Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

belföld
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató egy felmérés szerint
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba - közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
belföld
Felpöröghet idén a diákok foglalkoztatása
A vendéglátásban és turizmusban minden korábbinál több diákot foglalkoztathatnak idén nyáron, de megjelent az igény a munkát vállaló tanulók iránt a magán-egészségügyi szolgáltatók részéről is. A Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet az idén várható nagyobb kereslet minél gördülékenyebb kiszolgálása érdekében digitalizálta az adminisztrációt, így akár egy napon belül munkába állhatnak a fiatalok.
kkv
Így reagálnak a kkv-k a kata szigorításra
Közel minden tizedik kkv-t érint megrendelői oldalról a katás adózás idén életbe lépett szigorítása. A cégek túlnyomó többsége ezért a 3 millió forintos éves megbízási díj eléréséig tervez szerződést kötni katás vállalkozóval, illetve más adózási forma választását javasolja számukra – derül ki a K&H kkv-k körében végzett kutatásából. Az adóhatóság fokozott ellenőrzése és a vevői kapcsolatok megőrzése szempontjából is egyaránt elengedhetetlen azonban az adózási státuszra vonatkozó pontos tájékoztatás.
külföld
Újabb kínai-amerikai egyeztetés a gazdasági kapcsolatokról
Videókapcsolaton keresztül egyeztetett egymással szerdán Liu Ho kínai miniszterelnök-helyettes és Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter, szűk egy héttel az után, hogy a két ország kereskedelmi főképviselői telefonon tanácskoztak.
vállalatok
Szijjártó: magyar élelmiszeripari beruházások Üzbegisztánban
Öt magyar élelmiszeripari vállalat 42 milliárd forintnyi beruházás előkészítését folytatja Üzbegisztánban, ez azt jelenti, hogy magyar növényi olajgyár, szarvasmarhatelep és zöldségtermelő üzem jön létre Közép-Ázsia egyik leggyorsabban növekvő gazdaságában - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden az üzbég fővárosban, Taskent a közmédiának.
belföld
Elemzők: a bruttó keresetek növekedése alig, a reálbéreké viszont jelentősen lassulhat az idén
Az újranyitás következtében a bruttó bérek növekedési üteme idén egyáltalán nem, vagy alig gyengül, a magasabb infláció miatt viszont a reálkeresetek emelkedésének lényeges lelassulására számítanak idén az MTI-nek nyilatkozó elemzők.
belföld
Több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a NIF Zrt.
Az elmúlt évtizedben több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. - közölte a társaság vezérigazgatója pénteki sajtótájékoztatóján Siófokon.
belföld
Támogatást kérnének a balatoni önkormányzatok a kieső helyi adók kompenzálására
Egyeztetést kért a Miniszterelnökséget vezető minisztertől a Balatoni Szövetség olyan támogatási rendszer kidolgozásához, amely a kieső önkormányzati adók és bevételek helyett biztosítja a turisztikai övezet kiemelt feladataihoz szükséges forrásokat - közölte a szervezet elnöke.
Ellentmondásos változások a hitelpiacon
Jelentősen visszaesett a személyi hitelek és hasonló kölcsönök kihelyezése tavaly, ám ennek nem kizárólag a válság az oka – derül ki az Intrum jelentéséből. Lakáshitelből és a babaváró hitelből többet vettek fel, mint egy évvel korábban, a hitelmoratórium mellett ezért is nő a lakossági hitelállomány.
Kutatás: a magyarok közel fele kész arra, hogy bármikor átképezze magát
A magyar munkavállalók csaknem fele mondta a világjárvány alatt azt, hogy bármikor kész átképezni magát és egy teljesen más területen elhelyezkedni - derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a The Network és annak magyar partnere, a Profession.hu közös, globális, Decoding Global Reskilling and Career Paths című legfrissebb tanulmányából.
gazdaság
Schanda: a feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna
A feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna. A kormány célja, hogy aki dolgozni akar, az találjon magának munkát - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára kedden a Facebook-oldalán megosztott videóban.
belföld
Ovádi: stabil lábakon álló, átgondolt és jövőbe mutató a 2022-es költségvetés
A térség országgyűlési képviselője Veszprémről is szót ejtett a jövő évi költségvetés általános vitáján csütörtök reggel a Parlamentben.
A járvány árnyékában telt a 2020-as év hazánkban
Öt százalékkal csökkent a gazdasági teljesítmény, 58 százalékkal visszaesett a kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák száma, valamint 11 százalékkal a járműgyártási volumen, miközben 34 százalékkal több lakás épült, mintegy 376 ezren dolgoztak otthonról, 42 százalékkal nagyobb bevételt értek el a csomagküldő és internetes kiskereskedelmi szolgáltatók, illetve rekordközeli lett a kukorica termésátlaga – csak néhány adat a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legújabb, Magyarország számokban, 2020 című kiadványából, amely a pandémia gazdasági-társadalmi folyamatokra gyakorolt főbb hatásait is bemutatja.
Veszprém a használt autó piacon is eltér az országos átlagtól
A koronavírus-járvány számos ponton írta át a társadalmi és nem utolsó sorban gazdasági helyzetet az egész világon, benne Magyarországon is. Ennek az egyik szegmense a használt autó piac, ahol a járvány egy éve alatt új trendek kezdtek kirajzolódni. Az országos tendenciát összevetettük a veszprémi helyzettel a Ring Autó segítségével, és több helyi sajátosságot is találtunk.
külföld
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly, az eredeti tervekhez képest nagyobb mértékben bővült a létszám, 2021-ben 2 százalékos árbevétel növekedést terveznek - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
Varga Mihály: jövőre is folytatódnak az adócsökkentések és adóegyszerűsítések
A gazdaság újraindítását az adópolitikán keresztül is segíti a kormány, erről szól a jövő évi adókönnyítő törvényjavaslat, amely hamarosan az Országgyűlés elé kerül - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében kedden.
belföld
Európában lassult, itthon töretlen a kínai befektetési kedv
A kínai cégek felvásárlási kedve nemcsak globálisan, de Európában is több éves mélyponton van. A befektetéseket ösztönző tényezők ugyanakkor továbbra is erősek, ami elősegítheti a kínai cégek befektetési kedvének növekedését – állapítja meg a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda elemzése.
vállalatok
Szijjártó: közel kilencmilliárdos fejlesztést indít a Flextronics Kft.
Közel 9 milliárd forintos beruházással - ebből 3,6 milliárdos állami támogatással -, 120 új munkahelyet teremtve, hosszú távú stabilitást biztosító autóipari beruházást valósít meg Zalaegerszegen és Sárváron a Flextronics International Kft. - jelentette be kedden a zalai megyeszékhelyen Szijjártó Péter.
vállalatok
Varga Mihály: a napokban 3,5 milliárd forint értékű beruházást adtak át a nagyvállalatok
A nagyvállalati beruházási támogatási program keretében a napokban három, összesen 3,5 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg, amelyből az állami támogatás 1,2 milliárd forintot tett ki - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára felkerült videóüzenetében hétfőn.
Veszprém
Megújult az Ördögárok utcai gyermekorvosi rendelő
Európai Uniós támogatással, 77,2 millió forintból újult meg az Ördögárok utcai orvosi rendelő.

