Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

belföld
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató egy felmérés szerint
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba - közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
belföld
Felpöröghet idén a diákok foglalkoztatása
A vendéglátásban és turizmusban minden korábbinál több diákot foglalkoztathatnak idén nyáron, de megjelent az igény a munkát vállaló tanulók iránt a magán-egészségügyi szolgáltatók részéről is. A Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet az idén várható nagyobb kereslet minél gördülékenyebb kiszolgálása érdekében digitalizálta az adminisztrációt, így akár egy napon belül munkába állhatnak a fiatalok.
kkv
Így reagálnak a kkv-k a kata szigorításra
Közel minden tizedik kkv-t érint megrendelői oldalról a katás adózás idén életbe lépett szigorítása. A cégek túlnyomó többsége ezért a 3 millió forintos éves megbízási díj eléréséig tervez szerződést kötni katás vállalkozóval, illetve más adózási forma választását javasolja számukra – derül ki a K&H kkv-k körében végzett kutatásából. Az adóhatóság fokozott ellenőrzése és a vevői kapcsolatok megőrzése szempontjából is egyaránt elengedhetetlen azonban az adózási státuszra vonatkozó pontos tájékoztatás.
külföld
Újabb kínai-amerikai egyeztetés a gazdasági kapcsolatokról
Videókapcsolaton keresztül egyeztetett egymással szerdán Liu Ho kínai miniszterelnök-helyettes és Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter, szűk egy héttel az után, hogy a két ország kereskedelmi főképviselői telefonon tanácskoztak.
vállalatok
Szijjártó: magyar élelmiszeripari beruházások Üzbegisztánban
Öt magyar élelmiszeripari vállalat 42 milliárd forintnyi beruházás előkészítését folytatja Üzbegisztánban, ez azt jelenti, hogy magyar növényi olajgyár, szarvasmarhatelep és zöldségtermelő üzem jön létre Közép-Ázsia egyik leggyorsabban növekvő gazdaságában - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden az üzbég fővárosban, Taskent a közmédiának.
belföld
Elemzők: a bruttó keresetek növekedése alig, a reálbéreké viszont jelentősen lassulhat az idén
Az újranyitás következtében a bruttó bérek növekedési üteme idén egyáltalán nem, vagy alig gyengül, a magasabb infláció miatt viszont a reálkeresetek emelkedésének lényeges lelassulására számítanak idén az MTI-nek nyilatkozó elemzők.
belföld
Több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a NIF Zrt.
Az elmúlt évtizedben több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. - közölte a társaság vezérigazgatója pénteki sajtótájékoztatóján Siófokon.
belföld
Támogatást kérnének a balatoni önkormányzatok a kieső helyi adók kompenzálására
Egyeztetést kért a Miniszterelnökséget vezető minisztertől a Balatoni Szövetség olyan támogatási rendszer kidolgozásához, amely a kieső önkormányzati adók és bevételek helyett biztosítja a turisztikai övezet kiemelt feladataihoz szükséges forrásokat - közölte a szervezet elnöke.
Ellentmondásos változások a hitelpiacon
Jelentősen visszaesett a személyi hitelek és hasonló kölcsönök kihelyezése tavaly, ám ennek nem kizárólag a válság az oka – derül ki az Intrum jelentéséből. Lakáshitelből és a babaváró hitelből többet vettek fel, mint egy évvel korábban, a hitelmoratórium mellett ezért is nő a lakossági hitelállomány.
Kutatás: a magyarok közel fele kész arra, hogy bármikor átképezze magát
A magyar munkavállalók csaknem fele mondta a világjárvány alatt azt, hogy bármikor kész átképezni magát és egy teljesen más területen elhelyezkedni - derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a The Network és annak magyar partnere, a Profession.hu közös, globális, Decoding Global Reskilling and Career Paths című legfrissebb tanulmányából.
