Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

belföld
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató egy felmérés szerint
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba - közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
belföld
Felpöröghet idén a diákok foglalkoztatása
A vendéglátásban és turizmusban minden korábbinál több diákot foglalkoztathatnak idén nyáron, de megjelent az igény a munkát vállaló tanulók iránt a magán-egészségügyi szolgáltatók részéről is. A Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet az idén várható nagyobb kereslet minél gördülékenyebb kiszolgálása érdekében digitalizálta az adminisztrációt, így akár egy napon belül munkába állhatnak a fiatalok.
kkv
Így reagálnak a kkv-k a kata szigorításra
Közel minden tizedik kkv-t érint megrendelői oldalról a katás adózás idén életbe lépett szigorítása. A cégek túlnyomó többsége ezért a 3 millió forintos éves megbízási díj eléréséig tervez szerződést kötni katás vállalkozóval, illetve más adózási forma választását javasolja számukra – derül ki a K&H kkv-k körében végzett kutatásából. Az adóhatóság fokozott ellenőrzése és a vevői kapcsolatok megőrzése szempontjából is egyaránt elengedhetetlen azonban az adózási státuszra vonatkozó pontos tájékoztatás.
külföld
Újabb kínai-amerikai egyeztetés a gazdasági kapcsolatokról
Videókapcsolaton keresztül egyeztetett egymással szerdán Liu Ho kínai miniszterelnök-helyettes és Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter, szűk egy héttel az után, hogy a két ország kereskedelmi főképviselői telefonon tanácskoztak.
vállalatok
Szijjártó: magyar élelmiszeripari beruházások Üzbegisztánban
Öt magyar élelmiszeripari vállalat 42 milliárd forintnyi beruházás előkészítését folytatja Üzbegisztánban, ez azt jelenti, hogy magyar növényi olajgyár, szarvasmarhatelep és zöldségtermelő üzem jön létre Közép-Ázsia egyik leggyorsabban növekvő gazdaságában - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden az üzbég fővárosban, Taskent a közmédiának.
belföld
Elemzők: a bruttó keresetek növekedése alig, a reálbéreké viszont jelentősen lassulhat az idén
Az újranyitás következtében a bruttó bérek növekedési üteme idén egyáltalán nem, vagy alig gyengül, a magasabb infláció miatt viszont a reálkeresetek emelkedésének lényeges lelassulására számítanak idén az MTI-nek nyilatkozó elemzők.
belföld
Több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a NIF Zrt.
Az elmúlt évtizedben több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. - közölte a társaság vezérigazgatója pénteki sajtótájékoztatóján Siófokon.
belföld
Támogatást kérnének a balatoni önkormányzatok a kieső helyi adók kompenzálására
Egyeztetést kért a Miniszterelnökséget vezető minisztertől a Balatoni Szövetség olyan támogatási rendszer kidolgozásához, amely a kieső önkormányzati adók és bevételek helyett biztosítja a turisztikai övezet kiemelt feladataihoz szükséges forrásokat - közölte a szervezet elnöke.
Ellentmondásos változások a hitelpiacon
Jelentősen visszaesett a személyi hitelek és hasonló kölcsönök kihelyezése tavaly, ám ennek nem kizárólag a válság az oka – derül ki az Intrum jelentéséből. Lakáshitelből és a babaváró hitelből többet vettek fel, mint egy évvel korábban, a hitelmoratórium mellett ezért is nő a lakossági hitelállomány.
Kutatás: a magyarok közel fele kész arra, hogy bármikor átképezze magát
A magyar munkavállalók csaknem fele mondta a világjárvány alatt azt, hogy bármikor kész átképezni magát és egy teljesen más területen elhelyezkedni - derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a The Network és annak magyar partnere, a Profession.hu közös, globális, Decoding Global Reskilling and Career Paths című legfrissebb tanulmányából.
gazdaság
Schanda: a feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna
A feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna. A kormány célja, hogy aki dolgozni akar, az találjon magának munkát - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára kedden a Facebook-oldalán megosztott videóban.
belföld
Ovádi: stabil lábakon álló, átgondolt és jövőbe mutató a 2022-es költségvetés
A térség országgyűlési képviselője Veszprémről is szót ejtett a jövő évi költségvetés általános vitáján csütörtök reggel a Parlamentben.
A járvány árnyékában telt a 2020-as év hazánkban
Öt százalékkal csökkent a gazdasági teljesítmény, 58 százalékkal visszaesett a kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák száma, valamint 11 százalékkal a járműgyártási volumen, miközben 34 százalékkal több lakás épült, mintegy 376 ezren dolgoztak otthonról, 42 százalékkal nagyobb bevételt értek el a csomagküldő és internetes kiskereskedelmi szolgáltatók, illetve rekordközeli lett a kukorica termésátlaga – csak néhány adat a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legújabb, Magyarország számokban, 2020 című kiadványából, amely a pandémia gazdasági-társadalmi folyamatokra gyakorolt főbb hatásait is bemutatja.
Veszprém a használt autó piacon is eltér az országos átlagtól
A koronavírus-járvány számos ponton írta át a társadalmi és nem utolsó sorban gazdasági helyzetet az egész világon, benne Magyarországon is. Ennek az egyik szegmense a használt autó piac, ahol a járvány egy éve alatt új trendek kezdtek kirajzolódni. Az országos tendenciát összevetettük a veszprémi helyzettel a Ring Autó segítségével, és több helyi sajátosságot is találtunk.
külföld
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly, az eredeti tervekhez képest nagyobb mértékben bővült a létszám, 2021-ben 2 százalékos árbevétel növekedést terveznek - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
Varga Mihály: jövőre is folytatódnak az adócsökkentések és adóegyszerűsítések
A gazdaság újraindítását az adópolitikán keresztül is segíti a kormány, erről szól a jövő évi adókönnyítő törvényjavaslat, amely hamarosan az Országgyűlés elé kerül - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében kedden.
belföld
Európában lassult, itthon töretlen a kínai befektetési kedv
A kínai cégek felvásárlási kedve nemcsak globálisan, de Európában is több éves mélyponton van. A befektetéseket ösztönző tényezők ugyanakkor továbbra is erősek, ami elősegítheti a kínai cégek befektetési kedvének növekedését – állapítja meg a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda elemzése.
vállalatok
Szijjártó: közel kilencmilliárdos fejlesztést indít a Flextronics Kft.
Közel 9 milliárd forintos beruházással - ebből 3,6 milliárdos állami támogatással -, 120 új munkahelyet teremtve, hosszú távú stabilitást biztosító autóipari beruházást valósít meg Zalaegerszegen és Sárváron a Flextronics International Kft. - jelentette be kedden a zalai megyeszékhelyen Szijjártó Péter.
vállalatok
Varga Mihály: a napokban 3,5 milliárd forint értékű beruházást adtak át a nagyvállalatok
A nagyvállalati beruházási támogatási program keretében a napokban három, összesen 3,5 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg, amelyből az állami támogatás 1,2 milliárd forintot tett ki - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára felkerült videóüzenetében hétfőn.
Veszprém
Megújult az Ördögárok utcai gyermekorvosi rendelő
Európai Uniós támogatással, 77,2 millió forintból újult meg az Ördögárok utcai orvosi rendelő.

