Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

belföld
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató egy felmérés szerint
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba - közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
belföld
Felpöröghet idén a diákok foglalkoztatása
A vendéglátásban és turizmusban minden korábbinál több diákot foglalkoztathatnak idén nyáron, de megjelent az igény a munkát vállaló tanulók iránt a magán-egészségügyi szolgáltatók részéről is. A Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet az idén várható nagyobb kereslet minél gördülékenyebb kiszolgálása érdekében digitalizálta az adminisztrációt, így akár egy napon belül munkába állhatnak a fiatalok.
kkv
Így reagálnak a kkv-k a kata szigorításra
Közel minden tizedik kkv-t érint megrendelői oldalról a katás adózás idén életbe lépett szigorítása. A cégek túlnyomó többsége ezért a 3 millió forintos éves megbízási díj eléréséig tervez szerződést kötni katás vállalkozóval, illetve más adózási forma választását javasolja számukra – derül ki a K&H kkv-k körében végzett kutatásából. Az adóhatóság fokozott ellenőrzése és a vevői kapcsolatok megőrzése szempontjából is egyaránt elengedhetetlen azonban az adózási státuszra vonatkozó pontos tájékoztatás.
külföld
Újabb kínai-amerikai egyeztetés a gazdasági kapcsolatokról
Videókapcsolaton keresztül egyeztetett egymással szerdán Liu Ho kínai miniszterelnök-helyettes és Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter, szűk egy héttel az után, hogy a két ország kereskedelmi főképviselői telefonon tanácskoztak.
vállalatok
Szijjártó: magyar élelmiszeripari beruházások Üzbegisztánban
Öt magyar élelmiszeripari vállalat 42 milliárd forintnyi beruházás előkészítését folytatja Üzbegisztánban, ez azt jelenti, hogy magyar növényi olajgyár, szarvasmarhatelep és zöldségtermelő üzem jön létre Közép-Ázsia egyik leggyorsabban növekvő gazdaságában - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden az üzbég fővárosban, Taskent a közmédiának.
belföld
Elemzők: a bruttó keresetek növekedése alig, a reálbéreké viszont jelentősen lassulhat az idén
Az újranyitás következtében a bruttó bérek növekedési üteme idén egyáltalán nem, vagy alig gyengül, a magasabb infláció miatt viszont a reálkeresetek emelkedésének lényeges lelassulására számítanak idén az MTI-nek nyilatkozó elemzők.
belföld
Több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a NIF Zrt.
Az elmúlt évtizedben több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. - közölte a társaság vezérigazgatója pénteki sajtótájékoztatóján Siófokon.
belföld
Támogatást kérnének a balatoni önkormányzatok a kieső helyi adók kompenzálására
Egyeztetést kért a Miniszterelnökséget vezető minisztertől a Balatoni Szövetség olyan támogatási rendszer kidolgozásához, amely a kieső önkormányzati adók és bevételek helyett biztosítja a turisztikai övezet kiemelt feladataihoz szükséges forrásokat - közölte a szervezet elnöke.
Ellentmondásos változások a hitelpiacon
Jelentősen visszaesett a személyi hitelek és hasonló kölcsönök kihelyezése tavaly, ám ennek nem kizárólag a válság az oka – derül ki az Intrum jelentéséből. Lakáshitelből és a babaváró hitelből többet vettek fel, mint egy évvel korábban, a hitelmoratórium mellett ezért is nő a lakossági hitelállomány.
Kutatás: a magyarok közel fele kész arra, hogy bármikor átképezze magát
A magyar munkavállalók csaknem fele mondta a világjárvány alatt azt, hogy bármikor kész átképezni magát és egy teljesen más területen elhelyezkedni - derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a The Network és annak magyar partnere, a Profession.hu közös, globális, Decoding Global Reskilling and Career Paths című legfrissebb tanulmányából.
