Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

belföld
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató egy felmérés szerint
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba - közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
belföld
Felpöröghet idén a diákok foglalkoztatása
A vendéglátásban és turizmusban minden korábbinál több diákot foglalkoztathatnak idén nyáron, de megjelent az igény a munkát vállaló tanulók iránt a magán-egészségügyi szolgáltatók részéről is. A Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet az idén várható nagyobb kereslet minél gördülékenyebb kiszolgálása érdekében digitalizálta az adminisztrációt, így akár egy napon belül munkába állhatnak a fiatalok.
kkv
Így reagálnak a kkv-k a kata szigorításra
Közel minden tizedik kkv-t érint megrendelői oldalról a katás adózás idén életbe lépett szigorítása. A cégek túlnyomó többsége ezért a 3 millió forintos éves megbízási díj eléréséig tervez szerződést kötni katás vállalkozóval, illetve más adózási forma választását javasolja számukra – derül ki a K&H kkv-k körében végzett kutatásából. Az adóhatóság fokozott ellenőrzése és a vevői kapcsolatok megőrzése szempontjából is egyaránt elengedhetetlen azonban az adózási státuszra vonatkozó pontos tájékoztatás.
külföld
Újabb kínai-amerikai egyeztetés a gazdasági kapcsolatokról
Videókapcsolaton keresztül egyeztetett egymással szerdán Liu Ho kínai miniszterelnök-helyettes és Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter, szűk egy héttel az után, hogy a két ország kereskedelmi főképviselői telefonon tanácskoztak.
vállalatok
Szijjártó: magyar élelmiszeripari beruházások Üzbegisztánban
Öt magyar élelmiszeripari vállalat 42 milliárd forintnyi beruházás előkészítését folytatja Üzbegisztánban, ez azt jelenti, hogy magyar növényi olajgyár, szarvasmarhatelep és zöldségtermelő üzem jön létre Közép-Ázsia egyik leggyorsabban növekvő gazdaságában - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden az üzbég fővárosban, Taskent a közmédiának.
belföld
Elemzők: a bruttó keresetek növekedése alig, a reálbéreké viszont jelentősen lassulhat az idén
Az újranyitás következtében a bruttó bérek növekedési üteme idén egyáltalán nem, vagy alig gyengül, a magasabb infláció miatt viszont a reálkeresetek emelkedésének lényeges lelassulására számítanak idén az MTI-nek nyilatkozó elemzők.
belföld
Több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a NIF Zrt.
Az elmúlt évtizedben több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. - közölte a társaság vezérigazgatója pénteki sajtótájékoztatóján Siófokon.
belföld
Támogatást kérnének a balatoni önkormányzatok a kieső helyi adók kompenzálására
Egyeztetést kért a Miniszterelnökséget vezető minisztertől a Balatoni Szövetség olyan támogatási rendszer kidolgozásához, amely a kieső önkormányzati adók és bevételek helyett biztosítja a turisztikai övezet kiemelt feladataihoz szükséges forrásokat - közölte a szervezet elnöke.
Ellentmondásos változások a hitelpiacon
Jelentősen visszaesett a személyi hitelek és hasonló kölcsönök kihelyezése tavaly, ám ennek nem kizárólag a válság az oka – derül ki az Intrum jelentéséből. Lakáshitelből és a babaváró hitelből többet vettek fel, mint egy évvel korábban, a hitelmoratórium mellett ezért is nő a lakossági hitelállomány.
Kutatás: a magyarok közel fele kész arra, hogy bármikor átképezze magát
A magyar munkavállalók csaknem fele mondta a világjárvány alatt azt, hogy bármikor kész átképezni magát és egy teljesen más területen elhelyezkedni - derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a The Network és annak magyar partnere, a Profession.hu közös, globális, Decoding Global Reskilling and Career Paths című legfrissebb tanulmányából.