Célkitűzés, következetesség, naprakészség

Trend
2015. október 27. 20:25

Facebook oldal vagy saját honlap? Mivel jár jobban egy cég a mai szoros versenyhelyzetben, ahol az internetes megjelenés lassan mindennél fontosabbá válik? A többszörös „Az év honlapja” díjnyertes InterWORD Kft. ügyvezetője, Bodogán Iván segítségével kerestünk választ a kérdésre.

Nézzünk vissza egy kicsit a múltba: honnan indultak a ma ismert honlapok?
A honlapok időszámítása 1992-ben kezdődik, amikor a CERN informatikusa létrehozta az első World Wide Web alapú oldalt. Nagyon kezdetleges, puritán honlap volt pár információval a világháló működéséről, akkoriban azonban forradalmi lépésnek számított. 1993-ban grafikusabb megjelenést kaptak a honlapok, majd '95-től hozzánk is megérkeztek, de még időbe telt, mire a piac ráérzett a bennük rejlő lehetőségekre. Először oktatási intézmények, majd vállalkozások körében terjedtek el, 2002-től pedig rohamosan megnőtt a számuk. Ma már nélkülözhetetlen elemei egy cég életének: digitális névjegyként szolgálnak, amely azon túl, hogy tartalmazza a legfontosabb információkat a termékünkről, szolgáltatásunkról, az arculat részét képezi, a cég filozófiáját tükrözi. Az online térben ezzel találkozik először a látogató, tehát nem mindegy, milyen benyomást keltünk benne.