gazdaság
Schanda: a feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna
A feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna. A kormány célja, hogy aki dolgozni akar, az találjon magának munkát - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára kedden a Facebook-oldalán megosztott videóban.
belföld
Ovádi: stabil lábakon álló, átgondolt és jövőbe mutató a 2022-es költségvetés
A térség országgyűlési képviselője Veszprémről is szót ejtett a jövő évi költségvetés általános vitáján csütörtök reggel a Parlamentben.
A járvány árnyékában telt a 2020-as év hazánkban
Öt százalékkal csökkent a gazdasági teljesítmény, 58 százalékkal visszaesett a kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák száma, valamint 11 százalékkal a járműgyártási volumen, miközben 34 százalékkal több lakás épült, mintegy 376 ezren dolgoztak otthonról, 42 százalékkal nagyobb bevételt értek el a csomagküldő és internetes kiskereskedelmi szolgáltatók, illetve rekordközeli lett a kukorica termésátlaga – csak néhány adat a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legújabb, Magyarország számokban, 2020 című kiadványából, amely a pandémia gazdasági-társadalmi folyamatokra gyakorolt főbb hatásait is bemutatja.
Veszprém a használt autó piacon is eltér az országos átlagtól
A koronavírus-járvány számos ponton írta át a társadalmi és nem utolsó sorban gazdasági helyzetet az egész világon, benne Magyarországon is. Ennek az egyik szegmense a használt autó piac, ahol a járvány egy éve alatt új trendek kezdtek kirajzolódni. Az országos tendenciát összevetettük a veszprémi helyzettel a Ring Autó segítségével, és több helyi sajátosságot is találtunk.
külföld
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly, az eredeti tervekhez képest nagyobb mértékben bővült a létszám, 2021-ben 2 százalékos árbevétel növekedést terveznek - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
Varga Mihály: jövőre is folytatódnak az adócsökkentések és adóegyszerűsítések
A gazdaság újraindítását az adópolitikán keresztül is segíti a kormány, erről szól a jövő évi adókönnyítő törvényjavaslat, amely hamarosan az Országgyűlés elé kerül - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében kedden.
belföld
Európában lassult, itthon töretlen a kínai befektetési kedv
A kínai cégek felvásárlási kedve nemcsak globálisan, de Európában is több éves mélyponton van. A befektetéseket ösztönző tényezők ugyanakkor továbbra is erősek, ami elősegítheti a kínai cégek befektetési kedvének növekedését – állapítja meg a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda elemzése.
vállalatok
Szijjártó: közel kilencmilliárdos fejlesztést indít a Flextronics Kft.
Közel 9 milliárd forintos beruházással - ebből 3,6 milliárdos állami támogatással -, 120 új munkahelyet teremtve, hosszú távú stabilitást biztosító autóipari beruházást valósít meg Zalaegerszegen és Sárváron a Flextronics International Kft. - jelentette be kedden a zalai megyeszékhelyen Szijjártó Péter.
vállalatok
Varga Mihály: a napokban 3,5 milliárd forint értékű beruházást adtak át a nagyvállalatok
A nagyvállalati beruházási támogatási program keretében a napokban három, összesen 3,5 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg, amelyből az állami támogatás 1,2 milliárd forintot tett ki - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára felkerült videóüzenetében hétfőn.
Veszprém
Megújult az Ördögárok utcai gyermekorvosi rendelő
Európai Uniós támogatással, 77,2 millió forintból újult meg az Ördögárok utcai orvosi rendelő.