gazdaság
Schanda: a feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna
A feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna. A kormány célja, hogy aki dolgozni akar, az találjon magának munkát - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára kedden a Facebook-oldalán megosztott videóban.
belföld
Ovádi: stabil lábakon álló, átgondolt és jövőbe mutató a 2022-es költségvetés
A térség országgyűlési képviselője Veszprémről is szót ejtett a jövő évi költségvetés általános vitáján csütörtök reggel a Parlamentben.
A járvány árnyékában telt a 2020-as év hazánkban
Öt százalékkal csökkent a gazdasági teljesítmény, 58 százalékkal visszaesett a kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák száma, valamint 11 százalékkal a járműgyártási volumen, miközben 34 százalékkal több lakás épült, mintegy 376 ezren dolgoztak otthonról, 42 százalékkal nagyobb bevételt értek el a csomagküldő és internetes kiskereskedelmi szolgáltatók, illetve rekordközeli lett a kukorica termésátlaga – csak néhány adat a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legújabb, Magyarország számokban, 2020 című kiadványából, amely a pandémia gazdasági-társadalmi folyamatokra gyakorolt főbb hatásait is bemutatja.
Veszprém a használt autó piacon is eltér az országos átlagtól
A koronavírus-járvány számos ponton írta át a társadalmi és nem utolsó sorban gazdasági helyzetet az egész világon, benne Magyarországon is. Ennek az egyik szegmense a használt autó piac, ahol a járvány egy éve alatt új trendek kezdtek kirajzolódni. Az országos tendenciát összevetettük a veszprémi helyzettel a Ring Autó segítségével, és több helyi sajátosságot is találtunk.
külföld
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly, az eredeti tervekhez képest nagyobb mértékben bővült a létszám, 2021-ben 2 százalékos árbevétel növekedést terveznek - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
Varga Mihály: jövőre is folytatódnak az adócsökkentések és adóegyszerűsítések
A gazdaság újraindítását az adópolitikán keresztül is segíti a kormány, erről szól a jövő évi adókönnyítő törvényjavaslat, amely hamarosan az Országgyűlés elé kerül - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében kedden.
belföld
Európában lassult, itthon töretlen a kínai befektetési kedv
A kínai cégek felvásárlási kedve nemcsak globálisan, de Európában is több éves mélyponton van. A befektetéseket ösztönző tényezők ugyanakkor továbbra is erősek, ami elősegítheti a kínai cégek befektetési kedvének növekedését – állapítja meg a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda elemzése.
vállalatok
Szijjártó: közel kilencmilliárdos fejlesztést indít a Flextronics Kft.
Közel 9 milliárd forintos beruházással - ebből 3,6 milliárdos állami támogatással -, 120 új munkahelyet teremtve, hosszú távú stabilitást biztosító autóipari beruházást valósít meg Zalaegerszegen és Sárváron a Flextronics International Kft. - jelentette be kedden a zalai megyeszékhelyen Szijjártó Péter.
vállalatok
Varga Mihály: a napokban 3,5 milliárd forint értékű beruházást adtak át a nagyvállalatok
A nagyvállalati beruházási támogatási program keretében a napokban három, összesen 3,5 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg, amelyből az állami támogatás 1,2 milliárd forintot tett ki - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára felkerült videóüzenetében hétfőn.
Veszprém
Megújult az Ördögárok utcai gyermekorvosi rendelő
Európai Uniós támogatással, 77,2 millió forintból újult meg az Ördögárok utcai orvosi rendelő.