gazdaság
Schanda: a feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna
A feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna. A kormány célja, hogy aki dolgozni akar, az találjon magának munkát - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára kedden a Facebook-oldalán megosztott videóban.
belföld
Ovádi: stabil lábakon álló, átgondolt és jövőbe mutató a 2022-es költségvetés
A térség országgyűlési képviselője Veszprémről is szót ejtett a jövő évi költségvetés általános vitáján csütörtök reggel a Parlamentben.
A járvány árnyékában telt a 2020-as év hazánkban
Öt százalékkal csökkent a gazdasági teljesítmény, 58 százalékkal visszaesett a kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák száma, valamint 11 százalékkal a járműgyártási volumen, miközben 34 százalékkal több lakás épült, mintegy 376 ezren dolgoztak otthonról, 42 százalékkal nagyobb bevételt értek el a csomagküldő és internetes kiskereskedelmi szolgáltatók, illetve rekordközeli lett a kukorica termésátlaga – csak néhány adat a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legújabb, Magyarország számokban, 2020 című kiadványából, amely a pandémia gazdasági-társadalmi folyamatokra gyakorolt főbb hatásait is bemutatja.
Veszprém a használt autó piacon is eltér az országos átlagtól
A koronavírus-járvány számos ponton írta át a társadalmi és nem utolsó sorban gazdasági helyzetet az egész világon, benne Magyarországon is. Ennek az egyik szegmense a használt autó piac, ahol a járvány egy éve alatt új trendek kezdtek kirajzolódni. Az országos tendenciát összevetettük a veszprémi helyzettel a Ring Autó segítségével, és több helyi sajátosságot is találtunk.
külföld
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly, az eredeti tervekhez képest nagyobb mértékben bővült a létszám, 2021-ben 2 százalékos árbevétel növekedést terveznek - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
Varga Mihály: jövőre is folytatódnak az adócsökkentések és adóegyszerűsítések
A gazdaság újraindítását az adópolitikán keresztül is segíti a kormány, erről szól a jövő évi adókönnyítő törvényjavaslat, amely hamarosan az Országgyűlés elé kerül - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében kedden.
belföld
Európában lassult, itthon töretlen a kínai befektetési kedv
A kínai cégek felvásárlási kedve nemcsak globálisan, de Európában is több éves mélyponton van. A befektetéseket ösztönző tényezők ugyanakkor továbbra is erősek, ami elősegítheti a kínai cégek befektetési kedvének növekedését – állapítja meg a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda elemzése.
vállalatok
Szijjártó: közel kilencmilliárdos fejlesztést indít a Flextronics Kft.
Közel 9 milliárd forintos beruházással - ebből 3,6 milliárdos állami támogatással -, 120 új munkahelyet teremtve, hosszú távú stabilitást biztosító autóipari beruházást valósít meg Zalaegerszegen és Sárváron a Flextronics International Kft. - jelentette be kedden a zalai megyeszékhelyen Szijjártó Péter.
vállalatok
Varga Mihály: a napokban 3,5 milliárd forint értékű beruházást adtak át a nagyvállalatok
A nagyvállalati beruházási támogatási program keretében a napokban három, összesen 3,5 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg, amelyből az állami támogatás 1,2 milliárd forintot tett ki - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára felkerült videóüzenetében hétfőn.
Veszprém
Megújult az Ördögárok utcai gyermekorvosi rendelő
Európai Uniós támogatással, 77,2 millió forintból újult meg az Ördögárok utcai orvosi rendelő.

