Gazdaság. Életmód. Stílus.

Aktuális hírek

Kutatás: Alulértékelik a cégvezetők az IT fejlesztések jelentőségét
A magyar cégvezetők a saját bőrükön érezték meg a jól működő informatikai háttér előnyeit, de sokan még mindig csak rövidtávú tűzoltásként tekintenek a távoli munkavégzésre – derült ki az Infosector Kft. friss kutatásából. A felmérés eredményei rámutattak, hogy habár számos cég életére volt pozitív hatással a távmunka, a vezetők közül sokan hajlamosak továbbra is alulértékelni az IT fejlesztések jelentőségét. A szakértők ugyanakkor kiemelték, hogy ha ezek a megoldások kézzelfogható előnyökkel járnak a szervezet részére, a vezetők ma már sokkal könnyebben döntenek az informatikai megoldásokba való befektetés mellett, mint a pandémiás válság előtt bármikor.
Ecoport magazin
Jubileumi számmal jelentkezik az Ecoport magazin
25. lapszámához érkezett kiadónk gazdasági, kulturális és életmód magazinja: Oberfrank Pállal, a Veszprémi Petőfi Színház igazgatójával a címlapon megjelent az Ecoport.
belföld
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató egy felmérés szerint
A magyarok többsége rendszeres plázalátogató, de napi-heti rendszerességgel csak kis részük jár bevásárlóközpontba - közölte a Wing ingatlanfejlesztő szerdán az MTI-vel.
belföld
Felpöröghet idén a diákok foglalkoztatása
A vendéglátásban és turizmusban minden korábbinál több diákot foglalkoztathatnak idén nyáron, de megjelent az igény a munkát vállaló tanulók iránt a magán-egészségügyi szolgáltatók részéről is. A Work Force HR szolgáltatóhoz tartozó Job Force Iskolaszövetkezet az idén várható nagyobb kereslet minél gördülékenyebb kiszolgálása érdekében digitalizálta az adminisztrációt, így akár egy napon belül munkába állhatnak a fiatalok.
kkv
Így reagálnak a kkv-k a kata szigorításra
Közel minden tizedik kkv-t érint megrendelői oldalról a katás adózás idén életbe lépett szigorítása. A cégek túlnyomó többsége ezért a 3 millió forintos éves megbízási díj eléréséig tervez szerződést kötni katás vállalkozóval, illetve más adózási forma választását javasolja számukra – derül ki a K&H kkv-k körében végzett kutatásából. Az adóhatóság fokozott ellenőrzése és a vevői kapcsolatok megőrzése szempontjából is egyaránt elengedhetetlen azonban az adózási státuszra vonatkozó pontos tájékoztatás.
külföld
Újabb kínai-amerikai egyeztetés a gazdasági kapcsolatokról
Videókapcsolaton keresztül egyeztetett egymással szerdán Liu Ho kínai miniszterelnök-helyettes és Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter, szűk egy héttel az után, hogy a két ország kereskedelmi főképviselői telefonon tanácskoztak.
vállalatok
Szijjártó: magyar élelmiszeripari beruházások Üzbegisztánban
Öt magyar élelmiszeripari vállalat 42 milliárd forintnyi beruházás előkészítését folytatja Üzbegisztánban, ez azt jelenti, hogy magyar növényi olajgyár, szarvasmarhatelep és zöldségtermelő üzem jön létre Közép-Ázsia egyik leggyorsabban növekvő gazdaságában - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden az üzbég fővárosban, Taskent a közmédiának.
belföld
Elemzők: a bruttó keresetek növekedése alig, a reálbéreké viszont jelentősen lassulhat az idén
Az újranyitás következtében a bruttó bérek növekedési üteme idén egyáltalán nem, vagy alig gyengül, a magasabb infláció miatt viszont a reálkeresetek emelkedésének lényeges lelassulására számítanak idén az MTI-nek nyilatkozó elemzők.
belföld
Több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a NIF Zrt.
Az elmúlt évtizedben több mint 300 milliárd forint értékben valósított meg fejlesztéseket a Balatonnál a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. - közölte a társaság vezérigazgatója pénteki sajtótájékoztatóján Siófokon.
belföld
Támogatást kérnének a balatoni önkormányzatok a kieső helyi adók kompenzálására
Egyeztetést kért a Miniszterelnökséget vezető minisztertől a Balatoni Szövetség olyan támogatási rendszer kidolgozásához, amely a kieső önkormányzati adók és bevételek helyett biztosítja a turisztikai övezet kiemelt feladataihoz szükséges forrásokat - közölte a szervezet elnöke.
Ellentmondásos változások a hitelpiacon