Az útitárs

Tempó
2016. szeptember 12. 15:47

Messze földön híres minőség és megbízhatóság. A 2016-os Toyota Corolla új biztonsági fejlesztéssel és apróbb ráncfelvarrással ünnepli, hogy minden idők legnagyobb darabszámban értékesített autója lett idén: 1966 óta több mint 44 millióan tették le voksukat a japán modell mellett.

A szeptemberben a kereskedésekbe érkező Corolla már a tizenegyedik verzió, amely kikerül a Toyota műhelyéből. Nekünk a Toyota Veszprém jóvoltából a Márkó és Hárskút közti utakon volt szerencsénk kipróbálni a világelsőnek becézett négyajtós modellt. A gyártó legnépszerűbb autójáról van szó, hiszen annak ellenére, hogy itthon a Yaris és a Verso a legkeresettebb Toyota, a világszerte 150 országban árult Corolla a márka összes eladásának 20 százalékát teszi ki. Ez számokban kifejezve annyit jelent, hogy globálisan évente nagyjából kétmillió darabot értékesítenek belőle.

Kényelemből és biztonságból csillagos ötös
A dizájnerek az új Corollát a Toyota mostani modelljeihez igazították. Az előző kiadáshoz képest nem nagyon, de átrajzolták az autó elejét: szélesebbek és alacsonyabbak lettek a fényszórók, keskenyebb lett a hűtőrács is, az alsó légbeömlő azonban szinte teljesen megváltozott. A ráncfelvarrás magával hozta azt is, hogy a takarékosság és a fogyasztás csökkentésének érdekében LED világításra cserélték az első és a hátsó lámpákat. Az új LED rendszerű első lámpák érzékelik a környezeti fényeket, a települések közvilágítását, de tekintettel van az előttünk és a mögöttünk haladó autók fénykibocsájtására is.

A karosszéria, a tengelytáv és a belső méret ugyanakkora maradt, mint a 2013-as modelleknél, kényelmesen elfértünk elöl, hátul pedig a nagyobb gyerekek, de akár a felnőttek is komfortosan utazhatnak hosszútávon.

A jobb rugózási kényelem és könnyebb vezethetőség érdekében a 2016-os Corolla módosított kormányművet és felfüggesztést is kapott. Ezt a szalonból kigördülve szinte az első méterek után érzékeltük, az autó minden mozdulatunkat azonnal, finoman követte le, és még a hepehupás úton sem volt vele semmi problémánk.

A ráncfelvarráson kívül az idei Corollában újdonság még a Toyota Safety Sense biztonsági rendszer is, mely egyebek mellett ütközésmegelőzőt, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, táblafelismerőt és automatikus távolsági fényszórót is tartalmaz.

A Toyota Safety Sense érdekessége, hogy az Aurisokba és Versókba is bekerülő rendszert a veszprémi Continental mérnökei fejlesztették ki!

A fedélzeti computerből kettőt is szereltek az új modellbe. Egyet a vezető orra elé (4,2 colos), amelyik a táblafelismerő, a sávelhagyás figyelő rendszer, az ütközésre való figyelmeztetés, a megtett út hosszával és a fogyasztással kapcsolatos információkat jelzi ki, de a hibaüzeneteket is innen olvashatjuk le. A figyelmeztető üzenetek rendkívül hasznosnak bizonyultak akkor, amikor többször is hirtelen hajtottak ki elénk. A vészfékasszisztensnek köszönhetően az extra fékerő biztosításával biztonságosan is meg tudtunk állni, miközben az ABS is hibátlanul működött.

A középső, elektrosztatikus kapcsolókkal kiegészített 7 colos érintőképernyő a média, a kihangosítás, a telefon és a magyarul beszélő teljes Európa térképpel rendelkező navigáció kijelzésére szolgál. A második felszereltségű szinttől (Corolla Live) ez mindegyik Corollában az alapfelszereltség része ugyanúgy, mint a parkolást segítő kamerarendszer. Ezért nem kell plusz pénzt fizetnie a vásárlónak, ezt a biztonságot és a kényelmet a Toyota adja ugyanúgy, mint a kétzónás digitális klímát. Az ABS, a menetstabilizátor, a kipörgésgátló szintén hozzátartozik minden modellhez ugyanúgy, mint a négy elektromos ablak, a központi zár, és az elektromosan fűthető és állítható tükör. Az új Corollánál törekedtek a biztonságra is, hiszen mindegyik modelljük 7 légzsákkal van felszerelve.

Ne féljünk a hibridektől!
Szabó Győző, a veszprémi Toyota szalon ügyvezetője azt mondja, le kell számolnunk azokkal az elterjedt tévhitekkel, miszerint a hibrid hajtású autók bonyolultak. Épp ellenkezőleg! Az igaz, hogy a műszaki részük bonyolult, ám vezetni ezeket annál könnyebb. Ráadásul a meghibásodások száma is minimális. Ezt jelzi, hogy a legnagyobb felvásárlónak számító USA-ban 1 millió eladott Toyota Priusból kettő(!) darabot vittek vissza garanciális problémával. A Toyota Veszprémnél lehetőség adódik arra, hogy kipróbáljuk ezeket, és magunk is megbizonyosodjunk arról, hogy nem csak reklámfogásról van szó. A Toyotánál azt mondják, kár is halogatni, hiszen minden jel arra mutat, hogy a jövő bizony a hibrid autóké lesz.

Az általunk vezetett a harmadik szintű, az Active felszereltségű 1.6-os, 133 lovas benzines Corolla volt, 6 sebességfokozattal, melyben egyebek mellett helyet kapott már az aktív sebességkorlátozóval ellátott sebességtartó automatika, valamint a járműstabilitás-vezérlő (VSC) és az alacsony abroncsnyomásra figyelmeztető rendszer (TPWS) is.