Minden hatékonyabb az interneten?

Útlevél
2017. szeptember 14. 14:33

Klausz Melinda közösségimédia-szakértővel és DJ-vel az online-ról, a zenéről és az online zenéről beszélgettünk.

Mit jelent az, hogy közösségimédia-szakértő?

Ezt annak idején egy kollégámmal együtt találtuk ki – akkoriban ugyan volt marketing meg PR, de az, hogy valaki kifejezetten a közösségimédia-felületeken keresztül kommunikáljon, újdonságnak számított. Még nem nagyon volt rá példa, hogy a cégek belépnek abba az online térbe, ahol az emberek egymással beszélgetnek, közösséget építenek. Mára annyira sok hír és információ jelenik meg ezeken a felületeken, hogy technikai tudásra, a beállítások pontos ismeretére van szükség, ha azt akarjuk, hogy az üzenetünk eljusson a célközönséghez – mert hiába van sok „rajongónk”, nem biztos, hogy látják is a tartalmainkat.

Hogyan vált ez a foglalkozásoddá?

Jancsik András akkori dékán meglátta azt, hogy mennyiféle megjelenést tudok produkálni a Tudássziget-csoportnak, amivel rendezvényeket szerveztünk, és létrehozta az egyetem Gazdaságtudományi Karán az akkor még nem létező marketingvezetői állást. Meg kellett szólítanom a hallgatókat, a szülőket, hogy a mi egyetemünket válasszák. Akkoriban a fiatalok az iWiW-en, MyVIP-en voltak jelen, ezért úgy gondoltam, hogy nekünk is alkalmazkodnunk kell az ő szokásaikhoz. Ez vezetett el oda, hogy megjelentünk ezeken az oldalakon, iWiW-es alkalmazást fejlesztettünk, elindítottuk a GTK-blogot, Twitter- és Youtube-csatornát, de volt Less be az egyetemre! címmel speciális Ustream élő közvetítésű csatornánk is. A magyar felsőoktatásban az elsők voltunk ezen a téren, így sokan nem is értették, mit csinálunk és miért.

2009-ben megjelentettem az első könyvemet Facebook, YouTube, Wikipedia és társaik címmel. Ezután egyre több külsős megkeresést kaptam, és döntenem kellett, hogy az állami szektorban maradok, vagy kilépek a versenyszférába. Annyira visszautasíthatatlan ajánlatokat kaptam, hogy ez utóbbit választottam, és azóta is a piaci szférából élek, 7. könyvem jelent meg a témában, a Magyar Marketing Szövetség és a turizmus szakma pedig már most több díjjal tüntette ki munkánkat.

Hogy képzeljük el azt, amit csinálsz, hogy telik egy átlagos napod?

Sokat ülök számítógép, mobiltelefon vagy táblagép előtt – ma már a digitális technika lehetővé teszi, hogy ezekről az eszközökről is tudjak dolgozni. A hétfő a legerősebb napunk, akkor állítjuk be a heti bejegyzés-adagokat majdnem minden cégnek. Átnézem az aktuális híreket, információkat, mi a fókuszpont egy-egy cég, termék vagy rendezvény esetében, és ennek megfelelően állítom be a posztokat. A hét további része az ügyfél-kapcsolatokról, a hirdetések kezeléséről szól: válaszolunk a kérdésekre, reagálunk a hozzászólásokra. A hirdetések beállításait az aktuális adatok alapján a hét során folyamatosan finomhangoljuk, optimalizáljuk az elérést. No meg nagyon sokat tanulunk, figyeljük az új megjelenő trendeket, technikákat.

A közelmúltban jelent meg egy cikk, miszerint a mai óvodások 70 százaléka olyan szakmában helyezkedik majd el, ami jelenleg még nem is létezik. Ez rólad is elmondható, de mit gondolsz, létezik majd a szakmád húsz év múlva?

Már most is látszik, hogy széttagozódik a terület: vannak, akik a Google-höz értenek, vannak, akik a YouTube-ra specializálódnak, mások a Facebook-ra. Az a jellemző, hogy ezek egyre inkább külön szakmává válnak. Ezeket mind el lehet sajátítani, de az, hogy folyamatosan fejleszd a tudásod és nyomon kövesd a technikai változásokat, az lehetetlen, le kell tenni a voksot valamelyik közösségimédia-csatorna mellett. Specialistákkal, az adott felület szakértőivel kell dolgozni, mert az nem lesz költséghatékony, ha régi módszereket használunk.