Internetes reklám: kurzus haladóknak

Trend
2015. szeptember 3. 21:19

A 21. században alapjaiban rajzolódnak át nemcsak fogyasztási szokásaink, de az is, hogyan jut el hozzánk egy termék vagy szolgáltatás híre. A szakemberek szerint e tekintetben a jövő egyértelműen az interneté. Somló András online marketing tanácsadóval az internetes reklámokról beszélgettünk.

Digitális korban élünk, ahol az internet a mindennapjaink részét képezi. Hogyan hat ez a hazai reklámhasználati szokásainkra?
Már nemcsak nyugaton, de nálunk is tendencia, hogy az internetes hírközlés egyre inkább átveszi a hagyományos hírközlési eszközök szerepét. Három-ötéves lemaradás még tapasztalható, de egyre többen ismerik fel, hogy a jövő a digitalizmus felé mutat. A nagy cégek már magabiztosan kezelik az internetes felületet, gyakran hirdetnek itt, noha brandépítés céljából előszeretettel használják a hagyományos reklámfelületeket is. A kisebb cégek egy része is inkább ezekre támaszkodik, részben azért, mert bíznak azok erejében, részben pedig, mert még idegenebb nekik a net világa. Ugyanakkor az is igaz, hogy minél szűkebb piaccal rendelkezik a cég, annál inkább eltolódik az arány az internetes reklámok felé, mert jóval költséghatékonyabbak és mérhetők.