Új kategóriát teremtett a Toyota

Tempó
2016. november 24. 17:00

A Toyota C-HR-t leleplezése óta hatalmas várakozás övezi, a szakma és a nagyközönség egybehangzó vélekedése szerint új fejezetet nyithat a Toyota történetében. Az új modell novemberben érkezett a hazai márkakereskedésekbe.

A neves ’AUTOBEST 2017’ döntősei közé került vadonatúj C-HR a Toyota modellkínálatából éppúgy kitűnik, mint a kompakt szabadidőjárművek szegmenséből: a modell a Toyota azon elhatározását testesíti meg, hogy nagyobb kreatív és mérnöki szabadság révén teremtsen szemkápráztató megjelenést és fokozott vezetési élményt.

Vadonatúj formai irány a crossover szegmensben

A vadonatúj Toyota C-HR jellegzetes formaterve friss dinamikával és érzékiséggel gazdagítja a crossover piacot, amennyiben a karosszéria felső részének kupészerű kialakításához a szabadidőjárművekre jellemző, erőteljes alapok társulnak.

A 4360 mm hosszú, 1795 mm széles, 1555 mm magas (hybrid kivitelben), 2640 mm tengelytávú sorozatgyártású modell említésre méltó hasonlóságot mutat annak a tanulmányautónak a formai elemeivel, amelyet a Toyota először 2014-ben, a Párizsi Autószalonon mutatott be, és amely rendkívüli módon elnyerte a közönség tetszését.

Kifinomult belső kialakítás

A dizájn a vezetőközpontú cockpit és a szellős, tágas utastér egységét kínálja. Az összes kezelőszerv, valamint az újratervezett, tökéletesített kezelőfelülettel felvértezett, a Toyota 2016-os multimédiás platformját magába fogadó, továbbfejlesztett online szolgáltatásokat kínáló 8 colos érintőképernyő egyaránt kissé a vezető felé fordul.

Az első ülések különleges, kétszintű kialakítása kecsesebb, sportosabb felső szakaszból, valamint egy erőteljesebben párnázott, határozott megtámasztást biztosító alsó részből áll.

Számos kapcsoló formavilágában a karosszériát uraló gyémánt-motívum köszön vissza. Ugyanez a rombuszmintázat fedezhető fel az ajtókárpit mintázatában, a tetőkárpitozáson, a JBL hangszórók rácsán, a magashangszórók formájában, de még az analóg műszerek mutatóinak kialakításában is.

A gondosan megválasztott felületi kidolgozás meghatározó jelentőséggel bír a beltér harmonikus, egységes összhatásának megvalósításában. Három alapvető kidolgozástípussal találkozhatunk: bőrszerű textúra a hátoldalakon, finom Nappa bőr a kézzel elérhető felületeken, és technikai jellegű felületkidolgozás a funkcionális területeken, például a kapcsolókon.

A dekorelemek kiváló minőségű zongoralakk, illetve selyemfényű ezüst kivitelt kaptak. A belső tér háromféle színkombinációban rendelhető: sötétszürke, fekete/kék és fekete/barna.

A felszereltség

A Toyota küldetésének tekinti, hogy minél szélesebb rétegek számára elérhetővé tegye fejlett biztonsági rendszereit. Ennek megfelelően a Toyota SafetySense rendszer alapfelszerelés a C-HR minden kivitelénél. A rendszer olyan elemeket tartalmaz, mint az ütközés előtti biztonsági rendszer, az adaptív tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer kormánykorrekcióval kiegészítve, az automatikus távolsági világítás és a jelzőtábla-felismerő rendszer. A legmagasabb felszereltségi szinten fűthető ülések, kulcs nélküli nyitási és indítási rendszer, sötétített ablaküvegek, egyedi kárpitozás (akár szövet/bőrülésekkel), a Toyota forradalmi parkolást segítő rendszere (S-IPA), 18 colos könnyűfém keréktárcsák és kétszínű metálfényezés szerepel a listán.

Ultramodern hajtásláncok

A legújabb generációs hybrid hajtásláncot alkalmazó C-HR CO2-kibocsátása mindössze 82 g/km (a kategóriában páratlanul kedvező érték), míg az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 3,6 l/100 km. A 90 kW/122 LE teljesítményű, új hybrid hajtáslánc nem csupán takarékosabb és könnyebb elődjénél, de sportosabb vezethetőséget is kínál. A belső égésű motort számos részletében újratervezték, így termikus hatásfoka eléri a 40 százalékot - ez jelenleg a legjobb érték a benzinmotorok körében. Az egyéb hybrid rendszerkomponensek tömegét és méretét csökkentették, azokat a jobb helykihasználás érdekében áthelyezték, ezzel még alacsonyabb tömegközéppontot értek el.

A C-HR emellett az eredetileg az Aurisban debütált, új 1,2 literes turbómotorral is elérhető. A 85 kW/116 LE teljesítményű, 185 Nm forgatónyomatékú erőforrás CO2-kibocsátása akár 125 g/km, az átlagos üzemanyag-fogyasztás akár 5,5 l/100 km (vegyes ciklus szerint.) A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó vagy CVT automata sebességváltó csatlakozhat. A CVT-vel szerelt kivitelek első- és összkerékhajtással egyaránt rendelhetők. A motorok sorát a 2,0 literes, 144 lóerős (107 kW), 188 Nm nyomatékú benzinmotor zárja, amely kizárólag CVT váltóval rendelhető, és amelyet csupán bizonyos piacokon (Ukrajna, Kaukázusi-térség) forgalmaznak.