Ennél kicsit ismertebb a Facebook története, de még sok a homályos folt. Tisztázzuk őket!
A Facebook Facemash néven indult 2003-ban a Harvard Egyetemen, majd átkeresztelődött thefacebook.com-ra, míg 2005-ben lerövidült Facebookra. Kezdetben zárt csoportként működött, és a hallgatók egymás közötti tetszésnyilvánítására szolgált, 2005-ben pedig már nemzetközi egyetemek is kapcsolódhattak a rendszerhez. Teljesen publikussá 2006-ban vált, és megjelentek a színen az első befektetők. Az igazi mérföldkövet a like gomb bevezetése jelentette 2009-ben, amellyel tökéletessé vált az interakció.

Miben áll az oldal jelentősége?
Az azonnali visszajelzés lehetőségében, és hogy hatalmas embertömeget mozgat meg, ezáltal igen nagy a forgalomterelő képessége: másfél milliárd aktív felhasználója – amelyből egyébként 5 millió magyar – gyakorlatilag hatalmas olvasztótégelye a 18‒65+ év közötti korosztálynak. Őket könnyű megcéloznia egy cégnek, hiszen minden olyan információ adott – akár életkor, nem, földrajzi megoszlás, érdeklődési körök –, amelyekre egy hirdetés jól paraméterezhető. A figyelemfelkeltés eszközévé vált a Facebook, ahol egy új termék, szolgáltatás bevezetése előtt akár megszondázhatom a piacot, vagy épp vírusvideóval terjeszthetem annak hírét.

Összességében miben hasonlít és különbözik a honlap és a Facebook?
Mindkét felület közös jellemzője, hogy azonnal közzétehetők rajta a tartalmak. A fő különbség az, hogy egy honlapon sokkal strukturáltabban tudok jelen lenni, és amennyiben többirányú tevékenységet végzek, arról is egy helyen adhatok tájékoztatást. A Facebook közvetlen hangvételű felület, ahol könnyen tudjuk tartani a kapcsolatot célközönségünkkel, társalgunk, véleményt cserélünk, információt gyűjtünk.

Az információátadás, a kommunikáció szempontjából ez mit jelent?
Egy cégnek mindig azt kell először mérlegelnie, hogy

milyen jellegű kommunikációra van szüksége.

Amennyiben egyirányú kommunikációt folytat, és nem igényel visszacsatolást, úgy bőven elég neki a honlap. Meg kell vizsgálni azt is, mi illik a profiljához. Ha valaki tevékenységéből fakadóan nem tud mindig érdekfeszítő tartalmakkal szolgálni, akkor felejtse el a Facebookot, ott ugyanis ez alapvető elvárás. Nincs annál lelombozóbb, mint egy régóta nem frissített, vagy unalmas posztokat erőltető oldal: komolyan csökkenthető vele a cég ázsiója.

Mikor használjunk Facebookot?
Ha mindennapos kommunikációt akarunk fenntartani, és érdekel ügyfeleink véleménye. Mindig naprakésznek kell lenni, hogy ne váljunk komolytalanná. Ugyanez persze igaz a honlapra is: ha van olyan modul, amely folyamatos frissítést igényel, ne feledkezzünk meg róla.

A következetesség tehát elengedhetetlen.
Abszolút. Előre kell terveznünk, hogy mindig tudunk-e friss, értékes tartalmat gyártani, egyáltalán van-e rá humán kapacitásunk. Gyakori probléma, hogy hozzá nem értő ember kezébe adják a munkát, pedig onnantól kezdve ő képviseli a céget. Kerülendő az ad hoc jelenlét, több kezelő esetén pedig fontos az összehangolt munka.