Alapvetően miben tér el az internetes reklám a nyomtatottól és az elektronikustól?
Leginkább a mérhetőségében. Míg a hagyományos reklámok produktivitását viszonylag nehéz nyomon követni, az internetes médiumoknál akár percről percre visszajelzéseket kaphatunk a hirdetés működéséről. Ezzel optimalizálhatjuk a költségvetésünket.

A mérhetőség és a költséghatékonyság mellett milyen előnyökkel bírnak még a netes reklámok?
A hagyományos reklámok hátulütője, hogy utólag nehéz változtatni rajtuk: egy nyomtatott újsághirdetésben bajos kijavítani egy hibát, miután kiment a nyomdából, vagy ha nem hozza az elvárt eredményt. Az internet ennél sokkal nagyobb rugalmasságot biztosít. Pontosabban be tudjuk célozni a csoportot is, akit el akarunk érni: a keresőmotoroknak köszönhetően nemre, korosztályra, nemzetiségre, nyelvtudásra le tudjuk szűkíteni, kinek jelenjen meg a hirdetésünk. Csak be kell írni néhány kulcsszót a Google-ba, és máris kidobja azt a potenciális vásárlóknak. Ez megint a költséghatékonysággal függ össze.

Melyek a hátrányok?
Nem árt, ha van némi jártasságunk a reklámok világában, mert ha rosszul használjuk őket, rengeteg pénz folyhat ki a kezünk közül.

Óriási reklámzaj van az interneten,

rengetegen hirdetnek, ezért jól át kell gondolni minden részletet – mi az, amivel ki tudunk tűnni, és elérjük a célcsoportot.

Elképzelhető, hogy rövidesen teljesen átveszik a hagyományos reklámok helyét a netesek?
Nagy az esélye. Már most rezeg a léc a vetélytársnak számító tévéreklámok esetében: a digitalizálás következtében az emberek gyakorlatilag már-már akkor tévéznek, amikor akarnak. Így a reklámok egyszerűen kirostálódnak. A jövő mindenképpen az interneté, főleg hogy az idősebb korosztály is egyre magabiztosabban kezdi használni.

Sokaknak mégis átláthatatlan a rendszer. Hogyan találhatunk benne logikát?
Ma már Magyarországon is egyre több szakember foglalkozik a témával, akik jól ismerik az egyes szegmenseket, és útmutatást nyújtanak abban, hogy a cég milyen, a piaci tevékenységének és vásárlói közönségének megfelelő hirdetéstípust alkalmazzon. Induláskor célszerű az ő szakértelmükre támaszkodni. Rengeteg hasznos segédanyag, netes képzés található a világhálón is, amelyekkel érthetővé válik a rendszer. Kicsit költségesebb és hosszabb időbe telik, de járható út ez is.

A befogadókat hogyan segíthetjük?
Döntéseink nagy százaléka az interneten keresztül zajlik, a felhasználók pedig szeretik a gyors, könnyen kezelhető, egyértelmű dolgokat, amelyeket kényelmesen elérhetnek, és nem kell sokat agyalni a választáson. Szívesen böngésznek, de „nem merülnek mélyre”. A szolgáltatónak ezért érdemes egyszerű, mégis ütős reklámot készítenie.