Jelentősen visszaesett a személyi hitelek és hasonló kölcsönök kihelyezése tavaly, ám ennek nem kizárólag a válság az oka – derül ki az Intrum jelentéséből. Lakáshitelből és a babaváró hitelből többet vettek fel, mint egy évvel korábban, a hitelmoratórium mellett ezért is nő a lakossági hitelállomány.
Kutatás: a magyarok közel fele kész arra, hogy bármikor átképezze magát
A magyar munkavállalók csaknem fele mondta a világjárvány alatt azt, hogy bármikor kész átképezni magát és egy teljesen más területen elhelyezkedni - derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a The Network és annak magyar partnere, a Profession.hu közös, globális, Decoding Global Reskilling and Career Paths című legfrissebb tanulmányából.
gazdaság
Schanda: a feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna
A feltétel nélküli alapjövedelem igazságtalan és káoszt hozna. A kormány célja, hogy aki dolgozni akar, az találjon magának munkát - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára kedden a Facebook-oldalán megosztott videóban.
belföld
Ovádi: stabil lábakon álló, átgondolt és jövőbe mutató a 2022-es költségvetés
A térség országgyűlési képviselője Veszprémről is szót ejtett a jövő évi költségvetés általános vitáján csütörtök reggel a Parlamentben.
A járvány árnyékában telt a 2020-as év hazánkban
Öt százalékkal csökkent a gazdasági teljesítmény, 58 százalékkal visszaesett a kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák száma, valamint 11 százalékkal a járműgyártási volumen, miközben 34 százalékkal több lakás épült, mintegy 376 ezren dolgoztak otthonról, 42 százalékkal nagyobb bevételt értek el a csomagküldő és internetes kiskereskedelmi szolgáltatók, illetve rekordközeli lett a kukorica termésátlaga – csak néhány adat a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legújabb, Magyarország számokban, 2020 című kiadványából, amely a pandémia gazdasági-társadalmi folyamatokra gyakorolt főbb hatásait is bemutatja.
Veszprém a használt autó piacon is eltér az országos átlagtól
A koronavírus-járvány számos ponton írta át a társadalmi és nem utolsó sorban gazdasági helyzetet az egész világon, benne Magyarországon is. Ennek az egyik szegmense a használt autó piac, ahol a járvány egy éve alatt új trendek kezdtek kirajzolódni. Az országos tendenciát összevetettük a veszprémi helyzettel a Ring Autó segítségével, és több helyi sajátosságot is találtunk.
külföld
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly
A járvány ellenére nőtt a Lufthansa Systems Hungária árbevétele tavaly, az eredeti tervekhez képest nagyobb mértékben bővült a létszám, 2021-ben 2 százalékos árbevétel növekedést terveznek - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
Varga Mihály: jövőre is folytatódnak az adócsökkentések és adóegyszerűsítések
A gazdaság újraindítását az adópolitikán keresztül is segíti a kormány, erről szól a jövő évi adókönnyítő törvényjavaslat, amely hamarosan az Országgyűlés elé kerül - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében kedden.
belföld
Európában lassult, itthon töretlen a kínai befektetési kedv
A kínai cégek felvásárlási kedve nemcsak globálisan, de Európában is több éves mélyponton van. A befektetéseket ösztönző tényezők ugyanakkor továbbra is erősek, ami elősegítheti a kínai cégek befektetési kedvének növekedését – állapítja meg a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda elemzése.
vállalatok
Szijjártó: közel kilencmilliárdos fejlesztést indít a Flextronics Kft.
Közel 9 milliárd forintos beruházással - ebből 3,6 milliárdos állami támogatással -, 120 új munkahelyet teremtve, hosszú távú stabilitást biztosító autóipari beruházást valósít meg Zalaegerszegen és Sárváron a Flextronics International Kft. - jelentette be kedden a zalai megyeszékhelyen Szijjártó Péter.
vállalatok
Varga Mihály: a napokban 3,5 milliárd forint értékű beruházást adtak át a nagyvállalatok
A nagyvállalati beruházási támogatási program keretében a napokban három, összesen 3,5 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg, amelyből az állami támogatás 1,2 milliárd forintot tett ki - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a közösségi oldalára felkerült videóüzenetében hétfőn.
Veszprém
Megújult az Ördögárok utcai gyermekorvosi rendelő
Európai Uniós támogatással, 77,2 millió forintból újult meg az Ördögárok utcai orvosi rendelő.