Az új Corollát kétféle benzinmotorral, egy 1.33-as 99 lóerőssel, és egy 1.6-os 133 lóerős szívómotoros változatban lehet kapni, a dízel verzióból pedig egy 1.4-es 90 lóerős változat érhető el. A 2016-os modell alapára újonnan 4,2 millió forintról indul, melyet az extráktól függően egészen 6,7 millió forintig fel lehet tornászni.

Hűséges társ
A világ legnépszerűbb autójának választott Corollát a Toyota általában 45-50 év körüli, megfontolt, családos korosztálynak javasolja, ami nem lehet véletlen, hiszen minden felszereltsége és kialakítása a megbízhatóságot és az elnyűhetetlenséget hirdeti. Vezetés közben végig az az érzésünk volt, hogy ezt az autót bármikor, bármilyen körülmények közt elfogadnánk útitársnak. Még akkor sem volt kedvünk kiszállni belőle, amikor már rég a célunkhoz érkeztünk. Egyszerűen élmény volt vezetni.

Azonban hiába a Corolla, meg úgy általában a Toyota kicsit konzervatív hozzáállása a vevőkhöz, a fiatalabb, a minőséget és alacsony szerviz igényt szem előtt tartó, és a biztonságot választó vásárlók is könnyen a 2016-os Corolla mellett tehetik le a voksukat - mondta a tesztvezetés után a Toyota Veszprémnél 2011 óta ügyvezetőként tevékenykedő Szabó Győző. Ennek egyik oka szerinte az lehet, hogy a Toyota lojális az ügyfeleihez, hiszen a vásárlás után sem engedik el a kezüket: folyamatosan tartják velük a kapcsolatot, felhívják a figyelmüket a téli-nyári átvizsgálásra, a kötelező karbantartásra, de még a műszaki vizsgák előtt is szólnak. Ezt pedig a vásárlók általában életkortól függetlenül hűséggel hálálják meg. Oda-vissza működik.

Az 1993 óta családi tulajdonban lévő, mára azonban már csak Toyotával foglalkozó veszprémi autószalon óriási márka-független szervízhálózattal rendelkezik. A karosszéria-javítástól elkezdve a fényezésen, a biztosítási ügyintézésen, a gumiabroncs szerelésen és értékesítésen át a kavicsfelverődés okozta javításokkal is foglalkoznak. Elmondásuk szerint szinte mindent meg tudnak javítani, idei terveik közt pedig a gumihotel szolgáltatás újraindítását tervezik.

Gesztesi Ákos | Fotó: Babják Tamás

További képek

Gesztesi Ákos

További cikkek

Tempó
Ki hőlégballonnal száll e táj fölébe...
Magyarország első kereskedelmi hőlégballonos utasszállító cége a lehető legjobb helyen működik: Hévízről felszállva, a Balaton nyugati medencéje fölött repülve felejthetetlen látvány tárul az utasaik szeme elé.
Tempó
Szállni szabadon, mint a madarak
A koronavírus miatt sokan szorultak hosszú időre a négy fal közé – aki nem kertes házban él, az a szó legszorosabb értelmében. Semmire nem vágyunk jobban, mint hogy újra szabadok lehessünk, mint a madarak – a siklóernyőzés pedig pontosan ezt az élményt adhatja meg nekünk.
Tempó
A GAZDASÁGOT IS MAGASABB FOKOZATBA KAPCSOLNÁ A VERSENYPÁLYA
Hajdúnánás mellett épülhet meg a MotoGP majdani Magyar Nagydíját is befogadó versenypálya. Milyen hatással lesz a kiépülő infrastruktúra a magyar motorsportra és a térség gazdaságára? Többek között erről beszélgettünk Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnokkal, a projekt sportszakmai szakértőjével.
Tempó
ÚTTALAN UTAKON
A tereprali – főleg a Dakar-közvetítések révén – az egyik olyan autósport-szakág, ami hazánkban sok laikust meg tud szólítani. Több mint száz év alatt sokat fejlődött a technika, de az úttalan utak azóta is komoly kihívások elé állítják a versenyzőket.
Tempó
Még épül, de már vonzza a fejlesztőket
Európában is egyedülálló, komplex szolgáltatásokat nyújtó autóipari tesztpálya épül – és már üzemel is – Zalaegerszegen. A létesítményről dr. Háry Andrást, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezető igazgatóját kérdeztük.