Rengeteg fajta reklám létezik. Pontosítsuk, melyek ezek?
Sokáig elterjedt volt a banner, a bannervakság miatt viszont fokozatosan megy ki a divatból – egy bizonyos csoport egész egyszerűen nem kattint rá. Ráadásul a mobileszközök sokszor be sem töltik őket, pedig 2014-ben a mobilos keresések túllépték az asztali gépes keresések számát. Ugyanez igaz a linkgyűjtő oldalakra is: az idősebb korosztály még használja őket, a fiatalok egyáltalán nem. Ma a Google és a Facebook a két óriás a hirdetési piacon: PPC alapon adják a hirdetéseiket; a hirdetőnek csak a kattintások száma után kell fizetni. Külföldön erős szereplő a Youtube is (ami ma már szintén Google termék), itthon viszont még elég kihasználatlan. Népszerűek a PR-cikkek: egy véleményformálónak számító blogon megjelent írás nagy forgalmat generál. Partnerségre építenek és jutalékos formában működnek az affiliate reklámok, amikor a termékem értékesítését továbbadom egy hasonló területen és célcsoporttal dolgozó oldalnak. Nálunk még kevésbé elterjedt, ám

rendkívül modern a remarketing kampány,

amikor egy hirdetés folyamatosan „követ” minket: böngészéseink alapján, illetve bizonyos termékek, szolgáltatások keresésekor bukkan fel. Szintén friss a vírusmarketing, amely látványos, ütős kisfilmre alapoz. Gyakran sztárok bevonásával készül, hogy minél felkapottabb legyen, és vírusként terjedjen. Ha bejön, nagyon jól tud működni – gyors, viszonylag olcsó, hiszen a megosztások után nekem már nem kell fizetni, és hatékony, de cserébe nagyon alaposan kell ismernem a saját termékemet és célcsoportomat is.

A paletta széles, de minden reklám nem jó minden termékhez. Mi alapján döntsünk?
Mindig specifikusan használjuk a reklámokat, azt, amelyik a szolgáltatásunkhoz, célcsoportunkhoz leginkább passzol. Csak azért ne használjunk valamit, mert divatos. Felesleges pénzkidobás. Egy telekommunikációs cégnek remek platform lehet a Facebook, nagyon eredményes, nyereményjátékokkal összekötött kérdőívezést végezhet, adatbázist építhet rajta, de nem biztos, hogy mindenkinek bejön. Nem muszáj saját honlapot sem készíteni, végezhetjük az értékesítést blogon keresztül vagy Pinteresten: néhány nemzetközi webáruház kifejezetten csak ezt használja. A női felhasználókat könnyű becélozni ezen az oldalon, köztük általában nagy a vásárlói hajlandóság. Fesztiválok esetében a programajánló oldalak működnek nagyon jól.

Kiemelhető egy típus, amely a leghatékonyabbnak mondható?
Szerintem az egyik legjobb a Google hirdetési felülete: csak akkor adja ki a hirdetést, amikor a vásárló ténylegesen a termékemet keresi, és költséghatékony. Nagyon erősen nyomul előre, bár itthon még vannak piacok, ahol háttérbe szorul. Hatékonyságban közelít hozzá a Facebook is.

Többször szóba került a költséghatékonyság. Érdemes befektetni fizetős reklámba, ha ingyen is hirdethetünk?
Természetesen a Facebookon akár ingyen is hirdethetünk, de ha egyáltalán nem invesztálunk bele, csak igen kis közönséget tudunk elérni – kezdetben többnyire az ismeretségi körünket –, és nagyon lassú lesz a terjeszkedés. A piac kinyitásához pénz szükséges, de egy jól eltalált médiamixszel, amely akár tartalmaz remarketing kampányt is, kis ráfordítással is sikert érhetünk el.

Tehát mi a siker titka? Hogyan kell felépíteni egy jó internetes reklámkampányt?
Három dolgot kell nagyon pontosan meghatározni:

mit szeretnénk eladni, kinek, és mit akarunk elérni?

Ki kell választani a céljainknak és a célcsoportunknak legmegfelelőbb és leghatékonyabb eszközöket, majd egy adott időszakra megtervezni a kampányt. Sokan elfeledkeznek erről, mert csak az anyagiakra koncentrálnak, pedig fontos. Ne felejtsük el a visszajelzéseket se. Költhetünk bármennyit a marketingre, ha rosszat írnak a termékről, nem fog működni. És még valami: képesnek kell lenni kifelé sugározni a cég filozófiáját. Ezzel tudjuk kiemelni magunkat a többi versenytárs közül.