Erő, egységesség, élmény

Üzlet-trend
2015. június 14. 13:41

Ha ki akarunk tűnni a céges versenyben és a termékek széles palettáján, a lehető legjobb arculattal kell rendelkeznünk: az erő, az elismerés első lépcsőfoka lehet ez. Kráml Dáviddal, a Juliushard kreatív műhely tulajdonosával beszélgettünk az arculat fontosságáról.

Vizuális világot élünk, ahol az első benyomás a látványon múlik. Érvényes ez a cégekre is?
Abszolút. Ma már gyakorlatilag az élet minden területén a látvány határozza meg az első benyomást a cégek, a termékek esetében is. Az arculat alapján ítélkezünk, kategorizálunk, még ha ez nem is válik tudatossá. A csomagolás mögött rejlő tényleges tartalom akár teljes mértékben háttérbe szorulhat.

Magyarországon mikor nőtt meg az arculat szerepe?
Nálunk csak 25 éve nyílt ki a kapu a termékválaszték terén, de nyugaton már jóval korábban felismerték a fontosságát. Ahogy egyre több mindent vettünk át tőlük, úgy lett egyre fontosabb az arculatépítés is, nagyjából a ’90-es évek végén. A digitális világ fejlődése pedig még nagyobb lendületet és sokkal látványosabb felületet biztosít neki.

Ennek ellenére sokakban továbbra is téves fogalmak élnek az arculatról. Pontosan mit értünk alatta?
Az arculat tulajdonképpen mindaz, amit a cég a fogyasztói felé fordít. Sajnos sokan hiszik azt, hogy ez kimerül egy logóban, névjegykártyában, betűtípusban és egy levélpapírban. De ez nem arculat, csupán az arculat elemei. A jó arculat magába foglalja a tartalmi elgondolást és annak vizuális megjelenítését, amelyek összhangban állnak, és kiegészítik egymást. Ez a két alkotó a jó arculat esetén elválaszthatatlan.

Ha már arculati elemeknél tartunk: mit kell feltétlenül tartalmaznia az arculatnak?
A legfontosabb az embléma, amely kialakításánál figyelni kell, hogy később bármilyen felületen megállja a helyét. Mindig létezik egy meghatározott betűtípus, különböző grafikai elemek, színek, formák, melyek tudatosan visszatérő módon felismertetik az adott vállalkozást. Az arculati elemek felhasználhatók bárhol; névjegykártyán, levélpapíron, mappán, bármilyen adathordozón, vagy akár egy pólón, napernyőn, céges autón, kamionon.

„A jó arculat pozícionál”

Milyen többletet ad a jó arculat?
A jó arculat az egységes megjelenés révén erőt sugall, de a legfontosabb a tartalmi és formai elemek összhangja esetén, hogy pozícionál. Jó példa a Tesco: végtelenül egyszerű, már-már puritán megjelenés, matt pasztellszínek. Nem azért, mert nincs pénz jó kreatív stúdióra, amely valami feltűnő, vagány megjelenést alkotna, hanem mert így kategorizálja vásárlóit. Oda általában spórolás céljából járunk, ennek megfelelőn van egy réteg, amely rendszeresen ott végzi a bevásárlását, és nem a konkurens Intersparban, amely letisztultabb formai megjelenéssel rendelkezik, és ahol valószínűleg többet költünk ugyanarra a termékre. Tehát megjelenéséből fakadóan egy tehetősebb réteget szólít meg.

Üzleti szempontból sem lehet mellékes az arculat.
Természetesen az üzletet is fellendítheti a jó arculat. Gondoljunk csak bele: előbb veszünk le a polcról egy Zsusska terméket, ahol egységesen, tudatosan alkották meg a címkéket, mint egy olyat, ahol erre nem figyelnek. De különböző partnerségek létrejöttét is segítheti az arculat.

Milyen felületen jelenhet meg az arculat egy cégnél?
Ahány cég, annyi felületen. Üzletek kirakatában, szóróanyagain, weboldalon, közösségi oldalakon, hirdetéseken, szakmai lapokban, autón. Rengeteg felület van, és korlátlanul nő a számuk.