A közösségi média mellett a zene is fontos szerepet tölt be az életedben. Marketing-szakemberként hogyan adnád el magadat, mint zenészt?

Ezzel nagyon küzdök, ahogy mondják, a cipésznek is a cipője rossz. Az időt meg az energiát inkább az ügyfelek kommunikációjára fordítom, a saját projektem a sor végére kerül. Többen mondják, hogy a marketing egyébként érződik a DJ-szettjeimben is, mivel látszik, hogy figyelem, milyen célcsoport van jelen, mire jár a láb, és abba az irányba viszem a zenéket. Széles repertoárral rendelkezem – bár vannak szerelmek, mint a swing világa, illetve a mashup és a bootlegek, amikor saját magam rakok össze zenéket. Nagyban függ a közegtől, hogy milyen zenei alapokat választok, lehet-e kísérletezni merészebb párosításokkal.

Hogy kerültél ebbe a világba?

Ez visszanyúlik az újságíráshoz: az Index Veszprémben sok zenei interjút vállaltam, folyamatosan az Expresszóban lógtam és a zenekarokkal beszélgettem. Ekkoriban ragadott meg a reggae világa a Zagastic és a Pannonia Allstars Ska Orchestra révén, akik meséltek a raszta kultúra eredetéről. Nagyon szimpatikus volt, hogy nemcsak szavakban, hanem viselkedésükkel, életvitelükkel is ezt a kultúrát képviselték. Ez a kultúra annyira megtetszett, hogy meg akartam mutatni az embereknek. Indítottam egy reggae-klubot itt Veszprémben, a Grand Canyonban, ahol szerdánként feldolgoztunk egy-egy témát. Kialakult egy törzsközönség, akikkel táncklubot is létrehoztunk.

Egy ismerősöm hívta fel a figyelmemet a Petőfi Rádió DJ-versenyére 2012-ben. Összeraktam egy szettet, és a szakma, valamint a közönség egyöntetű véleménye alapján továbbjutottam a TOP 10-be. Aztán 2015-ben a Miller Soundclash-en is indultam, ahol szintén TOP 10-ben végeztem közel ötszáz indulóból. Ezek után sok helyre hívtak, több külföldi fesztiválon is felléptem, köztük Hollandiában és Franciaországban is. Rezidens lettem Budapesten több helyen, jelenleg a MazelTovban, illetve az Orfeumban játszom rendszeresen, de rendezvényeken is megtalálnak.

Most már a zenélés öröméért játszom. A 2015-ös DJ-verseny után ugyan lett volna lehetőségem turnézni, lettek volna támogatóim, akik segítik a karrierem építését, de hosszú gondolkodás után rájöttem, hogy nem akarok hajnali hatkor vidéki fellépésekről hazaindulni. Keserű szájízzel, de beláttam, hogy ezt már nem akarom vállalni, inkább meghagyom a zenélést szerelem-projektnek.

Emiatt elkezdtem zeneírást tanulni, beiratkoztam producer-iskolákba, ahol különböző műfajokkal ismerkedtem meg a house-tól a ghettofunkon át a drum&bass-ig. Azóta saját zenéket írok: tavaly az Ünnepi Könyvhétre írtam zenét a Líra Csoportnak, idén pedig megjelent a saját albumom Social Life címmel.

Ez a két terület nagyon összefonódott az elmúlt években, streaming-platformokon és különböző közösségi felületeken keresztül hallgatunk zenét.

Az új albumom is erre a koncepcióra épül, teljesen közösségimédia-eszközöket felhasználva készült. Az interneten tudsz loop-okat, vokált venni; vannak olyan közösségi-média felületek, ahol közzéteheted, hogy mihez értesz, beárazhatod a szolgáltatásaidat, amiket a világon bárki igénybe tud venni. Az albumomon hallható vokálokat egy Tennessee-ben élő srác énekelte föl, a keverést egy angol fiú csinálta, az albumom borítóját Instagram-filterekből raktam össze, a videoklipet egy indonéz videós készítette el. Találhatsz dalszövegírókat is, az egyik zenei alapom most is egy afrikai szerzőnél van, hogy írjon rá szöveget, de dolgoztam így együtt a jamaikai RaggaTwins-szel is.