Hogyan mérjük az eredményességét?
A végső mérce értelemszerűen a bevétel, de közben is monitorozni kell a kampány hatékonyságát. A Google Analytics ebben nagyon jó szolgálatot tesz. Egy cég ma már nem létezhet nélküle, különben csak vakon tapogatózik. A segítségével viszont minden lépést végigkövethetünk: ki mit csinált az oldalunkon, honnan érkezett, milyen eszközt használt, vásárolt-e stb. Forintra lebontva tudjuk mérni, hogy mennyit költöttünk a marketingre, és mennyire volt hatásos az adott pillanatban – nemcsak a kampány kifutásakor, hanem már a legelső pillanatban. Azt nem tehetjük meg, hogy kényelmesen hátradőlünk indulás után – folyamatosan nézni kell az analitikát, és ha valami nem működik, muszáj változtatni.

Man at Work: Arculathoz igazodva

Az 1998-ban alapított Man at Work Kft. az évek során az Észak-Dunántúl egyik legmeghatározóbb személyzeti szolgáltató cégévé nőtte ki magát. Eredményességét marketingstratégiájának is köszönheti. – Komoly hirdetési tevékenységet végzünk, amelybe az utóbbi években már az online felületeken való aktív részvétel is beletartozik – mondja Ottó Csaba, a cég ügyvezető igazgatója. Mivel főként munkaerő-közvetítéssel és munkaerő-kölcsönzéssel foglalkozunk, az online hirdetési tevékenységünket is teljes mértékben a cég arculatához igazítottuk. Ez biztosítja az egységességet és a hitelességet. Értelemszerűen az ügyfeleink egy része is az álláshirdetési portálokon fog ránk bukkanni, pl. a profession.hu-n.

Nagyon hangsúlyos a honlapunk, melyen az álláskeresők végzettségük, kompetenciáik és földrajzi preferenciájuk szerint kereshetnek az általunk kínált lehetőségek között. 2010 óta kiemelt figyelmet fordítunk a Facebook megjelenésre, ahol az oldalunkhoz fejlesztett app-on a munkahelykeresési funkció segítségével az érdeklődők böngészhetnek az aktuális munkalehetőségek között. Gyakran hirdetünk ezen a felületen területi szegmentálással. Előszeretettel használjuk a HR portált, amely szintén jó megjelenést biztosít egy munkaerővel foglalkozó cég számára.

Igyekszünk mindent belülről, állandó munkatársaink segítségével irányítani – ma már talán nem nagy ördöngösség kiismerni magunkat az online hirdetések világában. Ráadásul így jól átlátjuk mindkét hirdetési szegmensünket, hiszen az online mellett az offline médiában is jelen vagyunk, nagyjából fele-fele arányban. Ez egyrészt imázsépítés szempontjából fontos, másrészt az alacsonyabb kompetenciát igénylő állásainkra jellemzően az újsághirdetések alapján jelentkeznek.

Meglepően sokan találnak ránk egyébként „szájhagyomány” útján is. Ezt szem előtt tartva törekszünk arra, hogy a szájhagyomány a Man at Work jó hírét vigye, minél többen tudják, hogy nálunk hosszú távon gondolkodó, megbízható munkáltató kínál lehetőségeket.

Oliva Hotel & Étterem: Az újdonság erejével

A sikeres reklámtevékenység a tudatosságon múlik: át kell gondolni minden részletet, és annak megfelelően kialakítani hirdetéseinket. Vágfalvi Krisztián szállodaigazgató és csapata is ezt vallja. „Fontosnak tartjuk, hogy jelen legyünk az interneten, és teljes mértékben eleget is teszünk ennek – gyakorlatilag a hirdetéseink 90–95%-a itt található meg. Kis vállalkozást vezetünk, az írott sajtó magas hirdetési áraival nem nagyon éri meg dolgoznunk, csak néhány alkalommal használjuk egy évben, konkrét programok reklámozására. Az internet sokkal olcsóbb, és jól mérhetők a hirdetések. Fő megjelenési csatornánk a Facebook, a leggyakrabban itt kommunikálunk. Emellett a Twitteren, a Pinteresten, a Forsquare-en is fent vagyunk.