Milyen kritériumoknak kell megfelelnie az ideális arculatnak, és melyek a legjobban sikerültek?
Egy arculat elkészítésénél mindig fontos, hogy tisztában legyünk a cég munkájával, piaci lépéseivel, üzletpolitikájával, és a tartalom visszatükröződjön a formai megjelenésben. Ezzel pocízionálhatjuk magunkat, mint ahogy a Tesco és az Interspar esetében említettem. Természetesen ezt a kategorizálást nem kell nagyon szigorúan venni, de az arculat mindenképpen irányt mutat. Számomra irányadó az Apple arculata, mert rendkívül tudatos és végiggondolt, jópofa elemekkel kiegészítve. Az első Mac-et 1984-ben dobták piacra, és a másolás-beillesztés funkció a mai napig úgy fest, hogy a töltést jelző vonal alatt a módosítás dátuma 1984. Ezzel nem rövidítik le a folyamatot, de élménnyel szolgálnak. Jól sikerült az Adidas arculata, és a KFC-é is szép.

Eddig főleg a vállalati arculatról beszéltünk, de létezik termékarculat és projektarculat is. Mi a három között a különbség, és mi kerül előtérbe az egyes típusoknál?
A termékarculat a vállalati arculaton belül jelenik meg, és teljes mértékben eltérhet tőle, főleg nagyvállalatoknál. Egészen máshogy fest a Coca-Cola és a Fanta arculata, noha mindkettő a Coca-Cola Company terméke. Ilyenkor a termékarculat arra koncentrál, hogy milyen célközönséghez akar szólni – így eltérhet a vállalati megjelenéstől. Persze a kettő részben összefügg, és mindegyik pozícionál. A projektarculat szintén megjelenhet a cégarculaton belül, de nagyon kell figyelni, hogy mi a projekt tartalma. Egy projekt egyébként lehet rendezvény, díjátadó, uniós projekt… Ezek általában az élményszerűséget helyezik előtérbe.

„Általában öt év után érdemes újítani”

Mai világunk kulcsszava a megújulás. Egy arculat esetében ez mennyire fontos?
Általában öt év után érdemes újítani, ennél rövidebb időtartam határozatlanságot sugallhat. Ez annak is függvénye, hogy mennyire működik jól az arculat: ha hibátlan, nem kell hozzányúlni. Általában egyébként csak azért újítunk, mert az arculat megérett a vizuális frissítésre: ebben is van divat, kimenő-bejövő grafikai trendek. Legutóbb a Google vette le az árnyékot a betűi mögül, mert most az egyenes, jól körülhatárolt formák dominálnak. De mint a példa is bizonyítja, ezek nem gyökeres változások, csupán az aktuális trendhez való igazodások.

Melyek az aktuális trendek?
Éles váltások nincsenek, inkább csak bizonyos vonulatok léteznek, amelyek szépen lassan beépülnek a köztudatba. Régen a talpas betűtípusok hódítottak, mint a Times New Roman, később a vastag, erős betűk lettek népszerűek, ma a vékony, szálkásabb típusokat kedveljük. De fontos megjegyezni, hogy ezek nem kőbevésett dolgok. Kivételek vannak. A Helvetica ötven éve töretlenül tartja magát, mert időtálló megjelenéssel bír. A legfontosabb itt is az, hogy a tartalom határozza meg a formai megjelenést. A HARIBO-nál nem használhatunk minimalista stílust, mert az ellentétben áll a célközönséggel. Egy generációk óta sikeres ügyvédi irodánál sem kell ragaszkodni a legújabb trendekhez, maradhatnak a bevált elemek, mert ez is mutatja a nívóját.

Az arculattal szorosan összefügg az arculati kézikönyv, mégsem alkalmazza mindenki. Érdemes belefektetni?
Szerintem mindenképpen jó, ha van arculati kézikönyvünk, főleg nagy cégek esetében, mert ez biztosítja az egységességet. Ebben minden le van fektetve, hogy mit hogyan használhatunk, a logótól kezdve a betűtípuson át a színkódokig, tartalmazza a tiltásokat is. Bátran odaadhatjuk egy új csapatnak váltásnál, ez alapján tudni fogják a dolgukat.

Kis és nagy cégek esetében mennyire van különbség az arculattervezésben?
Alapvetően szerintem nem kell éreztetni az arculatban, hogy kicsi vagy nagy cégről van szó, mivel szinte minden nagy cég kicsiben kezdte. Érdemes inkább úgy gondolkodni, hogy az arculat akkor is megállja a helyét, ha egyszer naggyá növi ki magát a cég.