Mire kell odafigyelni?
Mindig három alapkérdést kell megválaszolni:

mi a célom, kiket akarok elérni és hogyan?

El kell dönteni, mit szeretnék csinálni: terméket, szolgáltatást eladni, vagy közösséget építeni? Meg kell vizsgálni, jelen van-e a célközönségem azon a felületen, amit használni akarok? És azt is, hogyan kívánom a célomat megvalósítani, például miként szólítom meg a közösséget: tegezem vagy magázom, közvetlen vagyok vagy távolságtartó?

Akárcsak a honlapok, ma már a Facebook is marketingeszközként szolgál. Melyik milyen előnyökkel bír?
A marketingstratégiába mindkét felület jól beépíthető. A honlap tájékoztat, értékesít, a Facebook közösséget épít, ápol. A honlapot szakszerű keresőoptimalizálással előre hozhatjuk a Google-ban. A Facebook látszólagos előnye, hogy ingyenes, de ez csalóka: a posztok valójában csak a követők töredékéhez jutnak el ‒ kb. 2‒6%-hoz ‒, magasabb elérésért már fizetni kell.

Mi a titok nyitja?
Tiszteld követőidet! Direkt sales technikára a Facebook nem alkalmas, az taszítja az embereket. Folyamatos kommunikációval, közvetlenséggel, némi bepillantással a mindennapjainkba azonban szoros kötődés alakítható ki, lojális közösség építhető. Ha jól dolgoztunk, őket már nem kell győzködni, hogy bennünket válasszanak.

Mi a helyzet a hirdetésekkel?
Ezeket az adataink ‒ digitális lábnyomunk ‒ alapján jeleníti meg nekünk a Facebook a hírfolyamunkban, de nem minden hirdetés lesz sikeres. A gyenge, átlagos tartalom elsikkad, elvész, ezeket nem olvassák, nem kattintják.

Az érdekes, értékes tartalom viszont kiemelhet a reklámzajból.

Ehhez persze kreativitás és anyagi ráfordítás szükséges, de befektetés nélkül nincs hozam.

Mennyire igényel speciális tudást a két felület kezelése?
A Facebook kezelése technikailag nem igényel speciális tudást: a tartalmak időzítésére kell odafigyelni, ebben segít az oldal statisztikája, amely megmutatja, mikor olvasnak bennünket. A honlapnál leginkább arra kell figyelni, hogy marketingcélokra, kampányokra is használhassuk, össze lehessen kötni a közösségi oldalakkal, és mobileszközökre optimalizált legyen. Ehhez szakember segítsége szükséges, hiszen már nem az az érték, hogy létezik honlapunk, hanem hogy milyen minőséget képvisel.

Érdemes tehát mindkét felületet használni?
Okvetlen. Nem jó csak a Facebookra alapozni, mert míg egy honlap a saját tulajdonunk, a Facebook fölött nem mi rendelkezünk 100%-ban. Elég egy-két szabálysértés, és lekapcsolhatják, s ez a partneri kapcsolatok esetében igen kellemetlen lehet.

A trendek milyen irányba mutatnak?
Mindenképpen a multichannelinget helyezik előtérbe: párhuzamosan kell jelen lenni a honlapon és a közösségi médiában, mindkettőt a célnak megfelelően szükséges használni. Ezen belül különösen fontos a tartalom-multiplikáció: ez azt jelenti, hogy egy törzsanyag alapján készülnek el a tartalmak az adott célfelületre, céleszközre. Hazánkban jelenleg a párhuzamosság dominál a tartalmakban, azaz a honlapon lévő információkat osztjuk meg a Facebookon. Alapvetően az európai trendeket követjük kis lemaradással: sajnos nem mindig vagyunk tisztában a közösségi média hatékony használatával és a mobileszközök jelentőségével. Ezeken kell még javítanunk. Ez a vállalkozások csiszolatlan ‒ online ‒ gyémántja.

Tourinform Veszprém: Haladni a korral

Igazán hatékonyan csak az tudja képviselni érdekeit az internet világában, aki tisztában van a legújabb fejlesztésekkel, és azokat következetesen használja. Bérczi Beáta, a Veszprémi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint ez különösen igaz az ő munkájukra.