A digitális zeneterjesztés is az ismert platformokon keresztül történik, ráadásul ezt is el lehet intézni egy olyan felületen keresztül, ami az összes létező platformra felhelyezi a zenédet. Létrehoztam egy Facebook-alkalmazást, amin keresztül letölthették a zenéimet a hallgatók, most is megy egy hirdetésem, amit Amerikára és Angliára céloztam meg, így már jön be jogdíj a zenéim után.

Ma már mindent meg tudsz csinálni az interneten, nem kell kiadót keresni, nem kell disztribútor céget megkérni – nyilván ahhoz szükség van szakértelemre, hogy ebből jogdíj-bevételed legyen. Persze az is kell, hogy jó legyen a zenéd, mert itt a piac dönt. Kellenek a hirdetések is és a tőkebefektetés, de ez sokkal gyorsabban megtérül, mert minden mérhető, egy nap után már lehet látni, melyik célcsoportnak lehet leginkább eladni a termékedet.

Schöngrundtner Tamás ǀ Fotó: Domján Attila

További képek

További cikkek

Útlevél
Elégedett vagyok az életemmel
Csalló Jenő derűs ember. Az ország egyik legjobb pálinkafőző mestere, de nem csak a jó pálinka titkáról tanulhatunk tőle, hanem szenvedélyről, kitartásról és hagyomány tiszteletről is. A Balatonalmádi festői környezetében megbújó Vödörvölgyi Pálinkaházban találkoztunk vele, hogy a manufaktúráról, furfangokról és örökségről beszélgessünk.
Útlevél
Küzdj keményen, higgy magadban és légy hű önmagadhoz
Folyamatosan pörög, lelkesen ténykedik. Hihetetlenül sikeres pályát épített fel, pedig csak annyit tervezett, hogy nyelvtanár lesz. De azt korán megtanulta, ha adódik egy lehetőség, azzal élni kell és keményen dolgozni. Dr. Navracsics Judittal, a Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Karának dékánjával beszélgettünk.
Útlevél
Zsebpénzből vett bakelitektől az ibizai klubokig
Sárdi Gergely a Truesounds csapat alapító tagjaként, a veszprémi bulik záró akkordjaként Gregory S néven vált a legtöbb ember számára ismertté. Gergő több ezer álmodozó fiatal vágyát valósította meg azzal, ahogy a teleposzterezett veszprémi gyerekszobából az ibizai éjszakákig vitte zenéjét.
Útlevél
„A világháló megjelenésével is pont úgy éreznek és gondolkoznak az emberek, mint előtte.”
Talán senkinek sem ismeretlen az online világról alkotott, főleg negatív, olykor akár elutasító gondolkodásmód. Egyre többet halljuk, hogy a médiavilág beszippantja az embert, ezzel párhuzamosan a valódi értékek elvesznek, a kultúrára pedig egyre kevesebb az igény. Vajon tényleg így van? Milyen arányban beszélhetünk az információs társadalom negatív és pozitív hozadékairól? Gózon Ákosnak, az Élet és Tudomány főszerkesztőjének, rádiós kulturális szerkesztőnek, az NKA Bizottság tagjának tettük fel ezeket a kérdéseket.
Útlevél
Veszprém világhírű építészt vetett be az EKF-versenyben
Jan Gehl jött, látott, tartott egy fantasztikus előadást, felfedező körútra indult a királynék városában, hogy csapatával minél hasznosabb tanácsokkal szolgálhasson a jövő Veszprémjével kapcsolatban, majd exkluzív interjút adott lapunknak.