A crossovereket meghazudtoló menetdinamika

Alacsony tömegközéppontjának és többlengőkaros hátsó felfüggesztésének köszönhetően az új TNGA alapú platform optimális kiindulási pontnak bizonyult ahhoz, hogy a futómű minden paraméterét úgy tervezhessék meg, hogy az közvetlenül, természetes jelleggel reagáljon a vezető utasításaira. Hiroyuki Koba főmérnök minden kulcsfontosságú dinamikus értékelésben és döntéshozatalban részt vett, gondoskodva arról, hogy maradéktalanul megvalósuljon személyes célkitűzése, a "közvetlenség, linearitás és kiszámíthatóság".

Külön említést érdemel a tökéletesen lineáris kormánymű, amely az optimális mértékben korlátozott oldaldőléssel együtt a crossover műfajon belül kiemelkedően precíz vezethetőséggel ruházza fel a Toyota C-HR modellt.

Audio

Az új C-HR a kompakt crossover szegmens legkiválóbb audio élményét kínálja, ha megrendeljük az egyedi kialakítású JBL prémium audiorendszert, amely 8 csatornás, 576 Wattos sztereó erősítőt és kilenc hangszórót kínál.

A hangszórók elhelyezésénél elsőbbséget kapott az első üléssor, valamint az A-oszlopokon a JBL jellegzetességének számító, gondosan integrált "magashang-kürtök" gondoskodnak a határozott, tiszta hangzásról. A két 25 mm-es magashangszóró és a hangterelő elemek mellett további két 80 mm-es széles tartományú hangszórót, valamint két 17 centiméteres mélyhangszórót találunk az első üléssornál, míg hátul két 15 centiméteres széles tartományú, illetve egy darab, 19 centiméteres mélyhangszóró helyezkedik el.

A navigációs rendszerrel közösen megrendelhető JBL prémium audiorendszer támogatja a veszteségmentes digitális audiofájlok lejátszását is.

Mindkét vállalat fejlesztéseinek középpontjában a kiváló minőség áll, ami a C-HR adottságaihoz igazított, vadonatúj, kompromisszumokat nem ismerő prémium audiorendszerben is megnyilvánul.

További képek

Gesztesi Ákos

További cikkek

Tempó
Ki hőlégballonnal száll e táj fölébe...
Magyarország első kereskedelmi hőlégballonos utasszállító cége a lehető legjobb helyen működik: Hévízről felszállva, a Balaton nyugati medencéje fölött repülve felejthetetlen látvány tárul az utasaik szeme elé.
Tempó
Szállni szabadon, mint a madarak
A koronavírus miatt sokan szorultak hosszú időre a négy fal közé – aki nem kertes házban él, az a szó legszorosabb értelmében. Semmire nem vágyunk jobban, mint hogy újra szabadok lehessünk, mint a madarak – a siklóernyőzés pedig pontosan ezt az élményt adhatja meg nekünk.
Tempó
A GAZDASÁGOT IS MAGASABB FOKOZATBA KAPCSOLNÁ A VERSENYPÁLYA
Hajdúnánás mellett épülhet meg a MotoGP majdani Magyar Nagydíját is befogadó versenypálya. Milyen hatással lesz a kiépülő infrastruktúra a magyar motorsportra és a térség gazdaságára? Többek között erről beszélgettünk Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnokkal, a projekt sportszakmai szakértőjével.
Tempó
ÚTTALAN UTAKON
A tereprali – főleg a Dakar-közvetítések révén – az egyik olyan autósport-szakág, ami hazánkban sok laikust meg tud szólítani. Több mint száz év alatt sokat fejlődött a technika, de az úttalan utak azóta is komoly kihívások elé állítják a versenyzőket.
Tempó
Még épül, de már vonzza a fejlesztőket
Európában is egyedülálló, komplex szolgáltatásokat nyújtó autóipari tesztpálya épül – és már üzemel is – Zalaegerszegen. A létesítményről dr. Háry Andrást, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezető igazgatóját kérdeztük.