Arculat lépésről lépésre

A legfontosabb szempont, hogy a tartalom és a forma összhangban legyen, de mire kell még odafigyelni az arculattervezésnél? „Az első, legfontosabb lépés, hogy megtaláljuk a megfelelő csapatot. Nézzünk utána referenciáiknak, kérjük ki mások véleményét róluk. Nem kell elkapkodni semmit, érdemes időt szánni rá, és több stúdiót meglátogatni. Nagyon sokszor a külső jegyek, a munkakörülmények is árulkodók lehetnek, hiszen az az ő arculatukat jellemzi. Kérdezzünk rá arra, kijönnének-e a céghez, hogy tisztába kerüljenek annak munkájával. Ahogy egy szakácsnál is furcsa, ha nem kéri el az étlapot, mikor jelentkezik egy étterembe állásra, úgy egy kreatív stúdiónál is, ha nem érdeklődik a cég után. A tökéletes csapat megtalálása után állapodjunk meg velük, meséljünk nekik az elképzeléseinkről. Ne akarjunk konkrét tervvel, rajzokkal előállni, az az ő dolguk. A leggyakoribb hiba, hogy mindenbe bele akarunk szólni. Léteznek olyan grafikai szabályok, amelyeket be kell tartani, és amelyekkel laikusként nem vagyunk tisztában. Természetesen elmondhatjuk ötleteinket, ha valami nem tetszik, ha valamin még alakítanánk. Ilyenkor nyugodtan kérjük ki a szakember véleményét. Az egyes folyamatok, egyeztetések éppen ezt szolgálják. De alapvetően bízzuk rájuk magunkat, és hagyjuk őket dolgozni. A jó kreatív csapat célja úgyis a mi elégedettségünk, mert ezzel hosszú távú partnerséget tudnak kialakítani.”

HARIBO: arculattervezés profin

1920-ban alapította a HARIBO márkát Hans Riegel saját és cége székhelyének, Bonn nevének összevonásával. „Máig ez a hat betű és a HARIBO maci határozza meg az termékcsomagolásaink arculatának alapját – mondja Perjés Ákos, a HARIBO Hungária Kft. kereskedelmi és marketing ügyvezető igazgatója. – Egységességre, pontos beazonosíthatóságra és vidámságra törekedtünk a termékarculat kialakításánál. Minden üzemünkben azonos receptúra alapján készülnek a gumicukrok, s ez az egységesítési törekvés a csomagolásaikban is visszaköszön. Csomagolásgrafikáink fix elemekkel rendelkeznek, melyek méretét, vastagságát, betűtípusát, színét és elhelyezkedését egy style guide tartalmazza: a fő elemei a HARIBO maci vagy annak animált grafikai megvalósítása, a HARIBO felirat, a termék neve és a szlogenünk: „Gyermek, felnőtt kedve jó, édes élet HARIBO”. Ezek az alapelemek köszönnek vissza ugyanígy a tévéreklámban és print hirdetésekben is. Figyelünk az egységességre az üzletekben is. A vásárlók gyakran kínáló kartonokban találják meg a termékeket, amelyek színét és grafikai arculatát szintén sztenderdek határozzák meg. Ez segíti a fogyasztókat a gyors tájékozódásban. Emellett kifejlesztettünk egy fémállványt ugyanazokkal a kommunikációs elemekkel, mint amelyek a zacskókon és a kartonokon láthatók. Egységes vállalati megjelenést kapott a netes és a facebook oldalunk is – akárcsak képviselőink egyenruhája: fehér piké póló, kék V-nyakú pulóver, ősszel széldzseki, télen termo dzseki és mellény vagy télikabát, rajtuk a HARIBO maci és a felirat, s amennyiben hímezhető, a logó. Hátsó nyaki részük és a mellkas jobb oldala brandingelt, és néha a ruha kezén is ott a felirat. Két-háromévente frissítjük az autóinkon látható grafikákat, jelenleg a HARIBO és a MAOAM brandek reklámjával futnak. Egy életérzést igyekszünk átadni: kulináris élvezeteket, és a hozzájuk tartozó felejthetetlen pillanatokat. Vidámság jellemzi a teherautó-grafikákat is: repülő termékdarabkák és néhány olyan zacskó képe szerepel rajtuk, amelyek az adott periódusban meghatározók a magyar piacon.”

Zsusska: tudatosság kicsiben is

Lang Zsuzsa 2012-ben alapította meg vállalkozását, a kézműves lekvárokat, szörpöket, befőtteket áruló Zsusskát, amellyel hamar nagy sikerre tett szert. Az arculatépítést már egészen korán megkezdte a cégnél.

