jövőjéről, valamint az ideális magyar kórház ismérveiről és a jó vezető tulajdonságairól is beszélgettünk dr. Lippai Norberttel, a megyei kórház főigazgatójával.