„A turizmus marketing egyre inkább internetalapú, az okostelefonnal rendelkezők több mint 90%-a online foglal szálláshelyet, és ha elutazik valahova, akkor is mindig magánál tartja készülékét. Marketingtevékenységünk közel 70%-a online zajlik, noha még printhirdetésekre is szükség van. Nagyon precíz, pontos célzásra és kreatív ötletekre van szükségünk ahhoz, hogy elérjünk a turistákhoz az online világban, és tájékoztatni tudjuk őket a legfontosabb információkról – ehhez az is kell, hogy az ő fejükkel gondolkodjunk.

Legutóbbi pályázatunk keretében megújítottuk honlapunkat, a www.veszpreminfo.hu-t, a webfejlesztésnél pedig fő szempontként jelent meg, hogy minél jobban megfeleljünk a fokozott információigény által támasztott követelményeknek, és alkalmazkodjunk a korszerű technológiai elvárásokhoz. Innovatív, dizájnos, többcélú, szórakoztató és ‒ nem utolsó sorban ‒ felhasználóbarát oldalt kívántunk létrehozni, s úgy gondolom, sikerült. Informatív, könnyen használható portál készült, amelyen megtalálhatók Veszprém és környékének turisztikai látnivalói, programjai, valamint minden olyan információ is – egészségügyi szolgáltatások, nyitvatartási idők –, amelyre egy turistának szüksége lehet, mindez pedig három nyelven: magyarul, angolul és németül. Emellett közösségi oldalakkal is összekötöttük honlapunkat, amelyek közül az egyik legfontosabb a Facebook. Rengeteg fotót, videót, programot osztunk meg, folyamatos kommunikációt tartunk fent követőinkkel. Kicsit teszteljük még, mi az, amit szeretnek az emberek; a vizuális dolgok nagyon népszerűek, például a panorámafotókat tartalmazó 360˚-os túravideónk, amelyhez háromnyelvű audio guide-ot is készítettünk az új oldalunkra. Létrehoztunk egy saját, mobil eszközre optimalizált webes alkalmazást, amely a veszpreminfo.hu portál tartalmával szoros integritásban működik, így közvetlenül érhető el minden információ. A mobil eszközökhöz kapcsolódó felhasználói igényekre és szokásokra optimalizált menüpontrendszert alakítottunk ki, amellyel bárhol könnyedén tájékozódhatnak a felhasználók. Ezt a gyors elérést szolgálják a városban újonnan kialakított ingyenes wifi pontok is, amelyeket a turisztikailag frekventált helyszínekre telepítettünk: 30 percig ingyenesen netezhet a turista, de a turizmushoz kapcsolódó oldalakat ‒ például a miénket is ‒ offline módban is böngészheti az időkorlát letelte után.

Mindezek új technológiák, és nekünk muszáj haladnunk a korral. Folyamatos jelenlétet és felkészültséget igényel a munkánk, állandóan naprakésznek kell lennünk. Ezért szoktuk hozzáértők segítségét kérni, illetve képzéseket is szervezünk. Térítésmentesen biztosítottunk online marketing továbbképzést szolgáltatóink és a Veszprémi Turisztikai Egyesület tagjai számára, illetve magunk is részt vettünk ezeken.

Minden tartalmat mi szerkesztünk a honlapunkra és közösségi oldalainkra. Jó lenne, ha a jövőben külön szakember végezné ezeket a munkákat, hogy gyorsan és még hatékonyabban működhessen, mivel szeretnénk még nagyobb hangsúlyt fektetni az online megjelenéseinkre.”

Fricska: Megragadni a hangulatot

Kötöttségektől mentes, személyes légköréről ismert a Fricska bisztró, s ez a „szabálytalanság” köszön vissza a hely Facebook oldalán is. Mi több, ez az, amitől működőképes az egész – állítja Schönig Márton tulajdonos.