A Google hirdetési felületével és a Google Analytics-szel összekapcsolva alakítottuk ki megújult honlapunkat; ebből mi is látjuk, hol érdemes hirdetni, honnan jönnek az átlinkelések. Fontos a visszacsatolás, a hirdetéseink hatékonyságának a mérése, erre ad kiváló platformot a Google.

Azt valljuk, hogy meggondolatlanul felesleges reklámozni. Fontos, hogy pontosan tudjuk meghatározni a célcsoportot, hogy mit szeretnénk elérni a hirdetésünkkel, és hogy a hirdetéseink eredményeit nyomon tudjuk követni. Ahhoz persze, hogy átlássuk, miként érdemes kialakítani a hirdetési tevékenységünket, természetesen nem árt a felkészültség. A kezdet kezdetén mi is igénybe vettük egy cég segítségét, amely a Google kampányainkat felügyelte. Később, ahogy az erőforrásaink engedték, mi is jobban belemerültünk az online hirdetési szakmába, és így már sikerül házon belül megoldani ezt a tevékenységet. Arra törekszünk, hogy mindig naprakészek legyünk az online marketing szakma fejlesztéseit, változásait illetően, hiszen csak így tudunk hatékonyak maradni, és garantálni az Oliva sikerét.”

Bertalan Melinda | Fotó: Babják Tamás

További képek

Szaksz Balázs

További cikkek

Trend
Egy hely, ahol a négylábúból legjobb barát válik
Nem egy hétköznapi állatmenhely épül Veszprém határában, de nem is kizárólag csak egy kutyafuttatót fognak bekeríteni. Az új állatvédelmi kompetenciaközpont egyszerre szolgálja ki a kutyás gazdák igényeit, nyújt állatorvosi szolgáltatást, emellett pedig nagy hangsúlyt fektet a prevencióra és az oktatásra, hogy a négylábúak mellett a leendő gazdák is elsajátítsák azokat a magatartásformákat, amelyek egy kutyával, vagy más társállattal való együttéléshez szükségesek. A fejlesztés egy nagyobb összefogás eredménye lesz, amelyről az érintettek nyilatkoztak.
Trend
Legyen a magyar kultúra a közös nemzeti minimum!
A kultúra harcmezején vállalt tábornoki szerepet, a taktikáját pedig a párbeszédre építi. Demeter Szilárd a Petőfi Irodalmi Múzeum főigazgatója és a magyar könnyűzene megújításáért felelős miniszteri biztos, akivel irodalomról, zenéről, évszázados kultúrvitákról és a magyar kitörési lehetőségekről is beszélgettünk.
Üzlet-trend
Minden elvégzett munkáért felelősséget kell tudni vállalni
Évtizedes brand az építőiparban, most pedig új cégformát öltve néznek szembe a kor változó kihívásaival. Az ő nevükhöz kötődik többek közt a kolontári iszapkatasztrófa után rekordgyorsasággal felépített lakópark is, de a Dunától az osztrák határig, számos beruházásban érdekeltek. Hajdu Attilával, a VeszprémBer Építő Kft. újonnan kinevezett ügyvezetőjével beszélgettünk a régi-új vállalatról és a piaci trendekről.
Trend
Szakképzéssel felvértezve a negyedik ipari forradalom korában
Dübörög az Ipar 4.0, az overállos szakmunkások pedig már nem azok, akikre évekkel ezelőtt emlékszünk. Mi rejlik a fogalom mögött és milyen összefonódása van a szakképzéssel? Erről Pap Mátéval, a Veszprémi Szakképzési Centrum kancellárjával beszélgettünk.
Trend
A legnagyobbak közé vezetni a Pannon Egyetemet
Alig van az intézményi ranglétrának olyan foka, amit ne járt volna végig, harmincas évei végére pedig az ország legfiatalabb egyetemi kancellárja lett. A felsőoktatás folyamatosan változó világát lehetőségnek éli meg, miközben a sakktáblára már felhelyezte a bábukat. Csillag Zsolttal, a Pannon Egyetem kancellárjával beszélgettünk.