„Mielőtt kézműves lekvárok és szörpök készítésére adtam a fejem, marketingesként dolgoztam egy nagy lapkiadó társaságnál, így a design, a kreatív tervezés nem állt messze tőlem, sőt sokat dolgoztam együtt a grafikus kollégákkal a print hirdetések kapcsán. Mikor még nem volt kész egyetlen üveg lekvár vagy szörp sem, nekem már megvoltak a címketervek és a logó. Volt kollégám, Harangozó Botond a grafikusom, vele együtt, közösen terveztük meg őket. Annyit biztosan tudtam, hogy a címke legyen egyszerű, semmi flinc-flanc, mégis modern, letisztult – és mindenképpen fekete-fehérben, illetve 1C-ben gondolkodtam. Egyrészt azért, mert így a nyomtatási költség kedvezőbb, mint 4C esetén, másrészt azért, mert a lekvárok, szörpök amúgy is színesek, és a késztermék színe legyen meghatározó inkább, mint a címke színe. Elkészült tehát a Zsusska címke, amely meghatározta magát a logót is, sőt az itt szereplő elemek köszönnek vissza a többi arculati elemnél is (névjegykártya, roll-up, szórólap, weboldal design). Azóta is minden kreatív anyagomat Botond készíti. Ő megtervezi instrukcióim alapján a kötelező Zsusska elemek használatával a kreatívot, és ezt közösen finomítjuk. Nagyon ügyes grafikus, jól ismer engem és az igényeimet, így jól tudunk együtt dolgozni.”

Bertalan Melinda
Fotók: juliushard | a kreatív műhely

További képek

További cikkek

Üzlet-trend
Szakipark: beruházás a jövő szakembereibe
A Szakipark-projekt több annál, mint hogy magasabb fokozatba kapcsolja a helyi gazdaságot. Országos mintaprojektként épül fel egy olyan oktatóközpont Veszprémben, amely a CNC-technológiára szakosodott cégek összefogásával biztosítja a piaci sikereket az Ipar 4.0 korában, a kulcsmondat pedig a szakképzett és profi munkaerő kinevelése és életpálya-lehetőség biztosítása a fiataloknak.
Trend
Egy hely, ahol a négylábúból legjobb barát válik
Nem egy hétköznapi állatmenhely épül Veszprém határában, de nem is kizárólag csak egy kutyafuttatót fognak bekeríteni. Az új állatvédelmi kompetenciaközpont egyszerre szolgálja ki a kutyás gazdák igényeit, nyújt állatorvosi szolgáltatást, emellett pedig nagy hangsúlyt fektet a prevencióra és az oktatásra, hogy a négylábúak mellett a leendő gazdák is elsajátítsák azokat a magatartásformákat, amelyek egy kutyával, vagy más társállattal való együttéléshez szükségesek. A fejlesztés egy nagyobb összefogás eredménye lesz, amelyről az érintettek nyilatkoztak.
Üzlet-trend
Minden elvégzett munkáért felelősséget kell tudni vállalni
Évtizedes brand az építőiparban, most pedig új cégformát öltve néznek szembe a kor változó kihívásaival. Az ő nevükhöz kötődik többek közt a kolontári iszapkatasztrófa után rekordgyorsasággal felépített lakópark is, de a Dunától az osztrák határig, számos beruházásban érdekeltek. Hajdu Attilával, a VeszprémBer Építő Kft. újonnan kinevezett ügyvezetőjével beszélgettünk a régi-új vállalatról és a piaci trendekről.
Üzlet-trend
Át kell gondolni, mit értünk munka alatt
A 21. századi életformához jobban passzol a freelancer munka, ami elsőre ugyan nagyon vonzó, ám nem való mindenkinek – mondja a Freelancer Blog alapítója, Filep Szilvia, aki szerint azt is át kell gondolni, hogy mit értünk munkavégzés és munkahely alatt.
Üzlet-trend
Servo Movement: felvillanyoznák a jövőt
A klímaváltozás itt van a nyakunkon és gyökeresen fogja átalakítani az életünket – ezt ma már nem kell bizonygatni. Ahogy azt sem, hogy a hagyományos, dugókba torkolló, parkolóhelyért versengő autós közlekedés mennyire idegölővé és fullasztóvá teszi a városi életet. A problémát mindenki látja, a megoldást kevesen. A Servo Movement csapata utóbbi kategóriába tartozik, a könnyű elektromos közlekedés meghonosítását szolgáló fejlesztéseikkel pedig jó eséllyel radikálisan írhatják át a városi mobilitásról alkotott elképzeléseinket.