„Nem volt semmiféle koncepcióm, amikor létrehoztam a Fricska Facebook oldalát, és nincs benne ma sem. A legtöbb cég azért készít honlapot és közösségi oldalt, hogy hírét vigye az üzletének, és növelje a forgalmát, de én nem így gondolkodom. Honlapot nem is készítettünk, mert szerintem egy bisztró esetében nincs túl sok jelentősége, másrészt ma már önmagában azzal nem nagyon lehet eladni egy vendéglátóhelyet, hogy jó a főztje vagy a kávéja. A hangulattal tudjuk becsalogatni az embereket, annak átadását pedig honlapon keresztül elég nehéz megoldani, a Facebook sokkal alkalmasabb rá. Arra próbálok törekedni a posztokban, hogy megragadjam a Fricska hangulatát, és azt közvetítsem a követőink felé. Az éppen aktuális újdonságokról, a napi menüről is itt tudok hírt adni, és a hírfolyamon keresztül garantáltabban eljut az emberekhez, mintha egy külön oldalra kellene kattintaniuk. Ez nekem se kerül olyan sok erőfeszítésembe, főleg, ha amúgy is itt bent vagyok, és néha egy kollégám is besegít. De azon sem görcsölök, ha éppen nincs új poszt. Ha van mondanivalóm, megosztom, ha nincs, akkor nem törekszem rá mindenáron, hogy írjak valamit. Az már túlságosan izzadságszagú lenne. A Facebookon nálunk nem az üzleti szempontok dominálnak, persze nem titkolom, rengeteg embert tudok így elérni az ország távolabbi részéből is. Mégis sokkal fontosabbnak tartom a személyességet, mint bármiféle marketingszempontot.”

Bertalan Melinda | Fotó: Babják Tamás

További képek

Szaksz Balázs

További cikkek

Trend
Egy hely, ahol a négylábúból legjobb barát válik
Nem egy hétköznapi állatmenhely épül Veszprém határában, de nem is kizárólag csak egy kutyafuttatót fognak bekeríteni. Az új állatvédelmi kompetenciaközpont egyszerre szolgálja ki a kutyás gazdák igényeit, nyújt állatorvosi szolgáltatást, emellett pedig nagy hangsúlyt fektet a prevencióra és az oktatásra, hogy a négylábúak mellett a leendő gazdák is elsajátítsák azokat a magatartásformákat, amelyek egy kutyával, vagy más társállattal való együttéléshez szükségesek. A fejlesztés egy nagyobb összefogás eredménye lesz, amelyről az érintettek nyilatkoztak.
Trend
Legyen a magyar kultúra a közös nemzeti minimum!
A kultúra harcmezején vállalt tábornoki szerepet, a taktikáját pedig a párbeszédre építi. Demeter Szilárd a Petőfi Irodalmi Múzeum főigazgatója és a magyar könnyűzene megújításáért felelős miniszteri biztos, akivel irodalomról, zenéről, évszázados kultúrvitákról és a magyar kitörési lehetőségekről is beszélgettünk.
Üzlet-trend
Minden elvégzett munkáért felelősséget kell tudni vállalni
Évtizedes brand az építőiparban, most pedig új cégformát öltve néznek szembe a kor változó kihívásaival. Az ő nevükhöz kötődik többek közt a kolontári iszapkatasztrófa után rekordgyorsasággal felépített lakópark is, de a Dunától az osztrák határig, számos beruházásban érdekeltek. Hajdu Attilával, a VeszprémBer Építő Kft. újonnan kinevezett ügyvezetőjével beszélgettünk a régi-új vállalatról és a piaci trendekről.
Trend
Szakképzéssel felvértezve a negyedik ipari forradalom korában
Dübörög az Ipar 4.0, az overállos szakmunkások pedig már nem azok, akikre évekkel ezelőtt emlékszünk. Mi rejlik a fogalom mögött és milyen összefonódása van a szakképzéssel? Erről Pap Mátéval, a Veszprémi Szakképzési Centrum kancellárjával beszélgettünk.
Trend
A legnagyobbak közé vezetni a Pannon Egyetemet
Alig van az intézményi ranglétrának olyan foka, amit ne járt volna végig, harmincas évei végére pedig az ország legfiatalabb egyetemi kancellárja lett. A felsőoktatás folyamatosan változó világát lehetőségnek éli meg, miközben a sakktáblára már felhelyezte a bábukat. Csillag Zsolttal, a Pannon Egyetem kancellárjával beszélgettünk.